Afhalen van een pakket kan met een GLS ID-code, geldig paspoort, rijbewijs of een geldige identiteitskaart. Met de zoekfunctie voor Parcel Shops kan meer informatie over de locaties en openingstijden van de Parcel Shops worden verkregen.
GLS levert pakketten met een binnenlandse bestemming gewoonlijk binnen 24 uur na ontvangst van het pakket op maandag tot en met vrijdag tijdens de normale kantooruren en eventueel op zaterdag indien de verzender deze dienst heeft afgenomen.
Op het Niet Thuis Bericht staat een "Niet Thuis Code". Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kan de ontvanger het pakket online volgen, bijvoorbeeld op een smartphone. Het Niet Thuis Bericht is met name belangrijk als GLS het pakket naar het depot heeft teruggebracht.
Als u de ontvanger bent, kunt u het GLS-trackingnummer opvragen bij de afzender. In dat geval kunt u volgen waar uw pakket zich bevindt. Ship24 is een van de beste en meest betrouwbare om op de hoogte te blijven van de status van uw pakketten.
GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent.
Betrouwbare pakketdistributie binnen een specifieke doorlooptijd is het sterke punt van GLS. Een pakket bereikt binnen de Benelux een bestemming gewoonlijk binnen 24 uur. Binnen Europa ligt de bezorgtijd over het algemeen tussen 24 en 96 uur. GLS bezorgt pakketten van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren.
Zaterdaglevering door GLS
Naast bezorging op werkdagen, is het ook mogelijk een zending op een zaterdag te laten bezorgen door gebruik te maken van onze SaturdayService. Collectie voor een zaterdaglevering vindt plaats op de vrijdag.
Welke standaard levertijden biedt GLS? Pakketten voor het binnenland zijn in de regel binnen minder dan 24 uur op hun bestemming. Binnen Europa liggen de levertijden tussen 24 en 96 uur. GLS levert pakketten van maandag tot vrijdag tijdens kantooruren.
General Logistics Systems B.V., vaak afgekort tot GLS, is een internationaal logistiek bedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. GLS is opgericht in 1999 en is een dochteronderneming van het Britse Royal Mail.
Volg uw zendingen op de voet
Altijd en overal. U hoeft alleen één of meer trackingnummers in te voeren. U kan uw zendingen ook in real time volgen. Om de status van een zending op te roepen, kan u gebruik maken van het verzendingsnummer of de Track ID-code die u op elk afwezigheidsbericht vindt.
Een handige nieuwe optie voor wie met smart op een pakketje wacht: PostNL laat in zijn app voortaan de actuele locatie van pakketbezorgers zien. Gebruikers van de PostNL-app kunnen vanaf nu in de avonduren de locatie van de pakketbezorger volgen.
Een job als "parcel agent" wordt over het algemeen als een part-time job aangeboden en bestaat erin dat de “parcel agent” pakketten ontvangt en ze naar andere (vaak buitenlandse) adressen doorstuurt. Criminelen proberen zo de uiteindelijke bestemming van de frauduleus verkregen goederen verborgen te houden.
Met GLS EuroBusinessParcel kun je je pakketzendingen door heel Europa laten bezorgen. Zendingen naar omringende landen zoals Duitsland, België, Luxemburg en Denemarken worden doorgaans binnen 24 tot 48 uur bezorgd. Voor de wat verder gelegen landen binnen Europa is de doorlooptijd maximaal 5 dagen.
Om u de mogelijkheid te bieden uw pakket alsnog snel in uw bezit te krijgen wordt uw bestelling na de tweede afleverpoging bij de dichtsbijzijnde GLS Pakketshop afgegeven. Zo kunt u, of een door u gemachtigde persoon, het pakket ophalen wanneer het u uitkomt.
GLS-App voor Android
Met de gratis GLS-App blijven ontvangers op de hoogte van de status van hun pakket.
Contacteer onze Hotline +32 (0)2 55 66 211 of mail ons uw vraag via het contactformulier.
Bij statusomschrijving 'bezorger is onderweg' boven de statusbalk, komt je pakket vandaag naar je toe.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
Snelheid en stiptheid zijn bij de nationale expresdienst van GLS de voornaamste prioriteit. Een ExpressParcel bereikt gegarandeerd voor 17:00 uur de volgende dag een bestemming, ook op zaterdag. Er zijn, indien gewenst, ook vroegere bezorgtijden mogelijk, zoals voor 12:00 uur of zelfs voor 09:00 uur.
Zendingen binnen Nederland kosten: S-pack: € 6,25 per pakket. M-pack: € 7,95 per pakket. L-pack: € 11,75 per pakket.
Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.
Als u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgegeven, dan kan de afzender dit aangeven. Een particuliere afzender kan de tekst 'alleen huisadres' op het pakket schrijven en een bedrijf zal dit elektronisch aan ons doorgeven.