Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen. Of als u andere kosten hebt gemaakt.
In de meeste gevallen worden pakketten die door de ontvanger worden geweigerd, teruggestuurd naar de afzender . Dit verschilt echter per bedrijf. Sommige koeriersbedrijven nemen contact op met de afzender en houden het pakket in hun depot totdat de situatie is opgehelderd.
Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Controleer het bezorgadres dat u aan de verkoper hebt doorgegeven. Neem vervolgens contact met hen op en vraag waar uw bestelling is . Als de verkoper beweert dat hij het heeft bezorgd of niet weet waar het is, kunt u om een nieuwe bezorging vragen. In sommige gevallen kunt u mogelijk een terugbetaling krijgen.
Anders gezegd, wanneer een pakket is afgeleverd zoals geadresseerd, kan het item niet meer worden teruggestuurd naar de afzender zodra de geadresseerde het pakket of een bijlage heeft geopend en vervolgens het poststuk heeft "geweigerd", zonder dat de geadresseerde de toepasselijke retourportokosten betaalt .
6.3 Indien de Ontvanger weigert een Zending te accepteren of weigert te betalen, is J&T gerechtigd om de Zending vrij te geven, te verkopen, te vernietigen of op andere wijze te vervreemden zonder enige aansprakelijkheid jegens de Klant, Ontvanger of enige andere derde partij, op voorwaarde dat J&T redelijke inspanningen heeft geleverd om de Zending te retourneren tegen ...
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als de verkoper het artikel niet binnen de beloofde tijd heeft verzonden toen u het kocht, kunt u de bestelling annuleren . Als u uw bestelling nooit hebt ontvangen en de kosten op uw creditcardafschrift staan, kunt u dit betwisten als een factureringsfout. Dien online of telefonisch een geschil in bij uw creditcardmaatschappij.
Meld je klacht
Op de website van PostNL kun je daarmee je zending in de gaten houden. Komt je aangetekende brief niet aan? Klaag dan bij PostNL. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrief.
Ruilen of retourneren (terugbrengen) is geen recht, maar een extra service van een verkoper. De verkoper bepaalt daarvoor de regels, zoals: Binnen 7 dagen ruilen. Annuleringskosten betalen.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.
Mocht de ontvanger na 3 mislukte bezorgpogingen niet bereikbaar zijn via telefoon, e-mail of sms, dan stuurt J&T het pakket terug naar de klant. Dit wordt beschouwd als "Retourneren aan afzender" en is gelijk aan de status "Bezorgd".
Als u nog andere zorgen hebt met betrekking tot J&T Express Philippines, neem dan gerust contact met ons op via e-mail op [email protected] of bel onze 24/7 hotline op (02) 2911-1888. We helpen u graag. Dank u wel.
Kopers worden aangemoedigd om de ontvangst van hun bestelling te bevestigen door te klikken op de knop Order Received binnen de Buyer Confirmation Time. Anders wordt de bestelling automatisch voltooid aan het einde van deze periode en wordt de betaling verwerkt voor vrijgave aan de verkoper .
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.
Na bezorging mag een geadresseerde een stuk post markeren als “Geweigerd” en het binnen een redelijke termijn retourneren als de post of een bijlage niet is geopend, met uitzondering van post die is vermeld in 611.1c(1) en 611.1c(2) . Post die niet mag worden geweigerd en ongeopend mag worden geretourneerd op grond van deze bepaling, mag alleen aan de afzender worden geretourneerd als deze is bijgesloten in ...
Als het pakket al op uw adres is afgeleverd, kunt u het nog steeds weigeren en de postbode vragen het terug te nemen. U kunt het pakket ook retourneren naar de dichtstbijzijnde USPS-locatie en verzoeken dat het wordt teruggestuurd naar de afzender .
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Lijkt je retourzending vertraagd of misschien zelfs vermist? In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Het is goed mogelijk dat zij je retour al fysiek hebben ontvangen, maar nog niet administratief hebben verwerkt.