Wat betekent geannuleerd bij Klarna?

Waarom heb ik een factuur ontvangen? Wanneer de webwinkel de annulering van de bestelling bevestigt, annuleren wij je factuur en storten we het eventueel betaalde bedrag terug. Je kan de status van je bestelling op elk gewenst moment controleren in Mijn Klarna.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Hoe lang duurt het voordat Klarna terugbetaald?

Je terugbetaling wordt binnen 5-7 werkdagen verwerkt. Zodra de webwinkel je retour of annulering heeft geregistreerd, ontvang je je terugbetaling volgens het retourvoorwaarden van de webwinkel. Login om de status van je laatste retour of annulering te bekijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Hoe annuleer je een bestelling via Klarna?

Hoe annuleer ik mijn bestelling?
  1. Neem contact op met de webwinkel. Neem rechtstreeks contact op met de winkel je om bestelling te annuleren. ...
  2. Wacht op de bevestiging van de webwinkel. ...
  3. Controleer updates in de Klarna app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Wat betekent in behandeling bij Klarna?

In behandeling: de betaling is nog in behandeling. Wacht nog even en kijk later of de status nu is goedgekeurd. Terugbetaald: dit bedrag is teruggestort aan je klant. Het kan tot 2 weken duren voordat het op zijn / haar account is bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijnwebwinkel.nl

Hoe krijg je je geld terug met Klarna?

Wanneer ontvangt de klant zijn terugbetaling?
  1. Rechtstreekse betaling: het bedrag wordt teruggestort op de bankrekening die is ingevoerd tijdens het plaatsen van de bestelling.
  2. Factuur: als de klant heeft betaald via de Klarna-app of via klarna.com, zullen we het bedrag terugbetalen wanneer de factuur is geannuleerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Klarna app | Australia | What if I cancel or return my order between payment windows?

40 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang mag een terugbetaling duren?

Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als ik niet betaal bij Klarna?

Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Is Klarna te vertrouwen?

Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Wat is het maximale bedrag voor Klarna?

In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Waarom kan ik niet meer achteraf betalen?

Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op besteboekentips.nl

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Je kan een koopovereenkomst altijd zonder reden ontbinden binnen de afgesproken bedenktijd. Dat kan ook als een product niet werkt en de verkoper weigert het te repareren of een nieuw product te geven. Om de koopovereenkomst te ontbinden moet je een brief schrijven of een e-mail sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agajuristen.nl

Wat zijn de kosten van Klarna?

Voor zowel GO, PRO en PREMIUM betaal je 1,19% per Nederlandse transactie. Het tarief geldt voor alle betaalwijzen, daarin maakt Klarna geen onderscheid. Je betaalt dus voor een iDEAL betaling een fee van 1,19%, maar ook voor creditcard betalingen én achteraf betalingen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijnwebwinkel.nl

Kan ik Klarna blokkeren?

Nieuw Klarna Online (merchants.klarna.com)

Klik op 'Gebruikers'. Log opnieuw in. Kies de gebruiker die jullie willen verwijderen en vink het boxje met 'Verwijder' aan. Bevestig de veranderingen door 'Verwijder geselecteerde' te kiezen en vervolgens 'OK'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Hoeveel herinneringen Klarna?

Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.hudsonreed.com

Hoe werkt Klarna als je iets terugstuurt?

Wanneer je de retour meldt, kun je ervoor kiezen om te betalen voor de artikelen die je houdt, of te wachten tot de winkel de retour registreert voordat je betaalt voor wat je houdt. Als je betaalt voor wat je houdt zul je per e-mail een betalingsbevestiging ontvangen en zullen je betalingsgegevens worden bijgewerkt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Heeft Klarna extra kosten?

Ben je zeker van je aankoop? Betaal gelijk. Klarna rekent hiervoor geen extra kosten. Je kan met één klik betalen, of met iDEAL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Heeft Klarna invloed op BKR?

Webshops, geen zorgen!

Klarna hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Deze facturen worden dan ook niet geregistreerd bij BKR; ook niet als ze niet op tijd betaald worden. Deze betaalwijze valt dan ook onder de Wet Incasso Kosten (W.I.K.) en niet onder de (per december veranderende) regelgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op internetkassa.nu

Kan je geld lenen bij Klarna?

Ja, ga naar het overzicht van je lening en druk op de knop 'Lening sluiten' en op 'Bevestigen'. Het resterende bedrag van de lening wordt ingehouden op je volgende uitbetaling. Als de uitbetaling niet het volledige bedrag van de lening dekt, dan ontvang je een aanvullende factuur voor het nog openstaande bedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Wat is het verschil tussen Klarna en afterpay?

Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is. Naast Klarna zijn er namelijk meer manieren om achteraf te betalen, bijvoorbeeld Afterpay. Samen met Klarna zijn dit de 2 bekendste achteraf-betaalmethodes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is achteraf betalen met Klarna veilig?

Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App of bovenaan deze pagina.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Waarom vraagt Klarna om bankgegevens?

We vragen je je gegevens te verifiëren om er zeker van te zijn dat je informatie en aankopen die zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, veilig worden gedeeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klarna.com

Hoe hoog is een Klarna boete?

Als Klarna op de vervaldatum van de rekening geen betaling heeft ontvangen, wordt er kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij een tweede herinnering brengt Klarna aanmaningskosten van € 13,50 in rekening. Bij een factuur onder € 20 wordt € 7,50 in rekening gebracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op purchaze.nl

Hoeveel dagen kan je Klarna uitstellen?

Betaaldienstverlener Klarna rolt vandaag nieuwe en verbeterende betaalmogelijkheden uit voor Nederlandse consumenten én retailers. Consumenten kunnen er voortaan voor kiezen om in drie rentevrije delen of achteraf binnen 30 dagen (voorheen 14 dagen) te betalen, zonder aanvullende kosten of rente.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op internetkassa.nu

Wat kan ik doen als ik mijn geld niet terug krijg?

Krijgt u uw geld niet terug? Maak dan duidelijke afspraken over terugbetalen, bijvoorbeeld een betalingsregeling. Soms kunt u via de rechter uw geld terugvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat als retour niet geaccepteerd wordt?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Hoe leggen krekels eitjes?