Kan ik hem deblokkeren en opnieuw gebruiken? Card Stop kan je betaalkaart in geen geval deblokkeren. Enkel de bank die je kaart uitgeeft kan dat soort beslissing nemen.
Ongebruikelijke uitgavenpatronen : Banken blokkeren soms creditcards wanneer het systeem ongebruikelijke aankooppatronen opmerkt. Hoewel dit een functie is die is ontworpen voor uw bescherming, om frauduleus gebruik van de kaart te voorkomen, kan het ook een ongemak zijn wanneer de transactie door u is uitgevoerd.
De creditcardmaatschappij neemt de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van je creditcard. Als deze organisatie vermoedt dat een betaling frauduleus is, zal zij de betaling blokkeren.
Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.
Indien uw creditcard geweigerd wordt, kan dit een meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld: · Uw creditcard is verlopen – ga na of uw creditcard nog geldig is.· U heeft het limiet van uw creditcard bereikt of overschreden – dit kunt u nagaan bij uw bank.
Ga naar een geldautomaat van Geldmaat om je creditcard te deblokkeren. Dit kan ook bij de meeste andere geldautomaten in Nederland en Europa, en bij steeds meer geldautomaten buiten Europa. Kies 'Pincode wijzigen' om je creditcard te deblokkeren. Je mag daarbij gewoon kiezen voor dezelfde pincode.
Afhankelijk van de reden voor de blokkering, kunt u uw creditcard deblokkeren door de bank of creditcardmaatschappij te bellen en het probleem te bespreken . Mogelijk moet u extra stappen doorlopen, zoals: Beantwoord beveiligingsvragen om uw identiteit te bevestigen. Onderhandel over uw kredietlimiet.
Als u betalingen hebt gemist , kan uw toegang tot krediet worden ingetrokken en uw account worden geblokkeerd. Uw account kan ook zijn geblokkeerd als er fraudeproblemen zijn op uw account of als u in aanhoudende schulden hebt gezeten. Meer informatie hierover vindt u hier.
Hoe weet ik of mijn kaart geblokkeerd is? U kunt de status van uw kaart achterhalen door te bellen naar het creditcardklantenservicenummer van de bank en/of door in te loggen op uw netbankrekening .
Uw kaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: de kaart is verlopen; u hebt uw kredietlimiet overschreden; de kaartuitgever ziet verdachte activiteiten die kunnen wijzen op fraude; of een hotel, autoverhuurbedrijf of ander bedrijf heeft uw kaart geblokkeerd (of gereserveerd) voor het geschatte totaalbedrag van uw rekening.
U kunt geen geld meer pinnen, geen betalingen doen en geen geld op uw rekening ontvangen. Staat er nog geld op uw rekening? Dan kunt u uw bank vragen het bedrag over te maken naar een ander rekeningnummer, bijvoorbeeld van een familielid.
Een tijdelijke blokkering stopt alle transacties op uw kaart . Uw kaartnummer en gegevens blijven bewaard, waardoor u ze eenvoudig kunt terugdraaien. Als u niet zeker weet of u uw kaart bent verloren, raden we u aan om een tijdelijke blokkering uit te voeren. Een permanente blokkering verwijdert uw kaartgegevens.
We blokkeren je creditcard als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst.
In geval van nood. We kunnen ervoor zorgen dat u een urgente vervangende kaart of contant geld krijgt. U kunt gewoon bellen en wij blokkeren uw kaart (als het kaartnummer bekend is) en brengen u in contact met uw financiële instelling/bank.
Banken zijn verantwoordelijk voor het waarborgen van de veiligheid van dergelijke transacties. Zodra uw kaart is geblokkeerd, initiëren banken doorgaans het uitgeven van een vervangende kaart . Zorg ervoor dat u nauwkeurige en actuele contactgegevens verstrekt om de nieuwe kaart zonder vertraging te ontvangen.
Uitgevers kunnen transacties weigeren vanwege onvoldoende fondsen, CVV- of AVS-mismatches, ongebruikelijke activiteit, fraude of een tijdelijke blokkering . Uitgevers weigeren ook transacties die zijn geprobeerd op verloren, gestolen of verlopen kaarten.
De tijd die nodig is om een creditcard te deblokkeren, verschilt per bank. In sommige gevallen kan het direct worden gedeblokkeerd, terwijl het in andere gevallen een paar dagen kan duren . Kunnen we een geblokkeerde creditcard activeren? Ja, u kunt een geblokkeerde creditcard doorgaans activeren door contact op te nemen met de klantenservice of door naar het filiaal van de bank te gaan.
Creditcardschorsingen kunnen om verschillende redenen gebeuren, waaronder verlopen kaarten, vermoedelijke fraude, late of gemiste betalingen en overschreden kredietlimieten . Neem contact op met uw uitgever om erachter te komen waarom uw kaart is geschorst en wat u kunt doen om verder te gaan.
Neem telefonisch contact op met het klantenservicecentrum van uw bank . Volg de instructies van het geautomatiseerde spraaksysteem of spreek met een vertegenwoordiger. Geef de benodigde informatie om uw identiteit te bevestigen, zoals uw rekeningnummer, kaartnummer en persoonlijke gegevens.
(1-800-847-2911)
Als het land/de regio waarin u zich bevindt niet in de lijst staat of als u problemen ondervindt bij het bellen met een van de gratis nummers, bel dan met collect-nummer +1-303-967-1096. (Collect-gesprekken worden gevoerd via de lokale operator.)
Om uw creditcard online te deblokkeren, kunt u de mobiele applicatie of officiële website van uw bank bezoeken en een aanvraag indienen voor 'heruitgifte' of 'reactivering' van uw creditcard . U kunt ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice van uw bank of door fysiek naar het filiaal van de bank te gaan.
Twijfelt u? Bel onze Business Servicedesk op telefoonnummer 020 - 6 600 666. We helpen u graag op werkdagen van 9.00 uur tot 18.00 uur.
Hoeveelheid creditcards per persoon
In principe geldt de theorie dat je per persoon zoveel mogelijk creditcards mag hebben als je zelf wilt. Hier hangen natuurlijk wel een aantal voorwaarden aan. Bij veel aanbieders krijg je bijvoorbeeld maar één (of soms twee) kaarten tot beschikking voor eenzelfde rekening.