Meld dit direct via de Alarmlijn. Wij kunnen je dan het beste helpen en eventuele verdere schade voorkomen. Je hoeft in dat geval niet via de GeldTerugService het bedrag terug te vragen. Je kunt fraude 24 uur per dag, 7 dagen per week melden via 020 22 888 00.
Gebeurt dat niet binnen 30 dagen dan volgt een 'Boete voor te Late Betaling' van 2,5 procent, zo staat in de voorwaarden. ING en Rabobank schrijven het openstaande bedrag altijd af van de betaalrekening, ook als klanten onvoldoende saldo hebben.
Blokkade op je Creditcard
Sta je teveel rood op je betaalrekening? Dan kunnen wij je Creditcard blokkeren.
Het kan tot 21 dagen duren voordat een creditcard reservering is verwerkt of verdwenen van je overzicht.
Meestal tussen de 25e en 30e dag van de kalendermaand ontvang je per post en/of digitaal een rekeningoverzicht met daarop je recente creditcarduitgaven. Hierna heb je 2 tot 4 weken de tijd om deze rekening te betalen, afhankelijk van de aanbieder. Je kunt de rekening voldoen met iDeal.
Over rentewijzigingen wordt u altijd vooraf geïnformeerd. Aanvragen Gespreid Betalen op creditcards is niet meer mogelijk. Bij Gespreid betalen los je maandelijks een vast bedrag of percentage van het openstaande bedrag af.
Bij een gewone creditcard (niet prepaid) betaalt u altijd achteraf, aan het eind van de maand. Een creditcarduitgever schiet u eigenlijk een maand lang geld voor. Elke betaling die u verricht, wordt direct verrekend met uw creditcardsaldo. Maar u hoeft dit saldo niet onmiddellijk aan te vullen.
Wanneer wordt de aflossing afgeschreven? De afschrijving doen we voor de Creditcard rond de 5e van de maand en voor de Platinumcard rond de 6e van de maand. Als deze datum op een zaterdag, zondag of feestdag valt, dan schrijven we de volgende werkdag af.
We schrijven je creditcardbetalingen elke maand af van je rekening. Dit doen we tussen de 24ste en 28ste dag van de maand.
Met gespreid betalen kies je zelf hoe snel je je aankopen via je Creditcard of Platinumcard wilt terugbetalen. Wil je niet langer gebruik maken van gespreid betalen? Via Mijn ING zeg je gespreid betalen eenvoudig op en ga je over naar "Maandelijks geheel aflossen".
Blokkade Creditcard bij achterstand
Sta je teveel rood op je Betaalrekening en heb je een Creditcard?Dan wordt jouw Creditcard geblokkeerd, om te voorkomen dat je achterstand verder oploopt.
Je inloggegevens van Mijn ING zijn geblokkeerd
We blokkeren de toegang tot Mijn ING dan voor 3 uur. Na deze 3 uur kun je weer gewoon gebruik maken van Mijn ING zoals je gewend bent.
Creditcard geblokkeerd? Heb je drie keer een verkeerde pin ingetoetst en is je creditcard nu geblokkeerd? Neem dan contact met ons op via 'Service' rechtsonder in je app of bel naar onze klantenservice op 020 - 22 888 88.
Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van jouw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving).
Als je de limiet overschrijdt en het bedrag boven je limiet niet terugbetaalt, dan beëindigen we je ING Rood Staan na één maand. Voorbeeld: je hebt een limiet van € 500, maar je staat € 550 rood en je staat niet binnen een maand binnen je limiet van € 500, dan mogen we je ING Rood Staan beëindigen.
Neem dan contact op met je kaartuitgevende instantie.Indien zij een aflevergarantie of geld terug service hanteren, kun je het bedrag teruggestort krijgen. In deze gevallen moet je het schadeformulier/ betwistingsformulier dat je ontvangt invullen.
Het bedrag is in uiterlijk 2 werkdagen bijgeschreven op je creditcard. Let op! Vul het 16-cijferig creditcardnummer nauwkeurig en volledig in, alleen zo kunnen wij je aflossing snel verwerken.
Een Creditcard is een betaalpas waarbij je op het moment van betalen niet over het geld hoeft te beschikken op je ING Betaalrekening. Na een betaling staat het bedrag eerst op je Creditcard.De betalingen met je Creditcard schrijven we vervolgens één keer per maand van je ING Betaalrekening af.
Om voor een gewone creditcard in aanmerking te komen, moet je minimaal 1.150 euro netto per maand verdienen. Dat minimumbedrag geldt ná aftrek van woonlasten en eventuele andere belangrijke kosten zoals alimentatie. Hou je minder over dan 1.150 euro, dan kun je in principe geen creditcard aanvragen.
Openstaand. Dit is het totale bedrag van creditcardbetalingen dat nog afgeschreven wordt van je betaalrekening. Als je een creditcardbetaling doet, wordt dit bedrag meestal binnen een dag opgeteld bij je openstaande saldo.
Een reservering betekent niet dat het geld in rekening wordt gebracht. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop en dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat er genoeg geld aanwezig is om de betaling te voltooien.
Heb je een eigen creditcard die is gekoppeld aan je persoonlijke rekening? Dan vind je je creditcard rekeningoverzicht altijd terug in je productoverzicht in de Mobiel Bankieren App en in Mijn ING. Het creditcard rekeningoverzicht staat onder je betaal- en spaarrekeningen.
In termijnen betalen hoort in Nederland namelijk niet standaard bij een creditcard. Op 1 april is ICS echter gestopt met aanbieden van gespreid betalen aan nieuwe klanten. Dat betekent dat je met een nieuwe creditcard van ICS (Visa of Mastercard) elke maand de rekening volledig moet voldoen.
In een webshop kun je vaak op verschillende manieren betalen. Denk aan iDEAL, PayPal en achteraf betaalmethodes zoals AfterPay en Klarna.
Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.