3x verkeerde pincode op een geldautomaat (ATM) ingetoetst: wacht 24 uur. Je pas zal dan automatisch weer werken. 3x verkeerde pincode op een betaalautomaat (POS) ingetoetst: doe een geldopname of saldo check op een geldautomaat. Dan werkt je pas weer.
We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening. Je ontvangt hierover altijd een brief, vaak binnen 5 werkdagen ná blokkade.
Bel de Alarmlijn: 020 22 888 00. De Alarmlijn is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt dan direct een vervangende Betaalpas aanvragen. Daarbij krijg je ook een nieuwe pincode.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Je kunt in totaal drie keer een verkeerde pincode invoeren. Dit kan dus niet de pincode zijn waar het omgaat. De pukcode kun je in totaal 10 keer verkeerd invoeren en dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Voor het opvragen van je pincode helpen we je graag telefonisch via 020 22 888 88. Goed om te weten: Ook via het ING-kantoor en telefoon duurt het 3 werkdagen voordat je de pincode per post ontvangt.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
De bank blokkeert de tegoeden en deblokkeert ze pas na de afhandeling van bepaalde formaliteiten. Onlangs berichtte De Tijd dat het soms lang, lees maanden, duurt alvorens die deblokkering gebeurt door de banken.
In het geval van een bankblokkade kan je geen bankrekening, betaalrekening of hypotheek meer afsluiten bij financiële instellingen. Dit kan aanhouden voor een periode van maximaal acht jaar. Daarnaast mag de bank de klantrelatie opzeggen bij het vermoeden van vertrouwensbreuk door bijvoorbeeld fraude.
Banken blokkeren de rekening van een klant wanneer ze zien dat er crimineel geld via die rekening wordt doorgesluisd. Vaak is dat omdat de rekeninghouder een oplichter heeft geholpen geld van een slachtoffer te innen. Die rekeninghouder is zich daarvan niet altijd bewust.
Vervang je defecte ING-debetkaart
Vraag gratis een nieuwe ING-debetkaart aan. We sturen ze binnen 3 tot 5 werkdagen op per post.
Uw eerste betaalpas
Toets de laatste 10 cijfers van uw rekeningnummer in. Toets de 3 cijfers van uw pasnummer in. Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die u in uw brief vindt. Uw betaalpas is geactiveerd.
U wijzigt zelf uw pincode bij een geldautomaat. Zo kiest u de pincode die u makkelijk onthoudt.
Is je ING betaalpas defect of bent je de betaalpas verloren en heb je toch contant geld nodig? ING biedt in deze situaties de mogelijkheid om geld op te nemen zonder pas. In een ING kantoor of bij een ING Servicepunt kunnen wij je verder helpen en informeren over de voorwaarden.
Bent u uw kaart kwijt (debet, Visa, Mastercard® Credit, Prepaid of Debit)? Blokkeer ze tijdelijk uit veiligheidsoverwegingen. Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken.
Allerlei combinaties
Omdat een pincode uit vier cijfers bestaat, zijn er 10x10x10x10 pincodes mogelijk. Dat zijn er dus 10.000. Pincodes zoals 1111, 1234 en 4444 worden als onveilig beschouwd.
Daarbij noemt hij vijfcijferige inlogcodes of het gebruiken van een vingerafdrukscanner in een telefoon. Dat de Rabobank een 5-cijferige pincode veilig noemt is opmerkelijk.
Als je geen mobiele telefoon hebt, of de termijn om de code aan te vragen is verstreken : wordt de pin per post verstuurd naar je adres. Je debetkaart is geblokkeerd na 3 foutieve codes.