Elk jaar stijgen in Nederland de prijzen van producten en diensten.Ook onze kosten stijgen dan. Om die reden passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementsprijzen.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Wat is het goedkoopste Sim Only abonnement? Het goedkoopste Sim Only abonnement is Start M. Hiermee beschik je voor € 15,00 per maand over 150 belminuten, 2,5 GB aan data en maak je onbeperkt gebruik van sms. Combineer je Vodafone met Ziggo?
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Dit mag alleen als in het contract staat dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen. Staat dit in uw contract? En wijzigt de aanbieder het abonnement?
Netwerkproviders zijn mobiele providers met een eigen mobiel netwerk. Daar zijn er in Nederland in totaal 3 van: KPN, Odido en Vodafone. Tele2 beschikte over een eigen netwerk, maar gebruikt sinds eind 2020 het netwerk van T-Mobile na een fusie. Vanaf 2023 is T-Mobile verder gegaan onder de nieuwe naam Odido.
Odido-klanten klagen onder meer over dat ze onbereikbaar zijn of slecht mobiel bereik hebben. Bovendien zijn er veel meldingen over haperend internet en een onbereikbare klantenservice. Op reviewplatform Trustpilot zijn 2300 reviews binnengekomen over Odido, waarvan maar liefst 92 procent één ster.
Supermarkt Odido verbaasd over nieuwe naam T-Mobile: 'Ze hebben het letterlijk overgenomen' Jamal Ali runt al jarenlang zijn goedlopende supermarkt Odido. Afgelopen dinsdag schrok hij dan ook toen T-Mobile en Tele-2 zich samenvoegden en onder diezelfde naam verdergaan.
Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland, dit heet prijsinflatie en heeft ook effect op mijn kosten. In januari 2024 verhoog ik daarom de vaste kosten van een abonnement met 5,7%.
Als je je abonnement wilt opzeggen, kan je bellen naar 0800-0092 (particuliere klanten) of 0800-7112 (zakelijke klanten). Of stuur ons een brief, met daarin alle nodige informatie. Onze medewerkers mogen een opzeggingsverzoek alleen doorvoeren als de contracthouder daar zélf contact over opneemt.
Bij een richtprijs geeft de dienstverlener een schatting over de uiteindelijke prijs. De uiteindelijke prijs kan dus hoger worden. Maar de prijs mag niet meer dan 10% hoger worden dan de richtprijs. De prijs mag alleen meer dan 10% hoger worden met uw toestemming.
De uitslag van het Umlaut onderzoek brengt KPN, Odido (T-Mobile) en Vodafone op dezelfde plek als afgelopen jaar. KPN scoort in 2023 wederom de eerste plaats, gevolgd door Odido (T-Mobile) als tweede en Vodafone op de derde plek.
Je kunt je abonnement elke maand gratis verhogen en/of verlagen binnen je abonnementsgroep. Bel dan 0800-22 66 789. Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Eindcijfer: 8,3
Al met al is Vodafone een erg goede keuze als je op zoek bent naar een betrouwbare provider die veel bij het abonnement aanbiedt. Zeker wanneer je het kan combineren met een abonnement van Ziggo, krijg je veel extra. Let wel op de prijs, deze is hoger dan bij veel concurrenten.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft. Daarom is een verlenging of overstap vaak goedkoper dan het laten doorlopen van je abonnement!
Als u niet opzegt, verlengt de provider uw abonnement na de afgesproken periode meestal automatisch. Het contract loopt dan door zonder einddatum. De opzegtermijn is vanaf dan maximaal 1 maand. Dat betekent dat uw abonnement nog maximaal 1 maand doorloopt vanaf het moment dat u opzegt.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen. Is dat niet het geval, dan ontstaat het vermoeden dat het beding 'onredelijk bezwarend'' is voor u als consument.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail. Tip!
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Conclusie. Over het algemeen ben je voordeliger uit met een losse smartphone en een sim-only abonnement. Opvallend: bij de provider ben je vaak veel meer kwijt voor een los toestel dan bij een belwinkel. Het prijsverschil kan oplopen tot wel 50%.
Dat maakt moederbedrijf T-mobile Nederland vandaag bekend, dat ook verder gaat als Odido. Het nieuwe bedrijf komt ook met nieuwe abonnementsvormen voor onbeperkt mobiel internet. Twee jaar geleden werd de Nederlandse tak van T-mobile verkocht aan twee investeringsmaatschappijen.
T-Mobile Nederland en Tele2 Mobiel gaan vanaf vandaag verder onder de naam Odido. Ben, Simpel en Tele2 Thuis horen ook bij Odido, maar die merknamen blijven bestaan. Voor de ongeveer 8 miljoen klanten van T-Mobile Nederland en Tele2 Mobiel verandert er buiten de nieuwe merknaam niet veel.
Wat is er anders aan Odido? Odido biedt het beste van Mobiel, Glasvezel en TV, bereikbaar voor iedereen. Bij Odido profiteer je van dezelfde voordelen als bij T-Mobile.Alleen geeft Odido je ook toegang tot supersnel Glasvezel, in de stad en ver daarbuiten.