Spullen die je wel goed in de schuur kunt bewaren zijn fietsen, gereedschap en verf. Al is de kans op roest ook nog aanwezig. 'Buitenkussens kun je in de zomer prima in de schuur bewaren, maar in de winter kun je ze door het hoge vochtgehalte beter op zolder bewaren. '
Spullen sorteren
Ruim je schuur helemaal leeg, voordat je aan de slag gaat en sorteer de spullen op vier hopen: houden, weg doen, opslaan of twijfel. Vervolgens ga je in de garage aan de slag met het organiseren van de schuur. Maak de schuur schoon, installeer de kasten en hang planken en bordjes op.
Ga slim te werk en richt je berging niet enkel praktisch, maar meteen ook milieuvriendelijk in. Isoleer de ruimte om je spullen tegen warmte en vocht te beschermen. Kun je beroep doen op natuurlijk licht, bijvoorbeeld via een plafondkoepel of een smal raam, maak daar dan gretig gebruik van.
Begin met een kleine plek
Als je niet weet waar je moet beginnen met opruimen, zijn kleine plekken of ruimtes in huis ideaal om mee te starten. De badkamer, de voorraadkast, het aanrecht, de kapstok of de eettafel zijn een aantal voorbeelden van ideale beginplekken.
Haal je garage helemaal leeg
Haal alle grote losstaande spullen als eerste uit de garage. Alles wat in een kast staat of op een rek ligt, laat je nog even staan. Maak buiten drie plekken vrij waar je het volgende soort spullen kunt uitsorteren. Op plek 1 komt alles terecht dat weg kan.
De zolder opruimen
Begin door het vullen van een vuilniszak of een grote doos met spullen die weg kunnen. Dingen die je al heel lang hebt en niet meer gebruikt kunnen echt weg. Hetzelfde geldt ook voor de spullen die je niet weg wil doen, want stel dat je het ooit eens nodig hebt.
Het wordt vergeten of je hebt de spullen niet meer nodig. Het is slim om ieder jaar je zolder op te ruimen. De zolder opruimen is vaak een hele klus. Als je het echter ieder jaar doet dan is het mogelijk om de klus te beperken.
Een goede tip is om handige kasten, stellingen of andere opbergmeubels te plaatsen – afhankelijk van de grootte en hoogte van jouw zolder. Per kast, plank of stelling kun je bij elkaar horende spullen in opbergen, zodat je deze gemakkelijk terug kan vinden.
Zoals eerder vermeld wordt voor het werkblad meestal een 40mm Okoume plaat gebruikt. Naast Okoume kunt u ook kiezen voor bijvoorbeeld berken multiplex in dikte 40mm. Aangezien het uiterlijk van het blad vaak niet zo heel belangrijk is (aangezien deze toch smerig wordt). Is kwaliteit CP/CP in berken voldoende.
Uitgaande van een gemiddelde Nederlander komt dit neer op ongeveer 100 cm. Wij hanteren bij al onze werktafels een standaard werkbank hoogte van 100 cm. Dit geld tevens voor de werkbanken op wielen! De hoogte van de wielen en de houten bladen zitten bij de 100 cm hoogte ingecalculeerd.
Een werkbank, ook wel werktafel of workmate genoemd, zie je met regelmaat staan in een garage en is geschikt voor het vastklemmen van allerlei werkstukken om deze op maat te zagen, te bewerken of te verlijmen. Om comfortabel te werken is het handig om op de werkhoogte van de werktafel te letten.
Zoals je hebt kunnen lezen, is een Workmate een kleine opvouwbare werkbank. Je kunt deze gemakkelijk in- en uitklappen, er diverse werkstukken op leggen en in diverse posities in vast klemmen.
Een werkbank kan genereren in een heksenhut. Een werkbank kan genereren in een iglo. Werkbanken toegevoegd. Stenen blokken (min de ovens en de steenzaag) worden gemaakt met de steenzaag en de recepten om de stenen blokken te maken zijn verwijderd van de werkbank.
a) Plaats de bankschroef zodanig op de werk- bank dat het spanvlak van de vaste achterste bek in verticale lijn idealiter gelijk ligt met de voorkant van de werkbank.
De ideale hoogte van uw bureau is afhankelijk van uw eigen lengte, de hoogte van uw schoenen meegerekend. Een bureau met vast tafelblad is meestal 75 centimeter hoog. Dit past het beste bij een lichaamslengte tussen de 1,80 meter en 1,85 meter.
De methode van Marie Kondo betekent in het kort: in een keer rigoureus je hele huis opruimen, opruimen per categorie, niet per locatie. Het belangrijkst is dat je alleen de dingen bewaart waar je echt van houdt.
Het kan dus zijn dat je het nooit geleerd hebt, maar door een 'life-event' tijdelijk nog meer moeite hebt met opruimen en overzicht houden. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld ADD hebt en je vroeger wel een manier geleerd hebt om op te ruimen, maar dat deze manier van opruimen nog nooit voor jou gewerkt heeft.