Je kan deze foutmelding krijgen wanneer je vanuit een mobiele webbrowser probeert in te loggen bij een overheidswebsite, of wanneer je probeert in te loggen bij een app van de overheid. Kijk na of je je mobiele browser hebt ingesteld als standaardbrowser (vermijd Samsung Internet) en gebruik de privé modus niet.
Voor Nederlandse accounts: itsme® werkt op Android smartphones (minimaal versie 6.0) die NFC ondersteunen en op iPhone 7 of hoger (minimaal iOS versie 13.0). Je kan de itsme®-app gratis downloaden in de App Store, Google Play Store of Huawei AppGallery. Enkel EU stores worden momenteel ondersteund.
Download de gratis app: a. Android toestellen via de 'Play Store' b. Toestellen van Apple/iOS: 'App Store' c. Je vindt de app door bij zoeken (een loepje) 'itsme' in te typen.
Gelieve dan enkel de standaard browser te gebruiken om aan te melden. U kan de standaard browser wijzigen in de instellingen van uw smartphone. Gebruikt u uw browser in een incognitovenster of privémodus? Schakel dan het incognitovenster of de privémodus uit en probeer opnieuw aan te melden.
indien u problemen ondervindt bij het aanmaken of registeren van een account, gelieve contact op te nemen met de helpdesk van Itsme via https://www.itsme.be/nl/contact of op het nummer 02/657 32 13.
Je kan deze foutmelding krijgen wanneer je vanuit een mobiele webbrowser probeert in te loggen bij een overheidswebsite, of wanneer je probeert in te loggen bij een app van de overheid. Kijk na of je je mobiele browser hebt ingesteld als standaardbrowser (vermijd Samsung Internet) en gebruik de privé modus niet.
Zorg dat je bank de laatste versie van je e-ID heeft. Door corona lieten veel mensen hun identiteitskaart niet inlezen bij hun bank, waardoor ze geen account kunnen aanmaken met hun bankkaart. Registreren met een laptop van het werk lukt vaak niet.
Je kunt het cachegeheugen en de gegevens van een app meestal wissen via de app Instellingen van je telefoon. De instellingen kunnen per telefoon verschillen. Neem contact op met de fabrikant van je apparaat voor meer informatie. Je kunt tijdelijk ruimte vrijmaken door gegevens in het cachegeheugen te wissen.
De besturingssystemen en browsers die ondersteund worden zijn: voor Windows 10 en 11: Edge, Mozilla Firefox en Google Chrome (Internet Explorer 11 wordt niet ondersteund) voor Mac OS Catalina, BigSur en Monterey: Safari, Mozilla Firefox en Google Chrome.
Als u geen eID hebt en u wil toegang tot het omgevingsloket, dan kunt u toegang krijgen via de app itsme®. U kunt deze app zelf activeren via een bankkaart van de partnerbanken van itsme®. Dat zijn Belfius, BNP Paribas Fortis, ING en KBC. U hebt daarvoor een kaartlezer nodig.
itsme® is nu klaar voor gebruik.
Het gebruik van itsme® maakt het mogelijk om toegang te krijgen tot de dossiers in mijnWGK zonder gebruik te moeten maken van een kaartlezer, en dit niet alleen op je pc of laptop, maar ook op een tablet of een smartphone.
Tip 1: Wie ooit al Itsme gebruikt heeft en de applicatie opzij liet liggen, zal bij installatie vermoedelijk een foutmelding krijgen dat haar/zijn account geblokkeerd is. De app zal daarop voorstellen om je account te deblokkeren. Doe dat meteen zodat je weer aan de slag kan.
Neen. Het veiligheidsmodel van itsme® draait om de unieke combinatie van je smartphone, je itsme®-app en je itsme®-code. Je account is dus verbonden aan uitsluitend 1 mobiel toestel.
Je hebt enkel je smartphone (of tablet) en de itsme-app nodig. Download de app via Google Play (Android) of via de App Store van Apple (IOS).
Nee, dit is niet mogelijk. Een itsme®-account is een combinatie van één identiteit (eID), één telefoonnummer en één itsme®-app. Indien iemand anders ook een eigen itsme®-account wenst aan te maken dan moet dit op een eigen telefoonnummer en op eigen toestel.
Bye bye kaartlezer!
Want dankzij itsme® kan je met 1 app inloggen bij je bank of een betaling bevestigen. Klik gewoon op het itsme®-icoontje op de website of app van je bank, open daarna de itsme®-app, bevestig de actie en klaar!
Blijft een app hardnekkig weigeren, ook na het updaten, verwijder deze dan en installeer de app opnieuw. Het kan zijn dat een net geïnstalleerde app niet werkt omdat de nieuwe versie door de ontwikkelaar niet goed getest is.
Voor alle duidelijkheid: itsme® wijzigt af en toe de voorwaarden voor de itsme® -app. Wanneer dat het geval is, laten we je het een maand van tevoren weten. Als je er niet mee akkoord gaat (nu of in de toekomst), kan je er op elk moment voor kiezen om je itsme® -account te blokkeren of verwijderen.