capcode 1220499 - Monitorcode - P2000alarm monitor.
Een capcode is grofweg vergelijkbaar met een telefoonnummer of IP-adres en identificeert de bedoelde ontvanger. Het verschil is echter dat er meerdere ontvangers hetzelfde nummer kunnen hebben, men "luistert" naar berichten met een bepaalde capcode.
capcode 0923100 - Monitorcode Ambulancepost - P2000alarm monitor.
capcode 1523170 - Ambulance 16-170 - P2000alarm monitor.
capcode 1123130 - P2000alarm monitor.
capcode 1420059 - Traumaheli LifeLiner 2 - MMT 90.1 - P2000alarm monitor.
B = Brand of Explosie. G1 = Gevaar: Verspreiding van stoffen (gas, vloeistofnevel, vaste deeltjes) door de lucht. G2 = Gevaar: Verspreiding van stoffen over het oppervlak (land, oppervlaktewater) G3 = Gevaar: Overige (potentieel) gevaarlijke gevolgen (stormschade, dreigend omvallen schoorsteen)
P2000 is een netwerk waar de Nederlandse hulpdiensten zoals politie, brandweer en ambulance gebruik van maken. Je kunt het P2000 netwerk een beetje vergelijken met het telefoonnetwerk waarmee sms'jes verstuurd worden.
Re: capcode 2029568
Dat is een code die in het Flex-protocol gebruikt wordt voor groepsoproepen. Op deze manier hoeft een groepsoproep maar een keer verzonden te worden.
P2000 maakt gebruik van de frequentie 169,650 MHz.
capcode 1120107 - 21-107 - P2000alarm monitor.
De A1 en A2 urgentie kan uitgegeven via een Directe Inzet Ambulance (DIA). Bij een DIA inzet is het adres bekend en is de centralist nog bezig met het uitvragen van de melder.
Ambulances worden ingezet als A1, A2 of B rit. Bij een A1 rit rijd de ambulance met spoed naar de melding om er zo snel mogelijk te zijn (over het algemeen binnen 15 minuten). Bij een A2 rit is er geen spoed maar moet de ambulance wel direct gaan rijden om er binnen 30 minuten te zijn.
capcode 1420999 - Rijnmond-Ambulance - Monitorcode Ambulancepost - P2000alarm monitor.
capcode 1523001 - P2000alarm monitor.
Prio (-1, -2 en -3)
Prio 2 is minder dringend maar er mogen eventueel signalen worden gevoerd en fietspaden en trottoirs worden gebruikt. Prio 3 is het minst ernstig; geen signalen en geen (aanvullende) voorrang op andere verkeersdeelnemers.
capcode 0820152 - 06-152 - P2000alarm monitor.
capcode 0126999 - Monitorcode - P2000alarm monitor.
De ambulancebemanning moet binnen 30 minuten ter plaatse te zijn. B1 rit - Planbare rit van patiënt die voor onderzoek of behandeling naar en van de ziekenhuizen gebracht moeten worden. Mogelijk is onderweg medische behandeling nodig. B2 rit - Planbare rit waarbij de patiënt geen medische behandeling nodig heeft.
Een spoedrit is in opdracht van de meldkamer. Gezien de ernst van de melding dient de ambulance hierbij binnen 15 minuten (A1) dan wel 30 minuten (A2) ter plaatse te zijn. De meldkamer stelt de classificatie vast.
Op het Operationeel Centrum, de meldkamer van politie, brandweer en GHOR, zitten dag en nacht politiemensen die samen met de agenten op straat en in de lucht er alles aan doen om verdachten snel te pakken of hulp te verlenen aan burgers.
Zo zijn er verschillende prioriteiten: Prio 1: spoed met gebruik van zwaailicht en sirene Prio 2: gematigde spoed zonder gebruik van sirene en zwaailichten Prio 3: geen spoed en geen gebruik van zwaailicht en sirene vrijstelling: spoed zonder gebruik van zwaailichten en sirenes Soms worden prio 4 en 5 ook gebruikt.
CT – Crashtender – Voertuig speciaal ingericht voor vliegtuigbrandbestrijding. CVD – Commandant van Dienst – Commandant die op dat moment dienst heeft.
Het heli-MMT Nijmegen, Lifeliner 3, is gestationeerd op vliegbasis Volkel. MMT Nijmegen wordt in de meeste gevallen ingezet in de regio's Brabant Midden, Zuid en Noord; Gelderland; Noord- en Midden- Limburg en (Zuidoost-) Utrecht en in een stukje Duitsland.