Knipperende groene pijltjes op het Ziggo modem betekenen dat hij firmware aan het updaten of installeren is of bezig is met de internetverbinding in stand te brengen. Knipperende oranje pijltjes op de Ziggo Mediabox Next betekent dat de tv box geen verbinding heeft met het modem.
Tijdens de installatie van het nieuwe SmartWifi modem knipperen de pijltjes groen. Dit betekent dat het modem een internetverbinding aan het opzetten is. Dit mag ongeveer 15 minuten duren.
Een groen knipperend (power)lampje op je modem betekent dat er geen signaal op je modem binnenkomt. Gaat dit om de eerste installatie? Mogelijk staat het signaal naar de woning nog niet aan of is er wat anders aan de hand. Neem contact met ons op.
De LED's op uw router geven de status aan van de verbinding tussen uw router en de apparaten die erop zijn aangesloten. Ze geven ook de status van uw internet-, Wi-Fi-, Ethernet- en WPS-verbindingen aan. Uit. Uw router krijgt geen stroom.
Opnieuw opstarten duurt wel behoorlijk lang: ongeveer 5 minuten. Als je tegen problemen aanloopt, is het soms nodig om een modem regelmatig op te starten. Dan is het vervelend als je elke keer 5 minuten moet wachten.
1) onderste led = groen betekent bridgemodus, onderste led = wit betekent routermodus; 2) overige leds gaan na het opstarten na een paar minuten uit. 3) als de led met de pijltjes groen blijft knipperen, dan kan de modem geen internetverbinding met de buitenwereld maken.
Hoe vaak moet je je modem opnieuw opstarten? Tenzij je merkt dat er problemen zijn, adviseren we om je modem niet opnieuw op te starten. Pas als het écht nodig is, raden we aan dit te doen. Bijvoorbeeld als je op meerdere apparaten geen verbinding via wifi krijgt.
Doorgaans is zowel een internet modem als een internet router voorzien van een aantal lampjes die groen gaan branden zodra alles in orde is en de verbindingen gemaakt zijn. Wanneer één van de lampjes oranje brandt en/of knippert dan kan daar het probleem zitten wanneer dit na 60 seconden nog steeds zo is.
Fel wit: je modem start op. Groen: de opstart van je modem is een een volgende fase. Gedimd wit: je modem werkt zonder problemen. Rood: je modem werkt niet zoals het hoort.
Elk modem heeft een reset-knop. Dit is een klein knopje die je met een pen of een paperclip kunt indrukken. Hou de knop een paar seconden ingedrukt. Na een minuut of 7 als je modem weer helemaal is opgestart, kun je het standaard wifi-wachtwoord dat op de sticker staat gebruiken om in te loggen.
Knipperende groene pijltjes op het Ziggo modem betekenen dat hij firmware aan het updaten of installeren is of bezig is met de internetverbinding in stand te brengen. Knipperende oranje pijltjes op de Ziggo Mediabox Next betekent dat de tv box geen verbinding heeft met het modem.
Toets in de adresbalk van je webbrowser http://192.168.178.1 en druk op Enter. Log in met het wachtwoord van je Connectbox . … Check het menu en controleer of je het tabblad [Router status] hebt. … Klik op [Router status] en vink vervolgens de optie [Router uitgeschakeld ( bridge modus)] aan.
Oranje is ophalen van updates of gegevens voor de gids en de verbinding met de cloud, maar dat zou je maar zelden moeten zien.
Activatie van een modem kan maximaal 24 uur duren, je bent niet goed voorgelicht door de klantenservice van Ziggo. Omdat er ook problemen zijn met de Activatie duurd het somds langer dan gepland. Het is echt vervelend maar weinig aan te doen.
De update zal 10 tot 15 minuten duren.
Ga naar de instellingen van je apparaat. Kies vervolgens voor Bridge, Bridged only, of Bridge Mode. Wat er precies staat, is afhankelijk van je apparaat. Na het kiezen en opslaan is het mogelijk dat je netwerk zichzelf reset.
De LED DSL knippert wanneer de DSL-modem/gateway probeert verbinding te maken met uw DSL-service. Het lampje knippert ongeveer 30 seconden voordat uw DSL-modem verbinding maakt en brandt continu.
Verbinden via WPS
Op het modem zit een knop waarbij WPS staat. Bij de Connectbox staat dit er niet bij: hier is de WPS-knop de witte knop aan de voorkant. Druk op de WPS-knop op het modem. Maak op je apparaat verbinding met het wifi-netwerk.
Soms heeft de fout 'wifi verbonden – geen internet' te maken met de internetverbinding en niet met je apparaat. Het kan te wijten zijn aan gebroken kabels, storingen, of iets anders dat je niet in de hand hebt. Het is dus belangrijk om te weten of het probleem bij je internetprovider ligt.
Een tijdschakelaar is wel degelijk de oplossing. En zeker voor iemand die aangeeft niet handig te zijn met computers. Met een tijdschakelaar zet je s'nachts de WiFi uit en daarmee is de gewenste oplossing op een eenvoudige wijze bereikt.
Selecteer in Wi-Fi-status de optie Eigenschappen van draadloos netwerk. Selecteer in Eigenschappen van draadloos netwerk het tabblad Beveiliging en selecteer vervolgens het selectievakje Tekens weergeven. Uw Wi-Fi netwerkwachtwoord wordt weergegeven in het vak Netwerkbeveiligingssleutel.
Verwijder uw draadloze netwerkkaart of usb adapter en sluit deze opnieuw aan op uw computer of laptop. Dit is vaak een oplossing voor problemen met uw draadloze netwerkkaart. Probeer uw wifi kaart eens op een andere computer. Werkt deze hier ook niet, dan zou de kaart kapot kunnen zijn.