Als servicemedewerker kassa ben je verantwoordelijk voor het afrekenen van de boodschappen van klanten en het bieden van service met een lach. Je bent de laatste persoon die de klant ziet, dus je zorgt ervoor dat het afrekenen snel en zorgvuldig verloopt en dat klanten met een goed gevoel de winkel uitgaan.
Je helpt klanten vaak telefonisch, per e-mail of online, maar ook als je houdt van direct klantcontact is een baan als servicemedewerker iets voor jou. Of je dus de telefoon opneemt als klantenservicemedewerker om klanten te helpen met een probleem, of klanten begroet in een winkel als verkoopmedewerker.
Als servicedesk medewerker werk je bij de servicedesk of helpdesk van een bedrijf en ben je meestal het contactpunt tussen het bedrijf en klanten of eindgebruiker. Je speelt een rol bij de behandeling van vragen van gebruikers door via verschillende kanalen te communiceren.
Wat doet een caissière? Caissière is eigenlijk een duur woord voor kassamedewerker. Je scant producten achter de kassa en helpt klanten met afrekenen. Soms combineer je caissière werkzaamheden met andere klussen in de winkel, zoals vakken vullen, schoonmaken en mensen de weg wijzen.
Beveiligers mogen zich wel bezighouden met servicewerkzaamheden maar een servicemedewerker mag niet beveiligen en enkel alarmeren en assisteren. Ze zijn minstens zo belangrijk voor een veilig evenement en zorgen altijd voor die extra glimlach en prettige sfeer.
Gemiddeld basissalaris
Het gemiddelde salaris voor een service medewerker (m/v) in Nederland is € 2.828 per maand. 1.1k salarissen doorgegeven, bijgewerkt om 24 januari 2025.
— De term “dienstmedewerker”— (A) betekent een persoon die betrokken is bij de uitvoering van een contract dat is gesloten door de federale overheid en die niet is vrijgesteld onder sectie 6702(b) van deze titel, ongeacht of dit is onderhandeld of geadverteerd, en waarvan het hoofddoel is om diensten te verlenen in de Verenigde Staten; (B) omvat een persoon ...
Het gebruik van een kassa is doorgaans niet moeilijk . Basiskassa's zijn eenvoudig, met simpele functies zoals het afrekenen van verkopen en het verstrekken van wisselgeld. Moderne point-of-sale (POS) systemen vereisen mogelijk enige training, maar bieden vaak gebruiksvriendelijke interfaces om de bediening voor werknemers eenvoudig te maken.
Lees hier meer over wat een kassamedewerker precies doet. Als fulltime kassamedewerker ga je gemiddeld 1.734 euro bruto per maand verdienen. Per jaar is dat 22.485,60 euro bruto, wanneer je 40 uur per week werkt. Als flexmedewerker verdien je ongeveer 10 euro per uur.
Het gemiddelde salaris van een Servicedesk Medewerker Ict in Nederland in 2025 is € 3.199 bruto per maand, waarbij de ondergrens ligt bij € 2.901 en de bovengrens bij € 3.497.
Een servicedesk stelt supportteams in staat om uitzonderlijke technische service te bieden aan klanten, werknemers, leveranciers, partners en meer . Met een servicedesk IT-oplossing kunnen uw teams serviceaanvragen volgen, beheren, updaten en beantwoorden vanaf één plek om een snelle, behulpzame en gepersonaliseerde supportervaring te bieden.
Analytische vaardigheden: Als skilled servicedesk medewerker moet je problemen kunnen visualiseren, relevante informatie over de situatie verzamelen en complexe problemen analyseren en oplossen.
Om bij de kassa te mogen werken moet je minimaal 16 jaar zijn.
Klantenservice medewerker is een belangrijke functie binnen een bedrijf of organisatie. Deze medewerker is verantwoordelijk voor het behouden van de klanttevredenheid en het opbouwen van klantrelaties. De klantenservice helpt klanten met problemen of vragen en biedt ondersteuning waar nodig.
Werken in een supermarkt gaat gepaard met fysieke belasting. Het transporteren van de goederen naar de winkelruimte is veelal trekken en duwen, het uitzetten van producten in de rekken betekent veel tillen en aan de kassa is het vooral repetitief werken en zitten.
Zit je achter de kassa? Begroet dan iedere klant. Dat klinkt vanzelfsprekend, maar sommige mensen vergeten dit weleens. Het is ook een goed idee om de klant na het afrekenen een fijne dag te wensen.
Een kassamedewerker, kassabediende of kassier, in geval van een vrouw ook caissière, kassière of in het Vlaams een kassierster, is iemand die in een winkel de kassa bedient. Deze verschillende woorden voor dezelfde functie zijn van het Franse woord caisse voor kassa afgeleid.
Hoewel het eenvoudig is om kassier te worden, is de baan niet voor iedereen weggelegd . Kassiers moeten doorgaans bereid en in staat zijn om lange tijd te staan, uitstekende interpersoonlijke vaardigheden hebben (inclusief geduld) en zich op hun gemak voelen bij het gebruik van een computer en wiskunde.
Ja.Meestal moet je het bedrag invoeren dat de klant je geeft, en dan vertellen ze je meestal precies wat je de klant verschuldigd bent.
Kassamedewerkers, ook wel caissières of kassiers genoemd, werken in de detailhandel en zijn verantwoordelijk voor het afrekenen en retourneren van aankopen van klanten. Als kassamedewerker moet je zorgvuldig met producten en geld kunnen omgaan.
Je gaat aan de slag in een service-verlenende organisatie. Daar ben jij breed inzetbaar en kun je snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Je bent vooral bezig met het ontvangen van klanten/patiënten en administratieve werkzaamheden.
Wat doet een servicemedewerker? Een servicemedewerker is iemand die mensen helpt en problemen oplost. Dat kan alleen al door het luisteren naar de vragen en het beantwoorden van vragen.
Onder servicepersoneel wordt verstaan degenen die de school of scholen als geheel op niet-professionele wijze bedienen, waaronder functies als secretariaat, schoonmaak, onderhoud, vervoer, schoolmaaltijden en als assistent .