De afzender heeft de zending al bij ons aangemeld, maar nog niet bij ons afgeleverd óf we hebben hem zelf nog niet gesorteerd.
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. De bezorging van overige post verschilt per verzendoptie.
Levertijd = De levertijd geeft de periode weer van het moment van bestellen tot het moment van levering. Hoe langer de levertijd duurt, hoe hoger het orderpunt zal zijn. Leveringsbetrouwbaarheid = de mate waarin bestelde producten overeenkomstig de levertijd en hoeveelheid door de leverancier worden geleverd.
Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger. U kunt ook eerst contact opnemen met het bedrijf waarvan u post verwacht. De postverzender kan een klacht indienen bij het postvervoersbedrijf.
Deze status houdt in dat de zending nog niet bij PostNL is verwerkt. Dit kan inderdaad betekenen dat de afzender het al wel heeft afgegeven, maar het door drukte nog niet is verwerkt. Ook kan het betekenen dat het nog niet door de afzender is overhandigd aan PostNL.>>
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons uiterste best je pakket op de geplande bezorgdag te bezorgen (uiterlijk 21.30 uur). Mocht dit uitzonderlijk niet lukken, dan doen wij dit de eerstvolgende bezorgdag.
Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.
Wijzig je bezorging online of via de PostNL-app. Met de app krijg je bericht zodra je de bezorging kunt wijzigen.
Klik op 'bezorging wijzigen'
Dat kan in de PostNL-app via 'Account' – 'Notificaties'. Bezorging wijzigen kan alleen als je bent ingelogd met je PostNL-account.
Zo bezorgen we pakketten voor consumenten vaak 's avonds, en bij bedrijven zo veel mogelijk overdag. De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 21.30 uur.
' Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg.Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).
We bezorgen je pakket op zondag tussen 10.00 uur en 20.00 uur bij je klant, binnen Nederland.
We bezorgen elke week 35 miljoen poststukken zonder track en trace, en dat gaat bijna altijd goed. Maar soms raakt er wel eens een poststuk kwijt. We kunnen dan helaas niet onderzoeken wat daarmee gebeurd is. Post zonder track & trace kunnen we namelijk niet volgen in onze systemen.
Waarom is het zo druk? Door het storten van vakantiegeld, de extra vrije dagen en het mooie weer bestellen mensen ieder jaar veel rond deze periode. Om ons op die drukte voor te bereiden, vragen we van tevoren aan webshops hoeveel bestellingen ze verwachten. Daar passen we onze capaciteit op aan.
De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 22.00 uur. Voor bezorging op maandag wordt een toeslag in rekening gebracht.
Het besluit is genomen om PostNL tegemoet te komen. Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
Heb je iets gekocht, maar heb je er achteraf spijt van? Dan kun je in sommige gevallen de aankoop annuleren. Een online bestelling annuleren mag altijd.Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Waar is mijn pakket? Is er een pakket naar mij onderweg met de bezorger? De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming.
PostNL bezorgt post van dinsdag tot en met zaterdag. Als je vóór de buslichting jouw brief post, dan wordt deze meestal de volgende werkdag bezorgd.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters. Waar zie ik mijn pakketstatus? Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app.