De hybride Yaris staat voor mensen wat dichterbij dan een compleet elektrische auto: je kunt nog steeds op benzine rijden, maar rijdt aanzienlijk zuiniger en milieubewuster. Een hybride auto heeft naast een benzinemotor namelijk ook een elektromotor. Deze elektromotor laadt automatisch op tijdens het rijden.
Conclusie. De Toyota Yaris is gewoon een zeer goed product. Hij rijdt prettig, is economisch verantwoord en het is vooral een kwalitatief erg goed gebouwde auto, met alle prettige gevolgen van dien.
Meest compacte hybride
En hoewel hij op benzine rijdt, concurreert hij toch met diesels uit de compacte middenklasse. Met dank aan het volgens Toyota ultralage verbruik van 3,5 l/100 km (1 op 28,6). Dat betekent de zuinigste benzine-auto in zijn klasse.
Toyota Yaris overtuigende winnaar
De vierde generatie van de Toyota Yaris is gekroond tot Auto van het Jaar 2021. De auto versloeg met ruime voorsprong de nummer twee in de ranglijst, de Fiat 500. De Yaris volgt de Peugeot 208 op, die in 2020 Auto van het Jaar was.
Zoek je een betrouwbare auto? Check dan de Toyota Aygo. Volgens de ADAC, de Duitse ANWB, is de Toyota Aygo de betrouwbaarste auto in zijn klasse!
Mazda 2 Hybrid
Een alternatief voor de Toyota Yaris Hybrid is de Mazda 2 Hybrid. Stiekem is het dezelfde auto, maar dan met een Mazda-logo. De specificaties zijn daarom precies hetzelfde. Als je op zoek bent naar een Yaris Hybrid kun je dus ook met een schuin oogje naar de Mazda 2 Hybrid kijken.
De onderscheidende factor van de Yaris Cross: een stoer voorkomen, een appetijtelijk design en natuurlijk hybridetechniek. Hij is ook erg praktisch. Er staat bijna 400 liter bagageruimte tot onze beschikking. Verder biedt hij een prettige hoge instap; hij geeft je echt dat SUV-gevoel.
Je mag ervan uitgaan dat je hybride auto ongeveer 15 jaar meegaat.
Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 6,0 liter per 100 km en hij weegt 875 kg. De APK is geldig tot 30-11-2023 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 84,50 per kwartaal.
De Toyota Yaris is een uiterst charmante verschijning, en dat is ook precies wat de naam doet vermoeden. Yaris is namelijk een verbastering van het Griekse woord 'charis', dat je wellicht herkent uit het woord 'charisma'. Daarnaast is het een Griekse meisjesnaam die 'liefdadig' en 'stijl' betekent.
Een hybride auto is (meestal) een benzineauto met een accu. Je rijdt dus zuiniger, doordat de elektromotor de benzinemotor ondersteunt met energie.
ANWB Testresultaat
Dit zien we terug in de test: terwijl de compacte auto met de 1,5 l benzinemotor tijdens de test 5,3 l/100 km verbruikt, heeft de hybride genoeg aan 4,8 l/100 km. In de stad verbruikt de Toyota (3,6 l/100 km) zelfs 2,3 liter op 100 km minder, op de snelweg echter 0,3 l/100 km meer.
Een Toyota hybride heeft geen distributieriem, geen koppeling, geen dynamo en geen startmotor.
Vanaf € 299,- per maand. En FlexLease voor € 15,- per maand extra*. Toyota gaat all-in. Want met private lease rijd je nú de extra scherp geprijsde Toyota Yaris vanaf € 299,- p/m*.
Een Toyota Plug-in Hybrid kan na één keer laden tot wel 75 kilometer rijden op het accupakket. Als het accupakket leeg raakt, is dat geen probleem.
Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw Toyota Yaris van belang. Grotere Toyota Yaris hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Drie Yaris Hybrid-rijders komen lager uit dan 3,8 liter per 100 kilometer. De zuinigste heeft na vier tankbeurten slechts 2,79 liter per 100 kilometer verbruikt, wat neer komt op een benzineconsumptie van 1 op 35,8. Het gaat over vier tankbeurten en voornamelijk snelwegkilometers, want dat kun je eveneens aangeven.
Toyota Corolla
Lang heeft de hybride Toyota Prius de ranglijst aangevoerd, met een verbruik van amper 1 op 25.
1. Toyota Yaris Hybrid/Mazda 2 Hybrid. De Toyota Yaris Hybrid is volgens de fabrikant in staat tot een verbruik van 1 op 26,3 en mag zich daarmee de zuinigste auto zonder laadkabel noemen.