Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres.
Er zijn veel redenen waarom een pakket teruggestuurd kan worden naar de afzender: Het adres waar het pakket naartoe gestuurd is bestaat niet of is onvolledig . Iemand op het adres weigerde het pakket te accepteren. Er is een probleem met uw pakket en de afzender heeft de bezorging teruggeroepen.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
Pakketten kunnen om verschillende redenen naar de afzender worden teruggestuurd, bijvoorbeeld omdat het adres niet klopt, omdat de ontvanger het pakket heeft geweigerd, omdat het pakket verboden is of omdat de douanedocumentatie ontbreekt .
Er zijn een paar redenen waarom een bestelling kan worden teruggestuurd naar de afzender, maar meestal is het vanwege een onbestelbaar adres . Andere gevallen zijn dat het pakket niet is opgehaald bij de douane of is geweigerd/geretourneerd door uw eindklant.
Als uw trackingstatus 'Bestelling geretourneerd' aangeeft, betekent dit meestal dat de bestelling wordt teruggestuurd naar het magazijn van de vervoerder voor tijdelijke opslag, een nieuwe bezorgpoging in de toekomst of voor afhalen door de klant .
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Postmedewerkers en onze snelle apparatuur hebben slechts een korte seconde om naar een envelop te kijken, informatie te lezen en deze in te voeren voor verwerking. Post met onvoldoende informatie of post die onvoldoende gefrankeerd is, wordt afgewezen en teruggestuurd naar de afzender met de aantekening "Return to Sender". Deze aantekening is erg ...
Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres. Wat gebeurt er met mijn bestelling?
Als een product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Als afzender bent u in principe altijd verantwoordelijk.
Als je het pakje terugstuurt, maakt een bedrijf die kosten voor niets. Alles bij elkaar kost een retour zo'n 12,50 euro. In totaal kost dat Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar. We sturen dus lekker alles 'gratis' terug, maar webshops rekenen die kosten uiteraard voor een deel door.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Hieronder hebben we enkele van de meest voorkomende redenen opgesomd waarom een zending kan worden geretourneerd. Onjuist adres : Als het opgegeven adres onjuist, onvolledig of onbestelbaar is. Geadresseerde niet gevonden: Als de ontvanger niet beschikbaar is op het opgegeven adres of als de ontvanger is verhuisd zonder een doorstuuradres op te geven.
Het opgeven van een onjuist adres is de meest voorkomende reden dat pakketten worden geretourneerd. Eenvoudige vergissingen zoals onjuiste straatnamen, appartementnummers of postcodes kunnen leiden tot niet-bezorgde pakketten.
Bel uw vertegenwoordiger van Consumer Affairs via 1-800-ASK-USPS (1-800-275-8777) en zij kunnen namens u een zoekverzoek uitvoeren, OF. Ga naar uw lokale USPS-postkantoor en laat een zoekverzoek indienen.
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken.
Als we u gemist hebben toen we uw post probeerden te bezorgen, kunt u online een herbezorging plannen met behulp van een trackingnummer of het barcodenummer op de achterkant van uw PS-formulier 3849, We ReDeliver for You ! Herbezorgingen kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week online worden gepland.
Mogelijk hebt u een onvolledig/verkeerd adres ingevoerd bij het plaatsen van de bestelling (onvoldoende adres). De levering werd geweigerd bij de bezorgpoging (U MOET contact opnemen met ons supportteam als u een pakket weigert voor een terugbetaling). In zeldzame gevallen kan het probleem bij de bezorgkoerier liggen.
Bij levering aan de afzender zijn retourpakketten onderhevig aan het innen van retourportokosten en andere kosten, inclusief kosten die door de buitenlandse postautoriteiten worden opgelegd . Het bedrag van dergelijke kosten wordt aangegeven door het internationale wisselkantoor, meestal op een PS-formulier 2993, Retourzending of omgeleid pakket (label).
Post gericht aan iemand anders
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Een van de meest voorkomende redenen voor het retourneren van pakketten is onjuiste of onvolledige douanedocumentatie . Net zoals iemand andere landen moet binnenkomen met de juiste papieren, geldt dat ook voor pakketten. Daarom is het essentieel om ervoor te zorgen dat de vereiste papieren correct zijn ingevuld.
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
De status "Item Returned from Import Customs" betekent doorgaans dat uw pakket door de douane is beoordeeld en nu weer in handen is van de post- of koeriersdienst voor definitieve bezorging . Het is doorgaans goed nieuws, dat aangeeft dat het douaneproces is voltooid en dat uw pakket een stap dichter bij u is.