Verboden of gevaarlijke goederen: als je pakket verboden goederen of goederen met restricties bevat, kan het door de douane worden vastgehouden. Fouten in de details van de zending: fouten in de aangifte van de inhoud en de waarde kunnen een zending vertragen.
Dit kan betekenen dat uw zending mogelijk documentatie mist, wacht op inklaringsinstructies, of dat de autoriteiten mogelijk meer informatie nodig hebben om de goederen vrij te geven.
Zendingen worden vastgehouden in de douane om te garanderen dat ze voldoen aan de export- of importdouanevoorschriften . Een vastgehouden zending kan ontbrekende of onvolledige papieren hebben, wachten op instructies voor inklaring of de autoriteiten hebben mogelijk meer informatie nodig om de goederen in te klaren.
Hoe lang mag de douane een packet vasthouden? De douane kan een pakket zolang vasthouden als nodig is om de controle uit te voeren. Dit duurt meestal een paar dagen tot enkele weken, afhankelijk van de complexiteit.
Dit hangt af van waar uw pakje wordt verzonden. De douane is bevoegd om alle zendingen binnen de Europese Unie te controleren. Het gaat dan eerder over verdachte zendingen vanuit EU-lidstaten en zendingen met accijnsgoederen binnen de Europese Gemeenschap. Doorgaans loopt uw pakje daar geen extra vertraging op.
Ontbrekende of onjuiste papieren zijn een van de belangrijkste oorzaken van een douanebeslag. Op het meest basale niveau vereisen pakketten die internationale grenzen passeren doorgaans papieren die gedetailleerd beschrijven welke items het pakket bevat en hoeveel ze kosten.
Zodra je de inklaringskosten hebt betaald, bezorgen we het pakket bij je thuis. Je hebt in totaal 14 dagen de tijd om de inklaringskosten te betalen. Daarna gaat je pakket terug naar de afzender. Let op: we sturen nooit een link om direct te betalen.
Zij regelen dat belastingen worden betaald en uw zending wordt ingeklaard . Over het algemeen is het het beste om het inklaringsproces en de belastingregelingen te begrijpen en ervoor te zorgen dat deze worden betaald. In het beste geval wordt uw zending teruggestuurd naar uw magazijn. In het slechtste geval kunnen uw pakketten zelfs worden vernietigd.
Volg je pakket uit het buitenland met track & trace
Dat kan makkelijk via onze track & trace-pagina. Met je track & trace-code kun je precies zien waar je pakket is en wanneer het aankomt.
De douane kan gemarkeerde zendingen een paar uur tot een maand of langer vasthouden. Het hangt allemaal af van de vereiste informatie, de nalevingsreputatie van de importeur, ontbrekende documenten en beperkingen op het product.
Inklaring van goederen is het proces waarbij geïmporteerde producten door de douane gaan voor inspectie en goedkeuring. Dit omvat de controle van documenten, betaling van invoerrechten en naleving van regelgeving.
Douaneafhandeling omvat een grondig onderzoek van de goederen, verificatie van de bijbehorende documentatie en naleving van de importregelgeving. De vrijgavestatus geeft aan dat de douaneautoriteiten tevreden zijn met deze aspecten, waardoor de zending kan worden voortgezet .
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Is uw aankoopbedrag € 150 of meer?Dan betaalt u ook invoerrechten.
Producten die vallen onder de douane import- en exportregels
De onderstaande zaken moet je in ieder geval nooit meenemen in je bagage: Drugs zoals hasj, cocaïne, heroïne, crystal meth of andere verdovende middelen. Wapens, nepwapens, pepperspray, munitie en explosieven.
Begrijp de reden voor de vertraging
Bepaal eerst waarom uw pakket vastzit bij de douane. Veelvoorkomende redenen zijn onvolledige documentatie, onbetaalde rechten en belastingen, verboden of beperkte artikelen, onjuiste tariefcodes of beveiligingsproblemen .
Neem contact op met uw 3PL-provider of vervoerder om de vertraging te bevestigen . Als uw zending te lang duurt om door de douane te worden vrijgegeven, kunt u contact opnemen met uw 3PL-provider of vervoerder om te bevestigen of deze daadwerkelijk in de douane is vastgehouden.
Hoe lang kan mijn pakket vastzitten bij de douane? Uw pakket mag officieel maximaal 30 dagen vastgehouden zijn door de douane. Als uw pakket geen verboden artikelen bevat, wordt uw zending ingeklaard door de douane.
DouaneTelefoon: 0800 - 0143 (gratis) U bevindt zich hier: Home.
Er is sprake van ‘aanhouding’ wanneer goederen aan de douane worden aangeboden voor onderzoek (bijvoorbeeld bij invoer) en de douane na vijf werkdagen nog steeds niet heeft besloten of de goederen worden vrijgegeven of vastgehouden .
Wat het betekent: Het pakket wordt vastgehouden bij uw lokale postkantoor . Dit komt door een USPS Hold Mail ® verzoek, Hold for Pickup verzoek of USPS Delivery Instructions ® verzoek. Er kan geen herbezorging worden gepland voor dit pakket.
Onvolledige documenten of factuur
De documentatie, zoals de commerciële factuur, bevat belangrijke informatie die de douane nodig heeft om de goederen correct te identificeren en classificeren. Als de documentatie ontbreekt of onjuist is, kan de douane de aard en waarde van de artikelen mogelijk niet nauwkeurig beoordelen.
Het inklaren van een zending via de Amerikaanse douane omvat het betalen van verschillende rechten en belastingen op basis van het type goederen dat wordt geïmporteerd, hun waarde en hun land van herkomst . Dit zijn de belangrijkste rechten en belastingen die hierbij betrokken zijn: Douanerechten: Dit zijn tarieven of belastingen die worden geheven op goederen die in de Verenigde Staten worden geïmporteerd.
Voor vragen over bestaande regelingen of tarieven op het terrein van de belastingen kunt u terecht bij de BelastingTelefoon: 0800 - 05 43. Voor vragen over de Douane kunt u terecht bij de BelastingTelefoon Douane: 0800 - 01 43. U kunt ook de website van de Belastingdienst raadplegen.
US Customs and Border Protection (CBP) kan pakketten die onze faciliteiten in- of uitgaan niet traceren, tenzij u een kennisgeving van inbeslagname hebt ontvangen van CBP . Anders kunnen wij uw pakket niet vinden, zelfs niet als het door CBP wordt vastgehouden.