Pulse Code Modulation (PCM) is een methode om analoog geluid digitaal te beschrijven door vele malen per seconde een 'sample' (monster) te nemen van het geluid en deze waarde op te slaan als een digitaal getal.
Pulscodemodulatie (PCM) is een digitale voorstelling van een analoog signaal, waarbij de signaalwaarde op regelmatige tijdstippen bemonsterd wordt, en gekwantiseerd tot een serie waarden in een digitale (om precies te zijn binaire) code.
Als je de speler instelt op PCM audioweergave dan zorgt de speler er zelf voor dat de (HD) audioformaten die op de Blu-ray disc staan (bijvoorbeeld DTS-HD, Dolby Atmos en Dolby TrueHD) gedecodeerd worden. De audio wordt vervolgens ongecomprimeerd doorgestuurd naar je home cinema-set of receiver.
In deze update zit een nieuwe geluidsinstelling: Multichannel PCM instelling. Met deze nieuw optie stuurt de mediabox alle audio uit als Multichannel PCM 5.1, mits het aangesloten apparaat dit ondersteunt. Deze instelling zorgt ervoor dat er minder vertraging plaatsvindt tijdens het doorgeven van de audio.
DTS NEO 2.5 is a multi-channel surround virtualization audio format proprietary from Samsung and DTS, that takes a stereophonic 2.0 audio stream and transforms it into surround sound through the execution of an algorithm.
Op papier heeft DTS:X het voordeel op vlak van audiokwaliteit, omdat het hogere bitrates ondersteunt. Het is echter niet zo eenvoudig. Dolby beweert dat zijn codecs efficiënter zijn dan die van DTS, en daarom is de geluidskwaliteit vergelijkbaar of zelfs beter bij een lagere bitrate.
Dolby Cinema is voorzien van Dolby Vision, een state-of-the-art beeldtechnologie waarmee het verhaal tot leven wordt gebracht. Uitgerust met Dolby Atmos geluid wordt het publiek meegevoerd in de film door adembenemend realistisch geluid dat de hele ruimte vult en overal om je heen te horen is.
Multichannel is in tegenstelling tot Singlechannel het gebruiken van meerdere kanalen om klanten te bereiken of producten te leveren, offline en online. Je bent niet meer afhankelijk van één verkoop- of communicatiekanaal, net als je klanten niet meer één communicatiemiddel gebruiken om zich te informeren.
Multichannel betekent dat je je producten via meerdere kanalen verkoopt. Het kan bijvoorbeeld een webshop en een fysieke winkel zijn. De webshop en de winkel spelen niet samen, ze hebben elk hun bedrijfsidee, management, afdelingen en medewerkers die op hun eigen manier werken.
Wat is het verschil tussen multi-channel en omnichannel marketing? Het belangrijkste verschil is dat multi-channel marketing een beperkt aantal contentkanalen omvat, terwijl omnichannel marketing ze allemaal omvat. Multi-channel betekent per definitie 'veel kanalen' en omnichannel betekent 'alle kanalen'.
Verbind de HDMI-kabel opnieuw met dezelfde ingang en uitgang van de tv en het aangesloten apparaat. Zorg dat de kabel goed is aangedrukt. Schakel de tv en het aangesloten apparaat in en vervolgens weer uit. Schakel beide vervolgens weer in zodat de tv het aangesloten apparaat kan herkennen.
Optisch (Toslink)
De optische aansluiting, meestal aangegeven als 'OPT', 'Optical', 'TOS' of 'Toslink' is een vierkant-achtige aansluiting. De overdracht van het signaal gaat niet via koper, zoals gebruikelijk bij veel audio kabels, maar via licht door een glasvezelkabel.
Met PCM wordt het temperatuurverschil tussen 's ochtends en 's avonds gerealiseerd door een bioritmisch temperatuur verloop (met een verschil van slechts een paar graden). Er is niet iedere keer een grote hoeveelheid energie nodig om het huis comfortabel te krijgen, die je vervolgens 's nachts weer verliest.
Verander de geluidsinstellingen
Ga naar het menu van je tv en zoek naar de audio-instellingen. Veel modellen hebben opties als 'dialoog-verbetering' of 'stemgeluid-boost'. Een andere optie is om de Geluidsmodus te wijzigen. De Geluidsmodus is vaak opgedeeld in de opties 'standaard', 'geoptimaliseerd' en 'versterken'.
Een channel strategie beschrijft welke social media kanalen het beste bij de organisatie passen en hoe deze geïntegreerd dienen te worden met de overige communicatiekanalen.
Wanneer een fabrikant ten minste twee distributiekanalen inschakelt om zijn producten te verkopen spreken we van multi-channel distributie.
Heel eenvoudig gesteld staat Omnichannel voor een verkoopstrategie waarbij meerdere kanalen worden ingezet om de klant op een optimale wijze van dienst te zijn. Hoe de potentiële klant ook de aanbieder benadert, de ervaring is consistent, en het product- en/of dienstenaanbod overlapt elkaar voor een naadloze ervaring.
Het belangrijkste doel van omnichannel is om de communicatie tussen alle mogelijke kanalen te integreren. Met informatie en data over klanten, afkomstig uit alle verkoopkanalen, wordt het veel gemakkelijker om producten en oplossingen aan te bieden die relevant zijn voor mensen die van plan zijn om wat te gaan kopen.
Omnichannel biedt een moeiteloze winkelervaring voor de klant, welke hij ook al verwacht. Een klant wil tegenwoordig kunnen wisselen tussen kanalen, ongeacht de plaats, tijd of locatie. Het is daarvoor essentieel dat de informatie, service en mogelijkheden binnen ieder kanaal gelijk zijn.
Met Dolby Atmos krijg je een schitterend bioscoopgeluid, zonder dat je gaten in het plafond hoeft te boren. In echte bioscopen en serieuze home-cinema's worden speciale Atmos-luidsprekers in het plafond gemonteerd om het perfecte 3D-geluid te krijgen, maar dat hoeft niet per se.
Om van Dolby Atmos te kunnen genieten, heb je compatibele hardware nodig, zoals een AV-receiver of soundbar die Atmos ondersteunt, en een bron die Dolby Atmos-inhoud biedt, zoals Blu-rayspelers, streamingdiensten of spelconsoles.
Zelfs als een streamingservice of apparaat Dolby Atmos ondersteunt, is niet elk tv-programma of elke film beschikbaar met Dolby Atmos-audio. Bij sommige apparaten en services is het afspelen van Dolby Atmos mogelijk niet standaard ingeschakeld.