Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres. Wat gebeurt er met mijn bestelling?
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
Let op: zorg dat er een geldig retourlabel op je pakket zit en dat je het goed hebt ingepakt. Alles over retour aan de deur. Geef je pakket af bij een PostNL-punt of een pakketautomaat. Met onze handige locatiewijzer vind je er snel een in jouw buurt.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Als je het pakje terugstuurt, maakt een bedrijf die kosten voor niets. Alles bij elkaar kost een retour zo'n 12,50 euro. In totaal kost dat Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar. We sturen dus lekker alles 'gratis' terug, maar webshops rekenen die kosten uiteraard voor een deel door.
Postmedewerkers en onze snelle apparatuur hebben slechts een korte seconde om naar een envelop te kijken, informatie te lezen en deze in te voeren voor verwerking. Post met onvoldoende informatie of post die onvoldoende gefrankeerd is, wordt afgewezen en teruggestuurd naar de afzender met de aantekening "Return to Sender". Deze aantekening is erg ...
Als u een bericht hebt ontvangen dat uw pakket is teruggestuurd naar de afzender, moet u contact opnemen met de afzender . Zij kunnen uw gegevens controleren en bijwerken en contact opnemen met de vervoerder die uw pakket probeert te bezorgen.
Redenen voor geretourneerde pakketten: Er zijn verschillende redenen waarom USPS of UPS een pakket als onbestelbaar kan retourneren. Enkele hiervan zijn: Het adres was onvolledig of onjuist . De pakketinformatie kwam niet overeen met wat op het label was ingevuld en de verschuldigde portokosten werden niet in rekening gebracht via het USPS APV-systeem.
Hoeveel pakketten worden er naar webwinkels teruggestuurd in Nederland? In 2022 zijn er 473 miljoen pakketten gestuurd naar consumenten. Het aantal retourpakketten was 58 miljoen. In 2022 werd 12,3% van de b2c-pakketten retour gezonden.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Ontvang je een terugbetaling
We annuleren de bestelling en geven je een volledige terugbetaling (volgens onze Kopersbescherming). Dit doen we nadat het artikel is teruggestuurd, of onderweg is. Als je het artikel nog steeds wilt, kan de verkoper het opnieuw uploaden en het weer aan jou verkopen.
Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.
Als een product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Als afzender bent u in principe altijd verantwoordelijk.
Levering door PostNL
Als de bezorger terugkomt van zijn route, worden pakketjes automatisch op bezorgd gezet. Dit gebeurt óók als de bezorger de route niet heeft kunnen afmaken. Je kunt er dan van uit gaan dat het pakketje de volgende dag geleverd wordt.
Pakketten kunnen om verschillende redenen naar de afzender worden teruggestuurd, bijvoorbeeld omdat het adres niet klopt, omdat de ontvanger het pakket heeft geweigerd, omdat het pakket verboden is of omdat de douanedocumentatie ontbreekt .
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken. 3.
"Return to consignor" (RTC) geeft een situatie aan waarin verzonden goederen worden teruggestuurd naar de oorspronkelijke consignor vanwege verschillende redenen, zoals weigering van levering door de consignee, onjuist adres of onvermogen om de goederen te leveren . Het omvat de omkering van het verzendproces terug naar de locatie van de consignor.
Vaak is de belangrijkste reden hiervoor 'Undeliverable as Addressed' (UAA), wat betekent dat de postdienst het adres op het etiket of de envelop van uw post niet kon identificeren of vinden. Het adres kan onjuist, onleesbaar of onvolledig zijn.
Post is op last van de hoofdjurist (of onder D042) teruggestuurd naar de afzender vanwege een geschil over het recht op bezorging van post. Er kan niet worden bepaald welke partij in het geschil meer recht heeft op post.
Als het poststuk onjuist is geadresseerd en geen retouradres heeft, wordt het poststuk verwerkt door het lokale Post Office™ of naar het Mail Recovery Center gestuurd . Als uw poststuk niet binnen 7 dagen na de verzenddatum is aangekomen, kunt u: Een zoekverzoek indienen in de Missing Mail-applicatie, OF.
Is je post of pakket onterecht teruggestuurd? Of heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via de contactopties onderaan deze pagina.
De status Return to Shipper verwijst naar een situatie waarin een zending wordt teruggestuurd naar de oorspronkelijke verzender na een mislukte bezorgpoging of wanneer de ontvanger weigert de zending te accepteren . De status Return to Shipper kan om verschillende redenen voorkomen, zoals een onjuist adres, een beschadigde zending of een geweigerde bezorging.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.