2 mogelijkheden waarom die daar niet werkt. 1: De andere telefoon heeft een ander formaat simkaart nodig. 2: De andere telefoon is gekocht/gehuurd bij een andere provider en er zit een simlock op zodat die telefoon alleen sim kaarten van betreffende provider accepteert.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Probeer het volgende: schakel uw apparaat uit en weer in . Controleer of uw simkaart correct is geplaatst. Instructies hiervoor vindt u in onze handleidingen voor apparaten. Maak uw simkaart schoon met een pluisvrije doek om eventueel stof te verwijderen.
Als je simkaart niet werkt, probeer het dan eerst met schoonmaken en (opnieuw) testen. Weet je zeker dat je simkaart kapot is? Geen punt, bestel bij ons een nieuwe. Als je simkaart het niet doet, betekent dat niet altijd dat hij kapot is en je 'm moet vervangen.
Als je een plastic SIM gebruikt, is deze direct klaar voor gebruik. Plaats hem gewoon in je toestel en je bent klaar . Als je een eSIM gebruikt, hoef je alleen maar het eSIM-profiel te downloaden naar je toestel, met behulp van de QR-code in je eSIM-pakket.
Simkaart geactiveerd? Je kan bellen, sms'en en surfen met je oude simkaart tot het netwerk wegvalt. - Koos je om je bestaande nummer te behouden? Dan is dat meestal de volgende werkdag.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Als je de simkaart in je smartphone vervangt, blijven je contacten en andere gegevens gewoon staan in het opslaggeheugen van je smartphone. De simkaart zit in de meeste smartphones verborgen in een klein laatje of houdertje aan de zijkant.
Simkaart is (nog) niet geactiveerd
Heb je een nieuwe simkaart?Of wissel je van provider?Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief.
Het kan een paar uur tot een paar dagen duren voordat de SIM geactiveerd is, afhankelijk van of het een nieuw nummer of een geporteerd nummer is. U wordt over deze duur geïnformeerd nadat u de bestelling hebt geplaatst.
Neem contact op met uw provider om: te controleren of uw account actief is en in orde is . te controleren of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. te controleren of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele diensten en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
Er zijn verschillende mogelijke oorzaken hiervoor, zoals een softwareprobleem, problemen met de netwerkinstellingen, een beschadigde kaart of misschien zit uw SIM-kaart niet goed vast .
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.
Na ontvangst van de simkaart met het simkaartnummer en deze activatiecode kan de simkaart geactiveerd worden op https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/ Als de simkaart 14 dagen na bestellen nog niet door de klant is geactiveerd, wordt deze automatisch geactiveerd door KPN.
Plaats de SIM-kaart in een andere telefoon om te zien of deze gedetecteerd kan worden. Als de SIM-kaart niet wordt gedetecteerd door het andere apparaat, is de SIM-kaart hoogstwaarschijnlijk beschadigd. We raden aan om contact op te nemen met je serviceprovider voor hulp en je SIM-kaart te vervangen door een nieuwe.
Je nieuwe SIM-kaart zou moeten komen met activeringsinstructies, dus volg die zorgvuldig, plaats de nieuwe SIM-kaart in je nieuwe telefoon en test hem met een telefoontje of een sms . Dan kun je beginnen met het proces van het overzetten van al het andere.
Als simkaarten geen signaal hebben, komt dat meestal doordat de simkaart niet goed in de telefoon is geplaatst of doordat u zich te ver van de dichtstbijzijnde zendmast bevindt .
Wat betekent 'geen service'? De melding 'geen service' ontstaat op uw smartphone als u geen mobiele verbinding hebt. Het is wat anders dan 'Geen SIM', wat slaat op het geval wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met uw provider. Het komt erop neer dat u geen bereik heeft.
Controleer of de telefooninstellingen correct zijn geconfigureerd voor de SIM-kaart en overweeg om de vliegtuigmodus in en uit te schakelen om de netwerkverbinding te resetten . Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan de vliegtuigmodus uit te schakelen en het apparaat opnieuw op te starten om de netwerkinstellingen te vernieuwen.
Plaats de SIM in uw apparaat. Wacht tot er een signaal is en het EE-symbool op uw scherm verschijnt. Dit kan tot 24 uur duren, maar is meestal veel sneller.
- Zodra uw antwoorden gevalideerd zijn, ontvangt u een sms-bericht waarin wordt bevestigd of uw SIM-wisselverzoek succesvol was of niet. Houd rekening met 2 tot 24 uur voordat het SIM-wisselproces is voltooid.
Je nieuwe simkaart wordt binnen 4 uur geactiveerd voor inkomende en uitgaande gesprekken . Het duurt nog eens 24 uur voor de activering van sms-diensten.