Stand B biedt de mogelijkheid om handmatig te schakelen. Er wordt afgeremd op de elektromotor, wanneer u het gaspedaal loslaat tijdens het opladen van de hybride-accu.
Alle nieuwe mild hybrid uitvoeringen (benzine en diesel) krijgen de aanduiding B (wat staat voor 'Brake Energy Regeneration'). De T staat voor de benzine-uitvoeringen zonder mild hybrid en de plug-in hybrid (met toevoeging Twin Engine).
Overzicht van remposities in het bestuurdersdisplay. In de B-stand is het mogelijk om handmatig te schakelen . De auto remt af met zijn elektromotor wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, terwijl ook de hybride accu wordt opgeladen.
De D-stand is de normale stand voor de vlakke weg. De auto rolt bij gas loslaten langer door en zal minder recuperatief remmen. De B-stand is bedoeld voor in bergachtig gebied. De auto remt dan automatisch meer af op de aandrijflijn.
Standaard in B kan niet, maar tikkie aan/uit kan altijd tijdens rijden/stilstaan/whatever.
Richtlijnen voor het gebruik van de 'B'-modus
❄️ Gladde omstandigheden: Gebruik de 'B'-modus in omstandigheden met weinig grip (bijv. regen of ijs) om soepeler te vertragen en het risico op slippen te verminderen door de afhankelijkheid van wrijvingsremmen te minimaliseren . Als het echter ongelooflijk glad is, is het misschien beter om uw normale remmen te gebruiken.
De B stand
In deze “Brake” stand, zal de auto meer op de motor afremmen. Dit is vooral handig in auto's die elektrisch of deels elektrisch (hybride) zijn. In deze auto's zorgt het namelijk voor een boost in de regeneratie van elektriciteit in de batterij. Er komt dus sneller stroom terug in de batterij.
In een geautomatiseerd voertuig staat de "B" voor "Brake". Niet alle automatische voertuigen hebben deze modus, maar in sommige modellen wordt het gebruikt om extra motorrem te bieden. De transmissie schakelt naar een lagere versnelling wanneer u de auto in "B" zet, waardoor u de motor kunt gebruiken om hem af te remmen in plaats van alleen de remmen.
Wat betekent de B-stand? Bij de knop van de automaat vind je de B-stand. Die staat voor Brake of Bremse (Engels respectievelijk Duits). Schakel je die in, dan remt de auto bij het loslaten van het gaspedaal (hoe vreemd dit ook klinkt voor een elektrische auto) meer op de motor af.
N-stand: nooit tijdens het rijden!
De N-stand heeft bij auto's met automatische transmissie dezelfde functie als bij handmatige versnellingsbakken. Je gebruikt hem dus nooit wanneer je onderweg bent, maar alleen als je ergens stilstaat en je de motor wil laten draaien – bijvoorbeeld tijdens een file.
Een Volvo zonder stekker is een mild hybrid (te herkennen aan een B). De mild hybrid aandrijflijn is voorzien van 48V KERS-technologie, bekend uit de Formule 1, waarbij kinetische energie die vrijkomt bij afremmen en uitrollen wordt opgeslagen en omgezet in elektriciteit.
Parkeren – P
In de P-stand is de transmissie mechanisch vergrendeld . Selecteer de P-stand wanneer het voertuig geparkeerd is. Het voertuig kan worden gestart wanneer het in de P-stand staat. Het voertuig moet stilstaan wanneer P is geselecteerd. Bij het parkeren – trek de parkeerrem aan voordat u naar de P-stand schakelt.
De hybride-accu drijft de elektromotor van de auto aan en wordt via de laadaansluiting van de auto geladen. Naast elektrische aandrijving wordt de hybride-accu gebruikt voor het starten van de verbrandingsmotor. Daarom kan de auto niet worden gestart als de accu om welke reden dan ook helemaal leeg is.
Het begon met kogellagers
Volvo is Latijn voor ik rol en komt van het werkwoord volvere. De registratie voor het Latijnse “ik rol” gold niet alleen voor kogellagers, maar onder andere ook voor automobielen en andere transportmiddelen.
De B is de tweede letter in het moderne Latijnse alfabet. De letter B werd in het Etruskische alfabet niet gebruikt. Toch kenden de oud-Etrusken deze letter wel, waarschijnlijk door Griekse invloeden. De Semitische letter bet werd ook uitgesproken als /b/, de oorspronkelijke betekenis was "huis".
De bestuurders staan onder meer op een gedeelde eerste plaats als minst eerlijke bestuurders, samen met Seat. Zij zouden schade aan een andere auto niet snel opbiechten. Ook parkeren ze het vaakst dubbel of op een vak die niet voor ze bestemd is. Daarnaast schreeuwen ze het meest naar andere mensen vanuit de auto.
Stand B biedt de mogelijkheid om handmatig te schakelen.
De "B"-stand is ook gunstig voor lagere versnellingen, maar voor een totaal ander doel. Net zoals u een conventionele transmissie naar Low zou kunnen schakelen op een lange afdaling, kunt u naar de "B"-stand schakelen om de motorweerstand te vergroten en de Corolla te vertragen tijdens het afrollen van een heuvel .
Wat is de levensduur van een automatische transmissie? Zonder service en onderhoud kunnen sommige transmissies al binnen 150.000 km defect raken. Als u ongeveer 15.000 km per jaar rijdt, kan uw transmissie binnen tien jaar uitvallen. Met zorg en service kunnen transmissies 500.000 km of meer mee gaan.
D staat voor de normale Drive-modus, die vergelijkbaar is met de Drive-modus in andere voertuigen, terwijl de S staat voor de Sport-modus, die een paar extra functies inschakelt wanneer u in die specifieke modus rijdt . Beweeg de versnellingspook gewoon naar D of S, afhankelijk van de modus waarin u wilt dat uw voertuig rijdt.
B : vooruit rijden met krachtig regeneratief remmen.
Die B staat voor het Engelse brake of Duitse Bremse, oftewel: rem. In deze stand zal de auto op de motor afremmen. Dat is vooral voor (semi-)elektrische auto's handig, want zodra je het gaspedaal loslaat, wordt door het afremmen op de motor het batterijenpakket bijgeladen.
Het DRIVe-concept bestaat in een synerge- tisch geheel van uiteenlopende energiebespa- rende aspecten: start-stopsysteem, intelli- gente oplaadvoorziening, aangepaste stuur- bekrachtiging en aerodynamische vormgeving – stuk voor stuk aspecten met als doel het brandstofverbruik te verlagen en zo de uitlaat- gasemissie ...
Voor verlichting en verwarmingstoestellen, die een lage inschakelstroom hebben, gebruikt men een B-karakteristiek. Dit is de meest toegepaste automaat bij huisinstallaties. Automaten met een C-karakteristiek worden gebruikt bij wat grotere (in)schakelstromen zoals motoren.