Hoi @Oproep mislukt en welkom op het forum! Uit mijn hoofd kan dit betekenen dat jij niet voldoende bereik hebt om de oproep te plaatsen, of het nummer waar je heen belt is niet actief/bereikbaar.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Herstart je toestel. Ook in het toestel kan een communicatiefout optreden. Start het toestel opnieuw op. Dit doe je door de stekker uit van het basisstation of het toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.
Ga naar 'Instellingen' > 'Focus' > 'Niet storen' en controleer of deze functie is uitgeschakeld. Kijk of u bepaalde telefoonnummers hebt geblokkeerd. Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Geblokkeerde contacten'. Controleer of het doorschakelen van oproepen is ingeschakeld.
Als u oranje of groene indicatoren in de statusbalk ziet
Deze indicatoren verschijnen wanneer de microfoon en/of camera wordt gebruikt in een app. Een oranje indicator betekent dat de microfoon wordt gebruikt in een app op de iPhone.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Controleer dit door op het basisstation (hierop is de telefoonlijn aangesloten) de 'Zoek-knop' in te drukken. Deze knop heeft een cirkel met drie lijnen als icoon. Vervolgens moeten alle geregistreerde handsets overgaan.
Herstart uw telefoontoestel
Haal dan de stekker uit het toestel, wacht 20 seconden en sluit de stekker weer aan. Wacht tot het toestel weer is opgestart en zich heeft aangemeld. Test of het probleem is opgelost. NB: bij een Gigaset IP DECT toestel dient u het DECT-basisstation te herstarten.
De kiestoon wordt door de modem zelf aangemaakt, dus dat je geen kiestoon hoort met 2 verschillende toestellen kan inderdaad betekenen dat de poort stuk is, of een van de kabels die er tussen zitten.
om de iPhone fabrieksinstellingen te herstellen moet uw iPhone minstens 50 procent zijn opgeladen. Ga vervolgens naar: Instellingen > Algemeen. Scrol naar 'Stel opnieuw in' en tik op 'Wis alle inhoud en instellingen'. Bevestig uw keuze en wacht tot de fabrieksinstellingen zijn hersteld.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Telefoon maakt geen contact met netwerk
In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Oplossingen: Schakel de extra functies uit. Vervang de batterijen. Gebruik het meegeleverde basisstation of een ander basisstation van Gigaset om het toestel op te laden.
Gigaset produceert al jaren telefoons. Ze zijn voornamelijk bekend van de vaste telefoons, maar sinds enkele jaren maken ze ook hele goede mobiele telefoons en smartphones. Zoek je iets voor thuis, op kantoor of onderweg: in het assortiment van Gigaset vind je altijd het juiste model.
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
De telefoonaansluiting komt (meestal) binnen in de meterkast en is afgemonteerd in het zogenaamde ISRA-punt. Vindt u in de meterkast geen ISRA aansluiting? Dan heeft u waarschijnlijk een aansluiting via een hoofdstopcontact, dit is een stopcontact met vier gaten dat zich vaak in de woonkamer bevindt.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Dit betekent dat het opzetten en ontvangen van gesprekken mogelijk niet lukt.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.