de bezorger onderweg is voor bezorging staat er 'Onderweg – geladen voor aflevering'. Jouw pakket is aangekomen op een van onze depots.
Wat betekent de status 'In transit'?
'In transit' betekent dat uw pakket onderweg is naar de eindbestemming. Het betekent niet dat uw pakket zich in een voertuig bevindt zoals een vliegtuig of vrachtwagen.
' 'Onderweg voor levering' betekent dat uw pakket door een koerier gescand is en op een pallet is geplaatst om in een aflevervoertuig geladen te worden.
Hoe lang het duurt om je pakket te bezorgen hangt af van de bestemming. Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur.Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket.
Waar is mijn pakket? Is er een pakket naar mij onderweg met de bezorger? De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming.
Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Op welke dagen bezorgt PostNL? Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).
Avondlevering. Van maandag tot en met zaterdag levert DHL eCommerce ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 22.00 uur.
Deze status wordt gegeven wanneer uw bestelling nog onderweg is naar het ontvangstdepot. Dit betekent dan ook helaas dat uw bestelling een vertraging heeft opgelopen bij de transporteur. Zodra uw bestelling is aangekomen op het uitleverdepot, zal deze de volgende werkdag in levering gaan.
Onderweg betekent dat het pakket in het verzendproces zit en zich overal kan bevinden. Bezorging in gang betekent dat een vrachtwagen onderweg is om uw pakket af te leveren.
Dit betekent dat pakketten die via versnelde verzendmethoden worden verzonden, hun bestemming aanzienlijk sneller bereiken, soms binnen enkele uren of 's nachts. Leuk weetje: Standaardverzending duurt 4 tot 10 werkdagen, terwijl versnelde verzending doorgaans 2 tot 3 werkdagen duurt.
Het geeft aan dat uw zending de plaats van herkomst al heeft verlaten en onderweg is, maar nog niet op de eindbestemming is aangekomen . Tijdens deze fase is uw pakket onderweg en wordt het via het netwerk van de vervoerder vervoerd.
Voor ParcelShop-leveringen betekent het dat wanneer uw pakket is gemarkeerd als "onderweg", dit betekent dat het via onze depots naar uw lokale ParcelShop gaat . U ontvangt dan een sms of e-mail wanneer uw pakket klaar is om op te halen.
"Out for Delivery" betekent dat het direct naar uw huis gaat; "On the Way" betekent dat niet . Als een pakket "On the Way" is, is het onderweg naar uw huis, maar het moet nog een eindje reizen voordat het u bereikt. Als het "Out for Delivery" is, bevindt uw pakket zich in een bezorgwagen die dezelfde dag nog naar uw huis onderweg is.
In de meeste gevallen bezorgen we je pakket binnen de Benelux al de volgende werkdag (met uitzondering van de Waddeneilanden). In Nederland bezorgen we ook op zaterdag.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!
Uiteraard houden we zo veel mogelijk rekening met de ontvanger. Zo bezorgen we pakketten voor consumenten vaak 's avonds, en bij bedrijven zo veel mogelijk overdag. De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 21.30 uur.
Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.
Wij bezorgen je pakket in Nederland van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters. Heb je van de afzender, bijvoorbeeld de webshop waar je iets hebt besteld, een zendingsnummer ontvangen?
Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op 'Bezorger is onderweg? ' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer.
We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
Meestal binnen één tot twee werkdagen. Na de verwerking in ons sorteercentrum zorgen wij ervoor dat het pakket zo snel mogelijk aankomt in jouw regio en met de bezorger onderweg gaat! Als er “bezorging verhinderd” staat, heeft het pakket één tot twee dagen vertraging.