Een geverifieerde badge is een vinkje dat wordt weergegeven naast de naam van een Instagram-account in zoekopdrachten en in het profiel. Dit vinkje geeft aan dat Instagram heeft bevestigd dat een account de authentieke aanwezigheid is voor de bekende persoon, de beroemdheid of het merk dat het account vertegenwoordigt.
De geverifieerde badge of ook wel het blauwe vinkje wordt weergegeven naast je naam op je Facebook, Instagram of Twitter pagina. Deze badge duidt aan dat een profiel of pagina is geverifieerd, en dat de persoon of het bedrijf erachter ook daadwerkelijk degene is waarom het gaat.
Zijn je Twitter- en Instagram-accounts geverifieerd? Dan nemen bezoekers van je profiel je pagina meteen serieus. Een verificatie betekent immers dat Instagram en Twitter bevestigen dat je account de real deal is.
Aangezien de advertentiemarkt voor influencers enorm is op Instagram is zo'n blauw vinkje een makkelijke manier om geld te verdienen. Instagrammers zijn daarom bereid om er gemiddeld €1500(!) voor neer te leggen.
Op de Nederlandse website followersnet.com kun je erg gemakkelijk meer Instagram-volgers vergaren en Facebook-likes kopen, maar ook Twitter-volgers en YouTube-likes. Voor maar één euro kun je hier al 100 Instagram-volgers kopen; betaal je vier euro, dan krijg je er 1.000.
Kort gezegd: één grijs vinkje betekent dat een bericht is verzonden, twee grijze vinkjes betekent dat het bericht is aangekomen op de telefoon van de ontvanger en twee blauwe vinkjes betekent dat de ontvanger het bericht heeft gelezen. Dat laatste is nieuw.
Wanneer krijg je een blauw vinkje achter je naam? Instagram geeft de vinkjes alleen aan publieke figuren, beroemdheden en merken. Op deze manier weten volgers zeker dat ze op het authentieke account zitten van de naamdrager en niet van iemand die zich als deze persoon voordoet.
Om het blauwe vinkje te krijgen, moet je profiel al relevant genoeg zijn. Dan kan je het vinkje aanvragen. Als je wordt afgewezen omdat je profiel volgens Instagram nog niet relevant genoeg is, moet je je eerst richten op meer groei. Er is geen manier om verificatie op Instagram te kopen.
geeft aan dat Facebook heeft bevestigd dat de pagina of het profiel de authentieke aanwezigheid is van de bekende persoon die of het merk dat de pagina of het profiel vertegenwoordigt. Je kunt dit formulier invullen om je profiel of pagina te verifiëren.
De badge wordt als een zichtbaar blauw vinkje weergegeven naast de accountnaam van een TikTok-gebruiker in zoekresultaten en op het profiel. Als een profiel de badge niet direct naast de gebruikersnaam heeft, maar wel ergens anders in het profiel (bijvoorbeeld in de bio), is het geen geverifieerd account.
Na die 30 dagen ontvang jij een bericht van Instagram met de uitslag of je wel of niet geverifieerd bent. Ben je afgewezen? Dan kan je het na 30 dagen nog een keer proberen en een nieuw verzoek indienen. Kortom; een verificatie is dus niet voor iedereen weggelegd.
Een goede Instagram bio bestaat uit de volgende elementen: een profielfoto, een gebruikersnaam, een korte beschrijving van jezelf of jouw account en een link naar een website. Het is belangrijk om optimaal gebruik te maken van al deze elementen om zoveel mogelijk profijt te hebben van jouw Insta bio.
Blauwe vinkjes uitzetten op Android-toestel
Tik op Instellingen. Tik op Account. Tik op Privacy. Tik helemaal onderaan achter 'Leesbewijzen' op het selectiehokje.
In het gespreksoverzicht zie je bij ieder verzonden bericht in het klein naast de tijd vinkjes staan. Als er één grijs vinkje staat wil dit zeggen dat bericht verzonden is maar nog niet afgeleverd, twee grijze vinkjes betekent: afgeleverd en als ze blauw zijn wil het zeggen dat bericht gelezen is.
Twee grijze vinkjes: het bericht dat jij hebt verzonden is nu daadwerkelijk bij de ontvanger aangekomen. De ontvanger heeft nu dus een melding ontvangen op zijn of haar telefoon dat er een bericht van jou is. Twee blauwe vinkjes: de ontvanger heeft je bericht gelezen.
Deze betekenen het volgende: Het bericht is verzonden. Het bericht is afgeleverd aan de telefoon en eventueel gekoppelde apparaten van de ontvanger.
De Autoriteit Consument en Markt legde fitnessvlogger Mo Bicep een boete op voor het kopen van nepvolgers en -likes op sociale media. Redacteur Wessel Wierda onderzoekt of dat fenomeen verleden tijd wordt. Eén klik op de knop en hup… 98.000 volgers en 27.000 likes erbij.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.