Passagiers die vooraf speciale assistentie hebben aangevraagd en bij de gate aanwezig zijn, zullen als eerste aan boord worden geholpen.
Bij Speedy Boarding kunnen de eerste dertig passagiers die via internet inchecken tegen betaling voorrang krijgen bij het boarden. Speedy Boarding Plus breidt deze service nu uit met een exclusieve check-in balie. Passagiers die reeds online waren ingecheckt kunnen hier hun bagage afgeven.
EasyJet heeft een nieuwe service geïntroduceerd, Speedy Boarding Plus genaamd. Dit is een uitbreiding van de bestaande Speedy Boarding-service (waarbij passagiers tegen betaling als eerste aan boord mogen) met een speciale incheckbalie voor reizigers met ruimbagage.
Op je boardingpass staat alle belangrijke informatie over je vlucht. Op de luchthaven wordt er om je boardingpass gevraagd wanneer je door de security gaat en bij het boarden van je vlucht.
De Speedy boarding-service is voor klanten die een easyJet Plus-kaart of FLEXI-ticket hebben, of die een stoel met Extra legroom of Up front hebben geboekt. Deze service kan niet apart worden gekocht.
Als je met easyJet vliegt mag je één stuk handbagage meenemen aan boord. In principe geldt bij easyJet geen gewichtslimiet, desondanks moet je wel de handbagage boven je hoofd kunnen tillen om je handbagage op te kunnen bergen in het vliegtuig.
Iedereen mag gratis een klein stuk handbagage per persoon meenemen aan boord. Deze mag een maximale afmeting van 45 x 36 x 20 cm hebben (inclusief handgrepen of wielen) en moet onder de stoel voor je passen. Dat zou voldoende moeten zijn om alle benodigdheden voor een reis of een korte trip mee te nemen.
Als je online incheckt voor jouw vlucht kun je thuis zelf jouw boardingpass opslaan in een handige app (wallet bijvoorbeeld) of openen vanuit jouw mail wanneer je de boardingpass nodig hebt. Als je alleen met handbagage reist, kun je meteen doorlopen naar de security check.
Verschil vliegticket en boardingpass
Het verschil tussen een vliegticket en een boardingpass zit hem in hun gebruik. Een vliegticket of E-ticket gebruik je om in te checken bij de incheckbalie en je boardingpass te krijgen. Met de boardingpass heb je toegang tot het airport en het vliegtuig.
Zodra je op Schiphol bent aangekomen begint het met het lopen naar de juiste vertrekhal (ook wel terminal of departures). Op Schiphol heb je drie vertrekhallen, aangegeven met de cijfers 1 t/m 3. Op je boardingpass kun je zien welke vertrekhal je nodig hebt.
U mag alleen vloeistoffen, spuitbussen en gels in verpakkingen van 100 ml of minder meenemen wanneer u door de veiligheidscontrole gaat. Ze moeten allemaal passen in één doorzichtige, hersluitbare zak van 20 x 20 cm. In totaal mag elke klant een maximum van 1000 ml meenemen door de veiligheidscontrole.
3. Wanneer moet je aanwezig zijn op de luchthaven? Het wordt aangeraden om uiterlijk twee tot drie uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven. Voor intercontinentale vluchten is het drie tot vier uur van tevoren aanwezig zijn.
Houd de rode SkyPriority-borden op de luchthaven in de gaten; die zullen u laten zien waar u terecht kunt voor de service. Wilt u weten of er nog meer voordelen zijn? Bekijk de websites van de luchthavens de u tijdens uw reis bezoekt en ontdek wat de SkyPriority-opties zijn.
Priority Boarding is een service die speciaal ontworpen is voor reizigers die lange wachtrijen aan de gate willen vermijden en als eerste aan boord wensen te gaan om zo makkelijk hun bagage in de bagagerekken te kunnen opbergen.
Zonder instappen met prioriteit:
Reizigers die 'instappen met prioriteit en twee stuks handbagage' (voorheen Priority Boarding) niet hebben gekocht, mogen slechts een bagagestuk meenemen (max. 35 cm x 20 cm x 20 cm) die onder de stoel voor hen moet passen.
Houd je paspoort en e-tickets bij de hand om het incheckproces te versnellen. Als je geen ruimbagage in hoeft te checken, kun je ook bij de self-service palen op de luchthaven inchecken. Tegenwoordig kun je bij veel airlines ook online inchecken en een boarding pass uitprinten.
Het verschil tussen een ticket en een boarding pass is dat een ticket het bewijs van aankoop van je reis is en je hiermee een plek in het vliegtuig reserveert, terwijl een boarding pass je ook daadwerkelijk toegang geeft tot de vlucht.
Online inchecken. Het lijkt zo makkelijk, maar toch hebben veel mensen er moeite mee. Het hangt van deze drie factoren af of het voor jouw vlucht eenvoudig of ingewikkeld is: de mogelijkheden van je luchtvaartmaatschappij, de faciliteiten op het vliegveld en de bestemming waar je heen vliegt.
Tijd is dus zeer kostbaar op de luchthavens. Een andere reden is dat het grondpersoneel van de airline vanaf een uur voor vertrek de laatste dingen bij de gate regelt. Hieronder vallen onder andere de controle of alle passagiers aanwezig zijn, zit alle ruimbagage aan boord en is er wel voldoende brandstof getankt.
Thuis online inchecken
Je boardingpass kun je printen of in veel gevallen bij de gate laten scannen vanaf je smartphone of tablet. Thuis online inchecken is ideaal als je reist met alleen handbagage. Met je boardingpass op zak loop je op Schiphol meteen door naar security en de paspoortcontrole.
De regels voor handbagage zijn streng: er wordt slechts één tas toegestaan van 45 x 40 x 25 centimeter, met een maximum van 10 kilo. Als je koffer daar niet aan voldoet, wordt de bagage als ruimbagage ingecheckt, en dat kost 40 euro.
Er is geen gewichtslimiet, maar easyJet vraagt wel dat je je tas zelf kunt dragen. Als je een stoel Up front of met extra beenruimte hebt geboekt, kun je ook een extra groot stuk handbagage meenemen aan boord.
Je handbagage en accessoire mogen bij elkaar max 10 kg. wegen en de maten zijn inclusief wielen en handgrepen. Wil je meer meenemen? Boek dan ruimbagage bij.