Naast het bereiken van een nieuwe doelgroep is adverteren op Facebook ook interessant om mensen te bereiken die online al eens in aanraking met je bedrijf zijn gekomen. Met remarketing kunnen namelijk advertenties ingesteld worden die vertoond worden aan personen die al eens je website bezocht hebben.
Adverteren op sociale media is populair omdat je effectieve resultaten kan bereiken met een beperkt budget. Het hangt natuurlijk af van het soort doelstelling en hoeveel mensen je ook echt wilt bereiken. Als je voor 1€ adverteert (wat dus kan!), zal je minder mensen bereiken dan als je voor 10€ adverteert.
De voordelen van adverteren op social media:
jouw doelgroep is online aanwezig. doelgroep goed te targeten. online adverteren is makkelijk meetbaar. advertentiecampagnes kunnen tussentijds verbeterd worden.
Advertentie-inhoud is soms gekoppeld aan nieuws over sociale acties die je vrienden hebben ondernomen, zoals het leuk vinden van een pagina. Je vrienden zien mogelijk nieuws over de sociale acties die jij hebt ondernomen in Facebook-advertenties.
De gemiddelde kosten van Facebook adverteren liggen tussen de 0,005 en 2 euro. Let op: Bovenstaande kosten zijn slechts een indicatie van de kosten voor campagnes gericht op merkbekendheid, betrokkenheid, verkeer naar je website of een download.
Hieronder een klein overzicht van de hoeveelheid mensen die je zult bereiken met de volgende budgetten: €50 tot €150: 10.000 mensen. €200 tot €350: 25.000 mensen. €400 tot €750: 50.000 mensen.
Een advertentie is een publicatie die bedoeld is de lezer ervan te verleiden tot een bepaalde actie, zoals het kopen van een product of deelnemen aan een actie. Meestal gaat het hier om het promoten van commerciële producten en diensten. Er bestaan echter ook advertenties voor producten en diensten zonder winstoogmerk.
Facebook is een sociaal netwerk waar u informatie over uzelf op kwijt kunt, zoals hobby's, interesses en vakantiefoto's. Zoek bekenden op en nodig ze uit voor een digitale vriendschap. Zij kunnen de informatie bekijken die u op uw persoonlijke pagina hebt gedeeld. Mensen kunnen niet ongevraagd vrienden met u worden.
Op aanbodpagina.nl, marktplaats.nl, speurders.nl, tweedehands.net, zoekertjeskrant.nl, marktplaza.nl, kan je gratis een tijdelijke advertentie plaatsen.
In de eerste plaats bereik je met social advertising mensen die je anders misschien niet zou bereiken. Je kunt je óf op een breed publiek richten om bijvoorbeeld je naamsbekendheid te vergroten óf op een gerichte groep als je bijvoorbeeld meer potentieel geïnteresseerde klanten wilt binnenhalen.
Voordelen van social media marketing
Je vergroot het bereik van je bedrijf, wat zorgt voor meer naamsbekendheid. Als jouw klant je vaak tegenkomt op sociale media dan beïnvloed het hun koopgedrag. Zo blijkt uit onderzoek dat klanten die bedrijven op social media volgen, vaker hun producten of diensten kopen.
Wanneer je social media consequent en consistent inzet, dan levert het je veel zichtbaarheid op, waardoor meer mensen jou en jouw bedrijf leren kennen. Jouw volgers voelen zich vervolgens aangesproken door jouw expertise in je berichten, de verhalen die je post en de interactie die je met ze aangaat.
Met het adverteren op Instagram kan je een flink bereik realiseren (8,5 miljoen gebruikers om precies te zijn). Het aantal gebruikers stijgt nog steeds. Zeker wanneer je een jongere doelgroep wil bereiken ben je bij Instagram aan het juiste adres.
Het gebruik van Facebook en Instagram is gratis. Voor het maken van advertenties moet je een bedrijfsaccount aanmaken, ook dit kost niets extra's. Vervolgens kun je al een breder publiek bereiken vanaf 1 euro per dag.
Kom met jouw specifieke doelgroep in contact
Je kunt op Facebook heel veel meer mensen bereiken dan op jouw website. Dat niet alleen, Facebook is interactiever dan een website. Dat betekent dat je ook daadwerkelijk contact hebt met jouw bezoekers en zo een betere relatie opbouwt.
Wat is de doelgroep van Facebook? De doelgroep van Facebook zijn eigenlijk alle volwassenen. Dit is een medium dat mensen gebruiken om in contact te blijven met hun familie, vrienden en kennissen, maar ook met hun favoriete bedrijven. Facebook is perfect als je iemand in hun persoonlijke omgeving wil aanspreken.
Nee, Facebook geeft mensen niet de mogelijkheid om te zien wie hun profiel heeft bekeken. Apps van derden bieden deze functie ook niet. Als je een app ziet die beweert deze functie wel te bieden, vragen we je de app te rapporteren.
Een advertorial is een soort advertentie in een blad of een krant die niet direct als zodanig door lezers wordt herkend. De redactionele opmaak ligt in lijn met die van het tijdschrift waarin de betreffende advertorial wordt geplaatst. Het gaat altijd om een commerciële boodschap met een redactionele uitstraling.
In reclame wordt er meestal gebruikgemaakt van advertenties, een aan de betrokkene beschikbaar gesteld deel van een medium, waarin hij zijn boodschap kan plaatsen (waarbij vrijwel altijd ook inhoudelijke voorwaarden van het betrokken medium gelden).
Nee. We brengen geen kosten in rekening voor het gebruik van Facebook. Adverteerders moeten echter betalen om advertenties te laten zien in de Facebook-familie van apps en technologieën. Op die manier kunnen we Facebook beschikbaar maken voor iedereen zonder toegangskosten in rekening te brengen.
Een gepromoot bericht is een bericht op je paginatijdlijn dat je tegen betaling kunt promoten onder een doelgroep naar keuze. Dit is de makkelijkste manier om te adverteren op Facebook.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.