Wat als je bestelling te laat komt?

De autoriteit meldt dat je bij een online bestelling die niet binnen de afgesproken vaste tijd of datum wordt geleverd, de aankoop mag ontbinden. 'Je hebt dan recht op je geld terug. Daarnaast heb je bij online bestellingen ook veertien dagen bedenktijd. Binnen de bedenktijd kunt je je aankoop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoe lang mag een bestelling te laat zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als je pakket te laat komt?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat als een webshop niet op tijd levert?

Als de verkoper er niet in slaagt om binnen deze termijn te leveren, dien je de verkoper meestal nog een extra periode van 2 weken te gunnen om het product alsnog te bezorgen. Als het product na deze extra tijd nog steeds niet is geleverd, heb je het recht om de aankoop te annuleren en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mr-online.nl

Kan ik een schadevergoeding krijgen voor een te late levering?

Stappenplan bij een vertraagde levering

Om een schadevergoeding te verkrijgen, begint de koper met het contacteren van de verkoper. Neem contact op met de klantenservice van de verkoper en vraag om een passende oplossing. In veel gevallen kan de verkoper een snelle nalevering of compensatie aanbieden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

DOE DIT elke keer dat een Amazon-pakket te laat arriveert

19 gerelateerde vragen gevonden

Welke rechten heb ik wanneer mijn aankoop via internet niet tijdig wordt geleverd?

Als het gaat over een online aankoop binnen de EU dan heb je een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag van ontvangst van je pakket. Je kan zelfs al gebruik maken van je herroepingsrecht zonder de levering af te wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op news.economie.fgov.be

Wat moet je doen als je bestelling niet komt?

Wanneer u niks heeft afgesproken over het moment van levering, geldt de wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvangt u het product niet binnen deze termijn, dan moet u de verkoper extra tijd geven om alsnog te leveren. Stel de verkoper hiervan op de hoogte via de mail of per brief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkelrotterdam.nl

Heb je altijd recht op geld terug?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Hoe krijg ik geld terug bij een webshop?

Als je online een aankoop doet, heb je het recht om binnen veertien dagen na ontvangst van het product en zonder opgave van reden de aankoop te annuleren. Dit retourbeleid wordt het herroepingsrecht genoemd. U krijgt dan het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op credifin-nederland.nl

Wat moet ik doen als mijn DHL-zending te laat is?

Mijn zending is te laat, wat moet ik doen? Controleer eerst de status van uw zending via onze traceertool voor wegtransport. Zo kunt u meteen zien wat de status van uw zending is en waar deze zich bevindt. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice van een DHL Freight-vestiging bij u in de buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhl.com

Wat zijn mijn rechten als mijn online bestelling een langere levertijd heeft dan afgesproken?

Recht op ontbinding bij langere levertijd

De autoriteit meldt dat je bij een online bestelling die niet binnen de afgesproken vaste tijd of datum wordt geleverd, de aankoop mag ontbinden. 'Je hebt dan recht op je geld terug. Daarnaast heb je bij online bestellingen ook veertien dagen bedenktijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Krijg ik een vergoeding als mijn PostNL-pakket te laat is bezorgd?

Wij doen ons uiterste best om ieder pakket op tijd te bezorgen. Het kan soms gebeuren dat jouw pakket één of meerdere dagen vertraging heeft. Helaas kunnen we in zo'n geval geen verzendkosten vergoeden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wat als mijn pakket niet geleverd wordt?

Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang moet ik wachten op mijn pakket?

Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending. Hoelang je pakket onderweg is, hangt af van de bestemming.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wat te doen als de webshop niet terugbetaalt?

Betaalt de webshop het aankoopbedrag niet terug, stuur dan een betalingsherinnering. Een voorbeeld van een betalingsherinnering kunt u hieronder downloaden. Hierin geeft u aan het bedrag per direct terug te willen. Doet de winkel dat niet, dan geeft u de vordering aan ons incassobureau uit handen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat als een product een week later in de aanbieding is?

Juridisch gezien is er niets aan te doen als een product een dag later voor een lagere prijs aangeboden wordt, maar een webshop kan samen met jou zoeken naar een oplossing waar beide partijen tevreden mee zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Is een bedrijf verplicht geld terug te geven?

Fysieke winkels zijn wettelijk niet verplicht om producten te ruilen. Zij hoeven je dus überhaupt geen geld terug te geven als je spijt hebt van je aankoop. Uit klantvriendelijkheid doen winkeliers dit vaak wel, maar soms kiezen ze ervoor om een tegoedbon ter waarde van het bedrag aan te bieden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat betekent binnen 14 dagen?

De 14 dagen termijn werkt als volgt. Als je bijvoorbeeld op 1 maart een product binnen hebt gekregen, dan heb je tot 15 maart om 12 uur 's nachts de tijd om de overeenkomst te ontbinden. Bij de die twee weken tellen dus niet alleen werkdagen mee, maar ook weekenden tellen mee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Hoe lang mag een bestelling duren?

Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Hoe klaag je een bedrijf aan?

Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Kan een bedrijf zomaar je bestelling annuleren?

Dé hamvraag: mag een bedrijf een bestelling annuleren? Kort gezegd: nee. In tegenstelling tot een particulier die vaak 14 dagen herroepingsrecht heeft, is dat herroepingsrecht voor professionele klanten niet van toepassing. De verkoop is bindend en ze moeten de factuur altijd betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klaarincasso.be

Is schadevergoeding altijd geld?

Het uitgangspunt is dat schade vergoed moet worden in geld.Een uitzondering hierop is opgenomen in artikel 6:103 BW. De rechter kan ook schadevergoeding in een andere vorm dan geld toekennen. In het aansprakelijkheidsrecht gaat het dan om herstel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wetboekplus.nl

Wat zijn de vereisten voor schadevergoeding?

Wanneer heb ik recht op een schadevergoeding?
  • Er is sprake van een onrechtmatige daad.
  • De onrechtmatige daad kan worden toegerekend aan de dader.
  • Er is daadwerkelijk schade.
  • Er is een causaal verband tussen de onrechtmatige daad en de schade.
  • De geschonden wetgeving beschermt normaliter tegen de veroorzaakte schade.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Wat is een licht letsel?

Bij licht letsel moet u denken aan: Wonden, waarbij geen zenuwen zijn geraakt en die eventueel door de huisarts of poliklinisch kunnen worden behandeld. Brandwonden van 1e graad (roodheid) of 2e graad (blaarvorming) Kneuzingen (blauwe plekken) en verzwikkingen (enkel)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deletselschaderaad.nl

Populaire vragen