Enkele mogelijkheden om je PUK code te weten te komen als je deze kwijt bent: -Bellen naar de helpdesk (5000 of 0495 95 95 00) optie PUK code.
Zonder je persoonlijke pukcode kun je je simkaart niet deblokkeren; bewaar deze dus altijd op een veilige plek waar je hem makkelijk terug kan vinden. Ook voor het geval als je je inloggegevens van de persoonlijke pagina bij je provider niet meer weet.
1. Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'.
Je vindt je pin- en pukcodes en pukcodes terug op het kaartje waaraan jouw simkaart was bevestigd of op je welkomstbrief.
Wat is een pukcode? Aan je simkaart is ook een Personal Unblocking Key (PUK) code verbonden. Je pukcode heb je alleen nodig wanneer je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Het is een soort extra beveiligingsmethode om te voorkomen dat iemand anders met jouw nummer aan de haal gaat.
Pincode vergeten? Bel naar het supportteam van Orange op het nummer 5000.
Als u niet meer kan bellen, zet dan eerst uw gsm uit en opnieuw aan. U kan ook uw simkaart in een ander toestel steken om na te gaan of het probleem bij uw kaart of bij het toestel ligt. Blijft het probleem zich voordoen, dan kan u best onze medewerkers bellen op het gratis nummer 0800 95 96 2.
Je hebt tien pogingen om de juiste pukcode in te voeren. Voer je 'm tien keer fout in? Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Je nieuwe simkaart is natuurlijk gratis. Je behoudt je nummer.
De pincode van je simkaart wijzigen op een Android telefoon
Selecteer 'Andere beveiligingsinstellingen'. Kies 'Pin simkaart wijzigen'. Toets de huidige pincode van de simkaart in. Kies een nieuwe pincode en voer die in.
Waarvoor wil je met de Orange klantendienst contact opnemen? Bel met vragen of problemen met de factuur naar: 02 745 95 00 (5000 met je Orange nummer). Bel voor een Orange abonnement afsluiten naar: 02 588 59 40.
Log in op My Vodafone en kijk linksboven in je scherm. Klik op Producten -> scroll op die pagina naar beneden. Je ziet daar het kopje Toestel, sim en diensten -> daar staat je pukcode.
Stap 1: druk op instellingen in het menu van je iPhone. Stap 2: druk op telefoon, dit is het groene symbool die je vindt bij instellingen. Stap 3: druk op Simpincode dit zie je staan als je naar onder scrolt. Stap 4: Door op wijzig pincode te drukken kan je een nieuwe pincode invullen.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Voor de algemene vragen gebruike deze telefoonnummers: 5432 – van uw Orange-nummer (gratis); of dit nummer: 0800 85 43 2 met een ander nummer (dan betaalt u als een lokaal tarief), in geval van de bel in het buitenland, gebruik deze contact Orange : + 32 2 745 97 72 (lokaal tarief).
Bel de Orange klantendienst van maandag tot zaterdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zondag en feestdagen van 10:00 tot 18:30 uur met je Orange telefoonnummer op: 5000. Contact Orange via de online chat op de Orange website.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.