De originaliteit, de aandacht en de zorg voor elk detail die verband houden met technische connotaties van het merk. Alles spreekt gewoon voor zich en dit zijn de redenen dat Ray-Ban het toonaangevende merk in de categorie zonnebrillen is. De modellen zijn gevarieerd, net als de mensen die het merk kiezen.
Zoals we gezien hebben, is het grote voordeel van Ray-Ban zonnebrillen dat ze met materialen van hoge kwaliteit gemaakt worden. Ray-Ban zonnebrillen zijn tijdloos. Ray-Ban zonnebrillen zijn niet alleen duurzaam, ze zijn ook geschikt voor de gezondheid en bescherming van je ogen.
Een aanzienlijk deel van wat je betaalt is niet de kwaliteit van de brilglazen, maar de merk. Het maken van de glazen die bescherming bieden tegen schadelijke ultraviolette stralen zijn niet erg duur. Voor ongeveer 40 euro heb je al glazen die 100% bescherming bieden tegen ultraviolette stralen.
Ray-Ban is een zeer populair merk, dat vooral bekend staat om zijn zonnebrillen. Wanneer je een Ray-Ban zonnebril koopt, koop je een kwalitatief zeer goede zonnebril. Dit is dan ook te merken aan de aanschafprijs van de zonnebril.
Die naam is niet toevallig gekozen. Ray betekent namelijk zonnestraal, ban is verbannen en aviator kun je vertalen als vliegenier of piloot. Ray-Ban Aviator is dus de verbanner van zonnestralen, speciaal voor piloten. Bij de luchtmacht werd deze bril een succes.
Het brillenmerk komt nu met een exemplaar waar je heel diep voor in de buidel moet tasten. Hun nieuwe pilotenbril is gemaakt van 18-karaat goud. De bril is voor echte luxeneusjes en kost maar liefst € 2800. Ray-Ban bestaat al sinds 1937 en is nog steeds niet weg te slaan uit het huidige modebeeld.
Bij Ray-Ban staan de initialen 'R' en 'B' erin gegraveerd en niet het hele logo. De naam en maataanduiding ontbreken aan de onderkant van de neusbrug. Een tweede schroef ontbreekt in het scharnier. De omschrijving van het model en de maat aan de binnenkant van de poot kloppen niet.
De Ray-Ban RB4171 Erika 865/13 is als best getest eruit gekomen! Het is namelijk een hele mooie zonnebril met een fijne pasvorm. Hier krijg je nog een etui bij met een speciaal microvezeldoekje. Dit zorgt ervoor dat je zonnebril goed schoon blijft.
Hoe hoger het CE nummer, hoe beter de bescherming. Het Oogfonds adviseert zonnebrillen met CE 3. Een CE 4 zonnebril verduistert wel erg veel (te veel), CE 1 en CE 2 zonnebrillen absorberen het licht te weinig. Een CE 3 zonnebril is volgens het Oogfonds dus de beste zonnebril.
Koop dus alleen een zonnebril die een CE-kenteken dragen, gevolgd door een cijfer van 0 tot 4. Dit getal geeft de kleurintensiteit van de glazen weer, of de bescherming tegen verblinding. Er zijn vijf categorieën van bescherming van 0 (tot 20% absorptie van het licht) tot 4 (92-97% lichtabsorptie).
Als het logo op het glas ligt, dan heb je te maken met een stempel en dus met een imitatie zonnebril. Is het logo in het glas verwerkt? Dan is het een gravering – en typerend voor de échte variant. *Uitzondering daargelaten, zoals de Ray-Ban Exclusive collectie en glazen op sterkte zijn niet voorzien van een logo.
Onderzoek heeft uitgewezen dat de glazen van goedkope zonnebrillen eigenlijk net zo goed zijn als die van dure. Bij zonneglazen gaat het er niet alleen om dat ze fel licht tegenhouden, maar ze moeten vooral de ogen beschermen tegen uv-straling. Die komt met het zonlicht mee en kan de ogen aantasten.
De kosten van zo'n zonnebril varieert tussen de € 5,- en € 15,- . Deze zonnebrillen zien er vaak goedkoop uit en zijn vaak merkloos. De zonnebrillen zijn vaak ook van slechte kwaliteit. Als je het gevoel hebt dat het te mooi voor woorden is, dan zal dat vaak ook zo zijn.
Je Ray-Ban zonnebril op sterkte is verkrijgbaar vanaf 149. -*. Je kunt ze. Gratis verzending vanaf €25 & gratis retour.
Zonnebril voor autorijden
Over het algemeen geldt dat een zonnebril in de auto het liefst niet al te donkere glazen heeft. Een zonnebril met te donkere glazen (categorie 4) is namelijk verboden.
De afname van de UV bescherming komt door blootstelling van de lenzen aan de zon. Deze veroorzaakt in sommige gevalleneen afname van de UV bescherming. Ook zorgt het er voor dat de brillenglazen kwetsbaarder worden en sneller breken. De onderzoekers raden daarom iedereen aan om na 2 jaar een zonnebril te vervangen.
Om ervoor te zorgen dat u verkeersborden en stoplichten blijft herkennen, moeten de zonnebrilglazen hun natuurlijke kleurcontrast houden. Daarom zijn groene, bruine en grijze tinten het meest geschikt voor het rijden. Meekleurende glazen zijn niet altijd de beste keuze voor autorijden.
✓ Een zonnebril moet 100% UV-bescherming bieden. Met een UV400 filter in de glazen zit je goed. ✓ Het zonneglas mag geen krasjes en beschadigingen bevatten. Wanneer het zonneglas beschadigd is, krijgen de UV-stralen alsnog kans om door het glas heen te komen en verliest het zijn optimale bescherming voor jouw ogen.
De weerkaatsingen komen niet meer op uw netvlies terecht, waardoor u de wereld zonder hinderlijke schitteringen aanschouwt. Naast het wegnemen van de schittering geven gepolariseerde glazen een beter waarneming dan 'normale' zonnebrillen van kleuren en contrasten.
Een autobril is een bril met speciale glazen: Roadview-glazen. Deze glazen hebben een oranjebruine kleur, waardoor je meer contrast ziet en minder last hebt van lichtschitteringen. Hierdoor heb je beter zicht op de weg en dat maakt autorijden een stuk prettiger én veiliger.
Zijn de glazen van uw Ray-Ban zonnebril kapot of beschadigd? Dan kunt u hier heel simpel Standaard glazen voor uw zonnebril nabestellen.
- Is uw bril ernstig vervuild? Gebruik dan lauw water en een milde, huidvriendelijke zeep om uw zonnebril te reinigen. - Droog uw bril na het schoonmaken altijd met een schone, zachte doek. Dit kan een microvezeldoekje zijn, maar ook een schone theedoek.
Polariserende zonnebrillen filteren het horizontale licht weg. Hierdoor heb je geen last meer van de felle, schitterende zonnestralen die via bijvoorbeeld het wateroppervlak je oog bereiken. De verticale zonnestralen worden wel doorgelaten, want anders zou je helemaal niets meer zien.