Als je de toegang tot een bepaald profiel in je account wilt beperken, kun je het beschermen met een pincode voor profielvergrendeling.
Netflix bepaalt het huishouden op basis van de locatie waar je inlogt op het platform en het ip-adres dat je televisie (of ander apparaat) gebruikt. Voor gebruik op een andere locatie ontvangt de klant een verificatiecode.
Als u onderweg of buitenshuis een mobiel apparaat of een computer gebruikt, moet u het apparaat verifiëren om tijdelijk te kunnen kijken .
Waarom vraagt Netflix om een toegangscode? Als een nieuw apparaat dat is ingelogd op het account zich op een andere locatie bevindt, vereist Netflix een tijdelijke code die het mogelijk maakt om zeven dagen lang op die locatie in te loggen.
Als je al een pincode hebt ingesteld voor je account, kun je hiermee profielen afzonderlijk vergrendelen.Ook kun je het kijken voor het hele account beperken door één pincode in te stellen. Als je afzonderlijke profielen wilt vergrendelen in je account, heb je de nieuwste versie van ouderlijk toezicht nodig.
Om de toegang tot een specifiek profiel op uw account te beperken, kunt u het beschermen met een profielvergrendelingspincode. Als u al toegang hebt gehad tot een profiel en wordt gevraagd een pincode in te voeren voordat u een tv-programma of film afspeelt, lees dan meer over pincodes op accountniveau.
Netflix-servicecodes helpen ons om uw account snel te vinden en te verifiëren wanneer u contact opneemt met de klantenservice . Servicecodes zijn beschikbaar op de volgende apparaten en zijn 2 uur geldig nadat u ze op het scherm ziet: tv's en streaming mediaspelers. Settopboxen/kabelboxen en Blu-ray-spelers.
Het delen van je Netflix-account buiten je eigen huishouden, is sinds mei 2023 niet meer toegestaan. Een enkel Netflix-account en bijbehorende profielen zijn dus alleen bestemd voor bewoners binnen je eigen huishouden.
Dit wijst er meestal op dat gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd. Volg de onderstaande stappen voor je apparaat om het probleem op te lossen. Volg de stappen van Apple om je apparaat bij te werken naar de nieuwste versie en probeer Netflix dan opnieuw. Ga naar het startscherm en tik op App Store.
Als u niet thuis bent en u probeert in te loggen op Netflix via een ander netwerk, wordt u mogelijk gevraagd uw apparaat te verifiëren met een tijdelijke code die naar het e-mailadres of de telefoon van de accounteigenaar wordt gestuurd. De code moet binnen 15 minuten worden ingevoerd en biedt toegang voor zeven opeenvolgende dagen .
We gebruiken gegevens zoals IP-adressen, apparaat-ID's en accountactiviteit om te bepalen of een apparaat dat op je account is ingelogd, deel uitmaakt van je Netflix-huishouden. We verzamelen geen gps-gegevens om de exacte locatie van je apparaten te bepalen.
Om uw Netflix-account te delen met mensen in een ander huishouden, kunt u extra leden toevoegen via Netflix voor een extra maandelijks bedrag . Om een extra lid toe te voegen, gaat u naar de Netflix-website.
Controleer of je Netflix-account actief is
Dit probleem kan optreden wanneer je Netflix-lidmaatschap niet meer actief of momenteel geblokkeerd is. Voer een van de volgende handelingen uit om het probleem op te lossen: Start Netflix-account opnieuw. Los een betalingsprobleem op.
Wanneer u zich aanmeldt voor Netflix, kunnen we u een e-mail sturen waarin u wordt gevraagd uw e-mailadres te verifiëren. Door uw e-mailadres te verifiëren, blijft uw account veiliger en up-to-date . Tik of klik op de knop E-mailadres verifiëren in die e-mail om het proces te voltooien.
Ga vanuit een webbrowser naar de pagina Account.Selecteer Profielen en kies een profiel.Open Kijkactiviteit.
Je abonnement bepaalt op hoeveel schermen je tegelijkertijd kunt kijken, maar je kunt zoveel apparaten aan je account koppelen als je wilt. Als je wilt kijken op een nieuw of ander apparaat, log dan op dat apparaat in bij Netflix.
De toeslag voor zo'n extra lid is 3,99 euro per maand en komt dan bovenop de maandelijkse kosten voor Netflix van 11,99 euro (kijken op twee schermen) of 15,99 euro (vier schermen). De 'extra leden' kunnen op één apparaat Netflix kijken en kunnen maar één profiel hebben.
Het extra lid moet worden geactiveerd in hetzelfde land waar de accounteigenaar het account heeft gemaakt. Extra leden kunnen niet worden toegevoegd aan pakketten met Netflix of aan accounts die via een partner worden gefactureerd. Extra leden kunnen niet aan een abonnement met reclame worden toegevoegd.
Waarom vraagt Netflix om een toegangscode? Als een nieuw apparaat dat is ingelogd op het account zich op een andere locatie bevindt , heeft Netflix een tijdelijke code nodig waarmee je zeven opeenvolgende dagen op die locatie kunt inloggen.
Netflix is makkelijk te gebruiken als je onderweg bent of op reis bent . Gebruik Netflix zoals je gewend bent om te kijken op je mobiele apparaten en computers - of log in op een nieuwe tv, zoals in een hotel of vakantiehuis.
Een Netflix-account is bedoeld om te worden gedeeld door mensen die samen in één huishouden wonen. Mensen die niet tot je huishouden behoren, moeten zich registreren voor een eigen account om Netflix te kijken. Je kunt beheren wie je account gebruikt door een Netflix-huishouden in te stellen.
Tik linksboven op Meer .Tik op Account.Tik onderaan de pagina op Servicecode. Je servicecode is het zescijferige dat wordt weergegeven.
Dit moet je weten: Je hebt in Nederland de keuze uit 3 Netflix-abonnementen. Een abonnement kost tussen de €8,99 en €18,99 per maand. In februari 2025 is het goedkoopste Netflix-abonnement €8,99 per maand.
Selecteer Profielen en klik op het hoofdprofiel van het account (het bovenste profiel). Selecteer Profielvergrendeling. Voer je wachtwoord van Netflix in. Vink het vakje Vereis pincode om nieuwe profielen toe te voegen aan en klik op Opslaan.