Omdat de oorzaak nog niet bekend is, en alleen Microsoft-accounts getroffen zijn, lijkt het probleem bij Microsoft te zitten. Wellicht wordt de nieuwe versie of beveiliging van de Mail-app nog niet goed ondersteund door de techgigant of Apple.
Oorzaak. Dit probleem kan optreden als de instelling voor Beveiliging aanmeldnetwerk op het tabblad Beveiliging van het dialoogvenster Microsoft Exchange is ingesteld op een andere waarde dan Anonieme verificatie.
De cookies die gebruikt worden om aangemeld te blijven zijn verwijderd of corrupt geraakt. Om de aanmeldgegevens te onthouden wordt gebruik gemaakt van cookies. Als je de cookies verwijderd dan kan het systeem deze niet meer gebruiken en zul je opnieuw moeten aanmelden.
Uw Outlook.com-wachtwoord is hetzelfde als uw Microsoft-account-wachtwoord. Ga naar Beveiliging van Microsoft-account en selecteer Wachtwoordbeveiliging. Als beveiligingsmaatregel kan u worden gevraagd om uw identiteit te aan te tonen met een beveiligingscode.
Vraag uw e-mailaanbieder of systeembeheerder of er voor uw e-mailaccount beveiligingsmaatregelen of beperkingen van kracht zijn, zoals twee-staps-verificatie. Misschien is er een speciaal wachtwoord nodig of moet u autorisatie aanvragen bij uw e-mailaanbieder voordat u e-mail kunt versturen en ontvangen op uw apparaat.
Als u bijvoorbeeld problemen ondervindt met het toevoegen van een Outlook.com-account aan de e-mailapp voor iOS, neemt u contact op met Apple Support. Wij raden u aan de mobiele Outlook-app te downloaden en installeren voor gemakkelijk agenda- en e-mailbeheer.
Selecteer het aanmeldingsprobleem.
U bent een wachtwoord vergeten, uw wachtwoord werkt niet of wat u moet doen als u een probleem hebt met verificatiecodes. U bent de gebruikersnaam vergeten voor de service waarbij u zich aanmeldt, of uw gebruikersnaam is juist, maar u kunt zich nog steeds niet aanmelden.
Een IMAP-account handmatig instellen in Outlook voor iOS
Ga in Outlook voor iOS naar Instellingen > Account toevoegen > E-mailaccount toevoegen. Voer uw e-mailadres in. Tik op Account toevoegen. Geef uw wachtwoord op en schakel Geavanceerde instellingen gebruiken in.
Start Outlook opnieuw en schakel de invoegtoepassing uit die het probleem veroorzaakte. Start daarna Outlook opnieuw. Zorg dat u het proces van opnieuw starten-uitschakelen-opnieuw starten uitvoert voor elke invoegtoepassing die oorspronkelijk in Outlook is ingeschakeld.
Als je abonnementen hebt geannuleerd of als je abonnementstijd is verstreken, moet je het abonnement opnieuw aanschaffen. Als je andere gekoppelde abonnementen of services hebt geannuleerd voordat je je Microsoft-account hebt gesloten, moet je deze abonnementen wellicht opnieuw invoeren.
In Outlook 2010, Outlook 2013 of Outlook 2016 kiest u Bestand . Kies Accountinstellingen > Accountinstellingen. Kies uw account (profiel) op het tabblad E-mail en kies vervolgens Herstellen.
Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.
Stel uw account handmatig in als een IMAP- of POP-account in Outlook. Kies Geavanceerde opties > ik wil mijn account handmatig instellen. Voer uw wachtwoord in en kies vervolgens Verbinding maken. Als de installatie mislukt, kiest u Accountinstellingen wijzigen.
Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig. De server voor inkomende e-mail van een IMAP-account kan ook de IMAP-server worden genoemd. Als uw e-mailprovider bijvoorbeeld example.com is, is de server voor inkomende e-mail waarschijnlijk imap.example.com.
Tik op het menupictogram in de linkerbovenhoek > Instellingen > Account toevoegen > Exchange en Microsoft 365. Belangrijk: Kies Outlook, Hotmail en Live NIET tenzij u alleen e-mail wilt synchroniseren. Voer uw volledige e-mailadres in en tik op Volgende. Geef uw wachtwoord op en tik op Volgende.
Zorg ervoor dat de versie van Mail die je probeert te openen, in de map 'Apps' staat. Klik op 'Apps' in de navigatiekolom van de Finder en klik vervolgens dubbel op 'Mail'. Neem contact op met de ondersteuningsafdeling van Apple als het probleem zich blijft voordoen.
Het verschil tussen IMAP en POP wordt vooral duidelijk wanneer je kijkt naar het mailgebruik. Met IMAP kun je e-mails op meerdere apparaten lezen en heb je altijd een back-up van je mails op de server staan. Met POP kun je e-mails lokaal openen en bewerken en heb je veel opslagruimte.
Surf in de browser naar login.live.com. Typ het e-mailadres van het account. Klik op Volgende. Klik op Wachtwoord vergeten?
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Als u Outlook opnieuw installeren 2007 nadat het is verwijderd, klik met de rechtermuisknop en kies Verandering > Doorgaan met. Daarna is het noodzakelijk om een dvd te plaatsen met de software van Microsoft 2007, Klik op Vooruitzicht, kiezen Geïnstalleerd op de lokale harde schijf, en druk op Doorgaan met.
Open bijvoorbeeld Instellingen ▸ Agenda om 'Accounts' te openen. Ook via Contacten en Notities is het mogelijk om de gegevens voor je accounts te raadplegen. Het maakt niet uit via welke app-instellingen je de optie raadpleegt, deze zal altijd het overzicht van alle accounts raadplegen.
Wanneer u een Exchange ActiveSync-account toevoegt, kunt u Mail, Contacten, Agenda's, Herinneringen en Notities synchroniseren met een iOS-apparaat.
Als er weinig opslagruimte vrij is op je telefoon of tablet, werkt de synchronisatie niet. Ga als volgt te werk om opslagruimte vrij te maken op je apparaat: Verwijder apps die je niet gebruikt. Verwijder gedownloade bestanden of bestanden die je hebt gemaakt, of verplaats bestanden naar je computer.