Dit kan betekenen dat uw zending mogelijk documentatie mist, wacht op inklaringsinstructies, of dat de autoriteiten mogelijk meer informatie nodig hebben om de goederen vrij te geven.
Zendingen worden vastgehouden in de douane om te garanderen dat ze voldoen aan de export- of importdouanevoorschriften . Een vastgehouden zending kan ontbrekende of onvolledige papieren hebben, wachten op instructies voor inklaring of de autoriteiten hebben mogelijk meer informatie nodig om de goederen in te klaren.
Hoe lang mag de douane een packet vasthouden? De douane kan een pakket zolang vasthouden als nodig is om de controle uit te voeren. Dit duurt meestal een paar dagen tot enkele weken, afhankelijk van de complexiteit.
Dit hangt af van waar uw pakje wordt verzonden. De douane is bevoegd om alle zendingen binnen de Europese Unie te controleren. Het gaat dan eerder over verdachte zendingen vanuit EU-lidstaten en zendingen met accijnsgoederen binnen de Europese Gemeenschap. Doorgaans loopt uw pakje daar geen extra vertraging op.
Bel 0800 0143 (gratis) van maandag tot en met vrijdag van 7:00 tot 23:00 uur, en op zaterdag en zondag van 08:00 tot 16:30 uur. Bel dit nummer als u vragen hebt over douanezaken. Bijvoorbeeld over internetaankopen, souvenirs kopen in het buitenland en invoertarieven. We kunnen u niet vertellen waar uw pakketje is.
Dit kan betekenen dat uw zending mogelijk documentatie mist, wacht op inklaringsinstructies, of dat de autoriteiten mogelijk meer informatie nodig hebben om de goederen vrij te geven.
Onvolledige of onjuiste documentatie is een van de meest voorkomende redenen waarom pakketten vastlopen bij de douane. Douaneambtenaren vertrouwen op gedetailleerde documentatie om pakketten te beoordelen en vrij te geven. Ontbrekende of onjuiste informatie kan leiden tot aanzienlijke vertragingen.
Ontbrekende of onjuiste papieren zijn een van de belangrijkste oorzaken van een douanebeslag. Op het meest basale niveau vereisen pakketten die internationale grenzen passeren doorgaans papieren die gedetailleerd beschrijven welke items het pakket bevat en hoeveel ze kosten.
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Is uw aankoopbedrag € 150 of meer?Dan betaalt u ook invoerrechten.
De meest voorkomende reden dat zendingen worden vastgehouden voor douane-inklaring is ontbrekende documentatie en informatie . Documentatie- en informatiehiaten kunnen vaak worden gecorrigeerd op de locatie van herkomst door procesverbetering, implementatie en training.
Er zijn verschillende redenen waarom uw zending bij de douane wordt vastgehouden, waaronder het verzenden van beperkte of verboden artikelen, ontbrekende documentatie of onbetaalde rechten en belastingen . Soms kan zelfs iets triviaals, zoals een verkoper die vergeet een factuur te verstrekken of de verkeerde taal gebruikt, aanzienlijke vertragingen veroorzaken.
Douane inklaring kan een paar werkdagen, maar ook weken duren. Het is afhankelijk van wat je verstuurt, de bestemming en de daar geldende douaneregels en -beperkingen. Je kunt contact opnemen met douane van het land voor specifieke informatie. Op onze website vind je ook douane informatie per land.
Voor vragen over bestaande regelingen of tarieven op het terrein van de belastingen kunt u terecht bij de BelastingTelefoon: 0800 - 05 43. Voor vragen over de Douane kunt u terecht bij de BelastingTelefoon Douane: 0800 - 01 43. U kunt ook de website van de Belastingdienst raadplegen.
Hoe lang kan mijn pakket vastzitten bij de douane? Uw pakket mag officieel maximaal 30 dagen vastgehouden zijn door de douane. Als uw pakket geen verboden artikelen bevat, wordt uw zending ingeklaard door de douane.
Over het algemeen kunnen douanebeambten mensen aan de grens aanhouden om te bepalen of ze de Verenigde Staten in mogen , en ze kunnen de bezittingen van mensen doorzoeken op smokkelwaar. Dit geldt zelfs als er niets verdachts is aan u of uw bagage.
Waarom wordt mijn UPS®-pakket vastgehouden bij de douane? Meestal wordt uw pakket vastgehouden bij de douane in afwachting van de betaling van invoerrechten en belastingen, of gewoon vanwege een vertraging bij de inklaring . Zodra de invoer- of uitvoerrechten zijn betaald en uw pakket is vrijgegeven, mag het verder worden vervoerd.
Eventuele douanekosten moet je op voorhand betalen, zodra het pakje België binnenkomt. Je kan deze kosten online betalen via de My bpost app of via Track & Trace. Ook daar kan je de zending weigeren als je dat wil. Als je weigert, wordt je pakje automatisch teruggestuurd naar de afzender.
Als de ontvanger de zending weigert of weigert te betalen, is de afzender uiteindelijk aansprakelijk voor mogelijke btw en invoerrechten inzake de zending.
De huidige invoerrechten voor verschillende goederen vindt u in CustomsTariff https://customs.gov.ng/?page_id=3133 .
Zodra je de inklaringskosten hebt betaald, bezorgen we het pakket bij je thuis. Je hebt in totaal 14 dagen de tijd om de inklaringskosten te betalen. Daarna gaat je pakket terug naar de afzender. Let op: we sturen nooit een link om direct te betalen.
Een pakket kan worden vastgehouden in de douane vanwege vertraging bij de douane of inklaring. Dergelijke vertragingen doen zich voor om verschillende redenen; de volgende zijn enkele voorbeelden: Ontbrekende documentatie . Onvolledige, ontbrekende of onjuiste informatie op documentatie.
Onvolledige documenten of factuur
De documentatie, zoals de commerciële factuur, bevat belangrijke informatie die de douane nodig heeft om de goederen correct te identificeren en classificeren. Als de documentatie ontbreekt of onjuist is, kan de douane de aard en waarde van de artikelen mogelijk niet nauwkeurig beoordelen.
Neem contact op met uw 3PL-provider of vervoerder om de vertraging te bevestigen . Als uw zending te lang duurt om door de douane te worden vrijgegeven, kunt u contact opnemen met uw 3PL-provider of vervoerder om te bevestigen of deze daadwerkelijk in de douane is vastgehouden.
De beste manier om dit te doen is over het algemeen via de website van de koerier , waar u kunt achterhalen wat er gebeurt. De verzender van de zending is de eerste plek waar u naartoe moet gaan als u denkt dat uw zending vastzit bij de douane.
Zeevracht vanuit China duurt meestal langer om door de douane te komen dan luchtvracht. In China duurt het gemiddeld 3-7 dagen om zeegoederen in te klaren. Deze verlengde deadline is omdat er meer documenten nodig zijn en er meer werk moet worden gedaan.