Een ontvangstbevestiging geeft aan dat een e-mailbericht is bezorgd in het postvak van de geadresseerde, maar niet of de geadresseerde het heeft gezien of gelezen. Een leesbevestiging geeft aan dat er een bericht is geopend.
In de standaard-berichtenapp van Android navigeer je via het menuknopje rechtsbovenaan naar INSTELLINGEN. Kies nu voor GEAVANCEERD en schakel de BEZORGINGSRAPPORTEN VOOR SMS in. Een vinkje toont nu aan dat een sms is aangekomen op de smartphone van de ontvanger.
U kunt van iedere verstuurde sms een ontvangstbevestiging krijgen. Een smoes als: 'Ik heb je sms helemaal niet gekregen..' kunt u dan mooi van tafel vegen. U kunt in één keer instellen dat u van iedere verstuurde sms een bevestiging ontvangt, maar soms kunt u dat ook per bericht regelen.
Eén bericht controleren
Schakel in een nieuw e-mailbericht in het menu Opties in de groep Bijhouden het selectievakje Ontvangstbevestiging aanvragen of het selectievakje Leesbevestiging aanvragen in.
Ontvangstbevestiging voor SMS berichten op iPhone
Om een bevestiging van aflevering te krijgen volstaat het om iedere SMS bericht te beginnen met *0# of ! gevolgd door je tekst die je wil versturen. Verzend daarna het bericht om een ontvangstbevestiging te ontvangen en te controleren of het bericht is afgeleverd.
Meestal kun je door een sms te sturen niet zien of je geblokkeerd bent, dus je zult moeten bellen. Let op hoe het gesprek eindigt. Als de verbinding na één (of soms een halve) keer over te gaan verbroken wordt en je naar voicemail wordt gestuurd, ben je óf geblokkeerd, óf de telefoon van je contactpersoon is leeg.
Als jij iemand hebt geblokkeerd op jouw telefoon dan kun je naar dat nummer wel gewoon sms'en. Je krijgt alleen geen bericht terug. Je kunt diegene eventueel nog bereiken door jouw nummerweergave uit te zetten en dan te bellen, dat wordt niet herkend door de blokkadelijst in de telefoon.
Als je wilt weten wanneer een verzonden e-mail is geopend, kun je een leesbevestiging aanvragen. Je ontvangt een leesbevestiging in de vorm van een e-mail met de tijd en datum waarop je bericht is geopend.
Als u iemand een belangrijke e-mail heeft gestuurd, kunt u een leesbevestiging instellen om een bericht te ontvangen wanneer die persoon uw e-mail opent. Een leesbevestigingsverzoek wordt verzonden naar alle ontvangers in de velden Aan en Cc, maar niet naar ontvangers in het veld Bcc, e-maillijsten of aliassen.
Zorg dat je provider sms-, mms- of RCS-berichten ondersteunt. Check je abonnement of beltegoed om te zien of dit genoeg is om berichten te sturen/ontvangen. Zorg dat je ontvangst hebt. Check of de vliegtuigmodus aanstaat.
Met SMS tracker kunt u tekst op Android-telefoons bespioneren. Het is verborgen, gratis te downloaden en eenvoudig te installeren. Bespioneren van tekst was nog nooit zo eenvoudig.
Zodra u de ontvanger invult bij een nieuw bericht staat er in het tekstvak onderaan de app aangegeven om wat voor soort bericht het gaat, 'iMessage' dan wel 'Bericht'. Na het versturen van het bericht is de tekstballon van iMessage blauw. De tekstballon van een sms is groen.
Berichtinformatie. Voor elk bericht dat je stuurt, kun je een scherm met berichtinformatie openen. Hierop staat aangegeven wanneer je bericht is afgeleverd en wanneer de ontvanger het bericht heeft gelezen of afgespeeld.
Dit geeft aan dat het bericht is afgeleverd aan het apparaat van de ontvanger. Berichten worden gemarkeerd als gelezen als je het gesprek hebt geopend en daar het bericht in beeld hebt gebracht.
Als je geen twee blauwe vinkjes, een blauwe microfoon of een label Geopend ziet naast je verzonden bericht of spraakbericht, kan dit de volgende oorzaken hebben: Jij of je ontvanger hebben de leesbewijzen uitgeschakeld in de privacyinstellingen. De ontvanger heeft je mogelijk geblokkeerd.
Als je e-mails blokkeert van een contactpersoon, zal deze hiervan geen melding krijgen dat het geblokkeert is of dat het e-mailadres niet meer bestaat. De verzonden e-mails worden dan direct verwijderd in je account en je zal deze niet meer kunnen terughalen.
Een afzender blokkeren
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Gmail biedt uit zichzelf geen leesbevestiging aan. Dit kan alleen met een speciaal account dat via school of werk wordt aangemaakt. Dit zijn accounts die er als volgt uitzien: [email protected] in plaats van @gmail.nl.
Iemand blokkeren in Outlook.com
Als u iemand in Outlook.com wilt blokkeren, selecteert u de berichten of afzenders die u wilt blokkeren. Selecteer in de bovenste werkbalk Ongewenste > Blokkeren (of Spam > Blokkeren). Selecteer OK.
Controleer of de e-mail is gelezen na verzending
Klik in het berichtvenster op voordat u een e-mail verzendt Opties tab en controleer Vraag een leesbevestiging optie.
Selecteer Instellingen. > Alle Outlook-instellingen weergeven. Selecteer E-mail > berichtafhandeling. Kies onder Leesbevestigingen hoe u wilt reageren op aanvragen voor leesbevestigingen.
Als je een persoon belt die je geblokkeerd heeft hoor je maar één kiestoon gevolgd door de voicemail. Daarnaast kan ook direct de voicemail geactiveerd worden zonder dat deze voorafgaat aan een kiestoon. Let wel, als je direct de voicemail krijgt wil het niet altijd zeggen dat je geblokkeerd bent.
Let op: Wanneer je een contact deblokkeert, ontvang je geen berichten, oproepen of statusupdates die het contact naar jou heeft verzonden toen hij of zij geblokkeerd was.
Boven elk gesprek kan je onder de naam van je gesprekspartner 'online' of 'laatst gezien' lezen, gevolgd door het tijdstip waarop de persoon het laatst online was. Als je zo'n zinnetje ziet staan, kan je ervan uitgaan dat je niet geblokkeerd bent. Als je niets ziet verschijnen, is het mogelijk dat je geblokkeerd bent.