Bij contactloos betalen moet u uw betaalpas, mobiele telefoon of smartwatch kortstondig tegen de betaalautomaat houden. Betaalt u met een betaalpas dan is bij bedragen tot en met €50 meestal geen pincode nodig. Boven dit bedrag moet u wel altijd een pincode intikken, op de betaalautomaat.
Bij contactloos betalen moet u de betaalpas kortstondig tegen de betaalautomaat houden. Bij bedragen tot en met €50 is meestal geen pincode nodig.
Houd je betaalkaart enkele seconden vlakbij de betaalterminal ter hoogte van het symbool voor contactloos betalen (ertegen hoeft niet). Onder de 50 euro hoef je je pincode niet in te geven. Betalingen boven de 50 euro bevestig je wel met je pincode.
Kaart niet ingesteld : Als u contactloos wilt betalen, tikt u boven uw kaart op Instellen afronden.Volg de instructies op het scherm en laat uw betaalmethode verifiëren. Zet NFC aan om te betalen met Wallet : Uw telefoon ondersteunt NFC niet of NFC staat uit. Als u contactloos wilt betalen, moet u NFC aanzetten.
Contactloos betalen met telefoon
Veel telefoons hebben een NFC-chip, vaak aan de achterzijde van het toestel. Daarom kun je ook contactloos betalen met de smartphone. Activeer het scherm en houd het toestel dicht bij de betaalautomaat (ongeveer 5 cm). Binnen enkele seconden is de betaling verwerkt.
Stel uw Android-telefoon in voor eenvoudige contactloze betalingen. Voeg gewoon uw creditcard of betaalpas toe om te beginnen. Wanneer u klaar bent om te betalen, ontgrendelt u uw telefoon, houdt u deze bij de lezer en kijkt u naar het vinkje om te weten dat uw betaling is geaccepteerd . Dat is alles!
Je betaalt dus via een andere weg: de digitale versie van je pinpas. Zodra je bij de kassa staat, klik je op je scherm, of dubbelklik je om je wallet tevoorschijn te toveren. Vervolgens houd je je telefoon tegen de lezer van de automaat. Je kunt ook gebruikmaken van Google Pay of Apple Pay.
Kan mijn betaalpas contactloos betalen? Dit teken staat op vrijwel iedere betaalpas - op de voor- of achterkant - om aan te geven dat die geschikt is voor contactloos betalen. Zoniet, vraag dan aan uw bank of u een nieuwe (contactloze) betaalpas kunt krijgen.
Als je Tap to Pay op je Android-smartphone wilt gaan gebruiken, download je de Rabo SmartPin app én de Rabo Tap to Pay App en meld je je aan. Daarna kun je altijd en overal persoonlijke en contactloze betalingen accepteren, gewoon op je smartphone.
Dit kan verschillende oorzaken hebben: Betaalpas niet geactiveerd: volg de instructies op de sticker om je pas te activeren. Pincode vereist: bij betalingen boven €50 of bij meerdere betalingen op een dag die samen tussen €50 en €150 bedragen, moet je je pincode invoeren.
Contactloze betalingen zijn contactloos, zonder dat u uw pincode hoeft in te voeren of uw kaart hoeft te overhandigen. Houd uw kaart gewoon tegen de lezer, luister naar de pieptoon en uw betaling wordt veilig verwerkt .
door ze in de betaalterminal te steken en de code van uw kaart in te toetsen;door ze gewoon bij de terminal te houden. U betaalt dan contactloos.
Als de functie contactloos betalen niet werkt kan dit te maken hebben met een verstoring in het signaal dat door de betaalterminal wordt gedetecteerd, de contactloze antenne kan defect zijn, de aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
Het nadeel: als je kaart in de verkeerde handen valt, dan kan de crimineel overal contactloos betalen tot de limiet bereikt is. Pas dan wordt een pincode gevraagd. Hoe hoog (of laag) die limiet is, hangt af van je bank maar ligt nooit boven het wettelijke maximum van 150 euro.
Bij bedragen tot en met € 50,- is meestal geen pincode nodig. Boven dit bedrag moet u wel altijd een pincode intikken op de betaalautomaat of de digitale betaalpas op uw smartphone ontgrendelen met uw vinger, uw face-ID of uw mobiele pincode.
Contactloos betalen Rabobank aanzetten of uitzetten
En ook weer aanzetten. Dat kan via de app of de website. In de Rabobank-app staat de optie bij Service > het tabblad Zelf regelen > Betaalpas > Contactloos betalen. Bij 'Contactloos betalen' staat 'Actief' als de optie aanstaat en 'Inactief' als hij uitstaat.
Op Android (Google Pay)
Je stelt de Google Wallet in door de app te openen en je kaart toe te voegen. Dit laatste doe je handmatig of door je betaalkaart te scannen met de camera van je telefoon. Zorg ook dat NFC staat ingesteld én dat je Google Pay instelt als standaard betaal-app.
Je kunt Google Pay instellen op je telefoon via de Rabo App. Tijdens het instellen kies je eenvoudig welke betaalpas(sen) en/of creditcard je wil gebruiken hiervoor. Je ontvangt na het instellen een bevestiging via sms als het gelukt is. Na ontvangst van de sms ben je klaar om met Google Pay te betalen.
Om te kunnen betalen met NFC, moet je toestel uitgerust zijn met een NFC-chip, moet de software up-to-date zijn en heb je een mobiel bankieren applicatie nodig en een betaalrekening bij een bank.
Bij contactloos betalen houdt u de pinpas kortstondig in een straal van 10 cm van de pinautomaat. Bij bedragen tot en met €25,- hoeft u geen pincode in te voeren, bij bedragen boven de €25,- tikt u met de pinpas de pinautomaat aan en toetst u uw viercijferige pincode in.
Als de instellingen voor contactloze betalingen aangeven dat u met uw telefoon kunt betalen, maar u geen kleine betalingen kunt doen als uw scherm is vergrendeld, checkt u de instelling voor beveiligde NFC. Als beveiligde NFC aanstaat, kunt u alleen met uw telefoon betalen als uw scherm is ontgrendeld.
Contactloos. Je kunt je limiet voor contactloos betalen verhogen tot maximaal € 150 per dag. Per keer betaal je tot € 50 zonder pincode. Klik hieronder op 'Wijzig je limiet voor contactloos betalen' en pas de limiet voor contactloos betalen bij een betaalautomaat aan.
De Rabo App gebruikt een beveiligde verbinding. Registreer de app eenmalig met je Rabo Scanner.Daarna heb je 'm haast niet meer nodig!Inloggen en betalen doe je gewoon met toegangscode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.