Als we geen trackingdetails ontvangen binnen 5 werkdagen na de verkoop, dan wordt de bestelling geannuleerd (binnen een week nadat de deadline van 5 dagen zijn verstreken). Als je jouw artikel niet op tijd kunt verzenden: Vertel het de koper via de chat, leg de situatie uit en annuleer de bestelling zelf.
Je hebt 5 werkdagen om een verkocht artikel te versturen. Mocht je deze deadline missen, dan moeten we de bestelling annuleren.
Klik op Ik heb een probleem (in de chat met de verkoper) en neem binnen 2 dagen nadat het pakket is gemarkeerd als 'afgeleverd', contact met ons op. Als je dat niet doet, of als je op Alles is oké klikt, voltooien we de bestelling en geven we je betaling aan de verkoper vrij.
Als de koper namelijk niet bevestigt dat het kledingstuk in goede staat is ontvangen, krijg je je geld niet. Je kan de koper altijd een berichtje sturen om hem of haar eraan te herinneren, maar dit kan zonder resultaat zijn. Voor kopers is het grootste risico dat het product niet voldoet aan de verwachtingen.
De levertijd is afhankelijk van de bestemming van het pakket en van de bezorgdienst: Het bezorgen van een binnenlands pakket duurt meestal 2-5 werkdagen. Internationale verzending duurt gewoonlijk 4-7 werkdagen.
Als het artikel nog niet is verzonden, kunnen zowel de verkoper als de koper de bestelling annuleren. Een Pro-verkoper kan een bestelling niet meer annuleren zodra de koper er voor heeft betaald en een orderbevestiging heeft ontvangen. Hoe je je aankoop annuleert: Open de chat met de gebruiker.
Ze verkopen een kledingsstuk, de koper stelt de echtheid ervan onmiddellijk in vraag en krijgt volgens het beleid van Vinted automatisch het geld teruggestort. Het geld en het kledingsstuk ziet de verkoper dan niet terug. Een aantal oplichters lijken handig gebruik te maken van het beleid van de app.
Helaas is de webshop Vinted niet telefonisch te bereiken. Wel kun je contact met hen opnemen via de VintedApp. Via de verkoopovereenkomst in de Vinted App zie je rechtsboven een ''Help'' knop.
Als een gekocht artikel niet je stijl is of niet past, kun je het alleen terugsturen als de verkoper akkoord gaat met een terugbetaling, of als je het artikel heb gekocht van een Pro-verkoper. Onze Koperbescherming is alleen van toepassing als je het artikel via de knop 'Kopen' hebt gekocht.
Dit betekent dat: De betaling door onze betalingsprovider wordt vastgehouden.
Als je kiest voor een verzendoptie met tracking: Ontvang je een bericht wanneer het pakket is verzonden. Het kan tot 48 uur duren voordat de track & trace-informatie op Vinted verschijnt. Kun je het pakket volgen in de chat met de verkoper.
Elk bod is bindend.
Wanneer je bod wordt geaccepteerd en het voertuig aan jou wordt verkocht, kan je je bod of de aankoop niet meer annuleren.
Op reviewwebsites klinken negatieve reacties over online marktplaats Vinted. Gebruikers van de app klagen dat ze bij het verkopen van artikelen hun geld nooit ontvangen, omdat kopers beweren dat het artikel nep of kapot is. Kaya (23) werd zelf slachtoffer.
De deals worden snel gesloten, de mensen zijn tot nu toe allemaal vriendelijk en de app werkt gemakkelijk. Als je het vergelijkt met hoe marktplaats nu is, vind ik Vinted toch echt een stuk beter en gebruiksvriendelijker.
Kopen en verkopen wordt op Vinted gemakkelijk en vooral veilig gemaakt. Als koper ben je beschermd als het artikel niet aankomt, als het artikel beschadigd is en als het artikel niet voldoet aan de omschrijving. In elk van deze gevallen ontvang je een terugbetaling.
De periode dat het kan duren voordat je de terugbetaling ontvangt en de manier waarop, is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Het bedrag dat uit de Vinted Portemonnee is betaald, wordt binnen een paar uur nadat de bestelling is geannuleerd weer bijgeschreven.
Je uitbetaling wordt binnen 5 werkdagen op je bankrekening bijgeschreven (weekenden en feestdagen tellen niet mee).
Waar moet ik dan nu precies op wachten? Het is dan nog niet verkocht. De 'koper' kan dan altijd nog besluiten om het niet te doen.
Oplichters op Vinted
Hoewel de meeste kopers en verkopers op Vinted net zulke goede intenties zullen hebben als jij, kan het zeker geen kwaad om even een dubbel check te doen voor je met iemand in zee gaat. Er zijn namelijk genoeg verhalen van Vinted gebruikers die opgelicht zijn door andere gebruikers.
Bij Vinted mag je als koper maar 5x per dag een bod uitbrengen. En het mooie is dat dit bod niet lager mag zijn dan een bepaald percentage van je vraagprijs. Wil je het bod niet aannemen, dan hoef je maar op 1 knop te drukken en kun je simpel weg een tegenbod doen.
De kosten van de Kopersbescherming komen overeen met een bedrag van € 0,70, plus 5% van de prijs van je artikel. We betalen je terug als je artikel niet aankomt, beschadigd aankomt, of als het totaal niet overeenkomt met de beschrijving. Je hebt 2 dagen de tijd om het probleem in te melden.
Heeft u iets in een winkel gekocht? Dan kunt u de koop niet ongedaan maken. Soms mag u van de verkoper ruilen. Of hij neemt het product terug en u krijgt een tegoedbon of geld terug.
Als we geen trackingdetails ontvangen binnen 5 werkdagen na de verkoop, dan wordt de bestelling geannuleerd (binnen een week nadat de deadline van 5 dagen zijn verstreken). Als je jouw artikel niet op tijd kunt verzenden: Vertel het de koper via de chat, leg de situatie uit en annuleer de bestelling zelf.