Bij statusomschrijving 'bezorger is onderweg' boven de statusbalk, komt je pakket vandaag naar je toe.
ONDERWEG: Bezorgen is onderweg
Jouw bestelling is het sorteerproces doorlopen, heeft het distrubutiecentrum verlaten en is meegegeven aan de juiste postbezorger (de postbode dus, niet de pakketbezorger).
Onderweg. Deze status wordt aangegeven wanneer jouw bestelling nog onderweg is naar het ontvangstdepot. Dit betekent dan ook helaas dat jouw bestelling een vertraging heeft opgelopen bij de transporteur. Zodra jouw bestelling is aangekomen op het juiste depot, zal deze de volgende werkdag in levering gaan.
Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Controleer de status van je pakket of post met track & trace
Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.
Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket. Vul hieronder de barcode of 'niet-thuis code' en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Met de Mijn DHL app zie je het verwachte bezorgmoment zodra de bezorging in de planning staat. Gewoon, op je telefoon of tablet. Is het pakket bij de buren of een DHL ServicePoint afgeleverd? Dan vind je het bezorgadres ook in de app.
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken.
Er worden iedere dag zo'n 4 miljoen pakketten bezorgd. Binnen DPDgroup werken we samen zodat iedereen in Europa dezelfde bezorgervaring heeft. Ontvangers in bijna alle landen van Europa kunnen gebruik maken van Predict en heeft DPD een Europees Pickup parcelshop netwerk.
De periode die loopt vanaf het moment van bestellen tot aan moment van daadwerkelijke levering.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender. Ben jij de afzender?
Je zending is bij één van onze depots aangekomen. We hebben je zending ingedeeld in ons bezorgproces rekening houdend met locatie en bezorgtijdstip. De bezorger is vertrokken van het depot en aan zijn ronde begonnen. Je pakket is bezorgd.
We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur). Is je zending niet bezorgd? Controleer dan opnieuw je track & trace om te zien wanneer je je poststuk kunt verwachten. Kijk voor meer informatie op de pagina pakket of post met track & trace niet bezorgd.
Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel. De consument is de dupe.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
'Mijn Post' is een handige nieuwe service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien.
Hoe snel bezorgt DHL mijn pakket? Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!
Tussen 8.00 en 18.00! Als Post Service bezorgen wij namelijk 2 keer per week post. Om precies te zijn op dinsdag en vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur. Onze postbezorgers mogen zelf bepalen op welk moment van de dag zij de post bezorgen.
Met zondagbezorging kun je pakketten tot uiterlijk zondag 01:00 uur aanleveren op het depot van PostNL. Ze worden dan dezelfde nacht nog verwerkt en op zondag bezorgd. Deze service geldt voor bezorging van pakketten binnen Nederland.