Deze hoogwaardige rood gekleurde trekveren zijn ontworpen om je scooter een boost te geven in acceleratie. Met een set van 3 stuks kun je eenvoudig je ophanging aanpassen voor een soepelere en krachtigere rijervaring.
Bij een te sterke drukveer neemt het toerental toe en als je de rollen er niet op aanpast kan het zijn dat je overtoeren gaat draaien. Hierdoor trek je minder snel op dan bij het ideale toerental.
Trekveren zijn verantwoordelijk voor het opvangen van schokken en trillingen tijdens het rijden. De vering zorgt ervoor dat de schokken die ontstaan door bijvoorbeeld een hobbelige weg, worden opgevangen en gedempt. Op deze manier blijft de scooter stabiel en veilig om op te rijden.
Trekveren, ook wel bekend als trekveerkoppelingen, zijn veren die in de transmissie van een scooter worden gebruikt om de overbrengingsverhouding tussen de v-snaar en de koppeling te regelen. Ze bevinden zich meestal in de aandrijfschijf van de Continu Variabele Transmissie (CVT) die veel scooters gebruiken.
Door het monteren van een sterkere drukveer komt er meer tegendruk op de Torque Driver waardoor de v-snaar beter op spanning komt te staan. Het doel is om te voorkomen dat het toerental omhoog schiet bij de eerste werking van de variateur.
De Malossi Paarse Drukveer met +82% versterking is een upgrade voor de standaard drukveer van de Piaggio, Gilera en Vespa 2T/4T scooters. De drukveer is speciaal ontworpen om de koppelingsprestaties te verbeteren en het vermogen van de motor te verhogen.
De drukveer is gemaakt van hoogwaardige materialen en heeft een blauwe kleurcode, wat aangeeft dat het een sterkere veer is dan de standaard drukveer. Het installeren van deze drukveer verhoogt de druk op de koppelingsplaten, wat resulteert in een snellere acceleratie en betere prestaties bij hoge snelheden.
Originele cilinder: meestal originele drukveer. 50cc gietijzer: origineel of wit. 50cc aluminium middeltoerig: wit of geel. 50cc aluminium hoogtoerig: geel of rood.
Het werkt als een ratel: met elke pompbeweging duw je de trekveer verder de leiding in. Een handmatige 'pomp' die het doorvoeren van trekveren vergemakkelijkt. De veer gaat er aan de achterkant in en komt er aan voorkant weer uit waarna je kunt starten.
Hoe werkt een drukveer? Drukveren zijn waarschijnlijk de meest gebruikte veren en komen bijna overal voor, het basisprincipe is simpel: hoe verder je de veer indrukt des te hoger de ontwikkelde kracht [N/mm indrukking]. De toepassingen zijn legio en niet meer weg te denken uit de samenleving.
Trekveren zijn dunne metalen strips die worden gebruikt om de spanning in een raam te verminderen. Ze werken door middel van een mechanisme dat de veer opgespannen houdt terwijl het raam open of dicht wordt gedaan. Dit zorgt ervoor dat het raam soepeler beweegt en minder kracht nodig heeft om te openen of te sluiten.
De rolletjes van je scooter vervangen, de rolletjes zorgen voor het toerental. Lichtere rollen zorgen voor een hoger toerental, en zwaardere rollen voor een lager toerental. Wanneer je het juiste gewicht rollen hebt, trekt de scooter van stilstaand tot topsnelheid gelijkmatig op.
Koppeling trekveren zorgt ervoor dat je scooter in gelijkmatig toerental op trekt. Zitten de trekveren er lange tijd in kan het zijn dat de trekveren sterkte in sterkte afneemt waardoor de scooter slecht optrekt en er een dip ontstaat tijdens het optrekken.
De drukveer is gemaakt van hoogwaardige materialen en heeft een witte kleurcode, wat aangeeft dat het een sterkere veer is dan de standaard drukveer. Het installeren van deze drukveer verhoogt de druk op de koppelingsplaten, wat resulteert in een snellere acceleratie.
"Ideale veer" is een term voor veren welke geen kracht uitoefenen als hun lengte gelijk is aan nul. In een kracht-verplaatsingsdiagram zal de lijn precies door de oorsprong gaan. In de praktijk zijn veren niet ideaal omdat deze niet kunnen samentrekken tot een lengte van nul.
Een trekveer is een lange, dunne veer van staal of glasvezel. De lengte kan sterk uiteenlopen: er zijn trekveren te koop van 5 meter, maar ook van 50 meter. Op het uiteinde zit een oog, waaraan de kabels kunnen worden vastgemaakt. De veer duw je vervolgens door de buis tot hij er aan de andere kant uitkomt.
Het is niet verplicht om een trekveer te gebruiken. Echter wil je een draad goed door een leiding trekken? Dan kan dit vaak niet zonder trekveer. Over een korte afstand en wanneer de draad massief is, is het nog wel mogelijk om draad zonder trekveer door een buis te halen.
Een ontstoppingsveer is een dunne, flexibele stalen spiraalveer. Het is een lange slang die beschikbaar is in verschillende afmetingen. Aan het uiteinde van de slang hangt een veer. Door de lange steel in de leidingen of afvoer te brengen, kunt u kracht zetten op de verstopping.
Draden trekken doe je met behulp van een trekveer. Bevestig daarom om te beginnen de draden aan het oog van de trekveer. De trekveer voer je vervolgens van doos naar doos. Knip de draden pas van de rol nadat je deze getrokken hebt.
Het doel is om te voorkomen dat het toerental omhoog schiet bij de eerste werking van de variateur. Het hogere motorvermogen in combinatie met de vertraagde variowerking verhoogt de trekkracht.
Deze witte drukveer gebruik je bij cilinders van 50cc t/m een laagtoerige 70cc cilinders met bijpassende uitlaat.
De Malossi Zwarte Drukveer met +114% versterking is een upgrade voor de standaard drukveer van de Piaggio, Gilera en Vespa 2T/4T scooters. De drukveer is speciaal ontworpen om de koppelingsprestaties te verbeteren en het vermogen van de motor te verhogen.
De drukveer zorgt ervoor dat de koppeling bij het juiste toerental aangrijpt. Maak je te weinig toeren bij het optrekken? Dan heb je sterkere drukveren nodig. Bij te veel toeren kun je beter kiezen voor minder sterke drukveren.
Deze POLINI 3G Clutch kan worden gemonteerd op standaard en opgevoerde scooters. De precieze fabricage zorgt voor een goede balans, dus het minimaliseren van onnodige trillingen in de aandrijflijn bij hoge toerentallen.