Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u uw toestel opnieuw moet registreren. U heeft vier maanden niet ingelogd: de toestelregistratie is automatisch opgeheven. U heeft een software-update van de besturingssoftware uitgevoerd waardoor uw registratie is opgeheven.
Met een QR-code registreer je de Rabo App in een paar stappen op een tweede telefoon of tablet. Ook aan de veiligheid hebben we gedacht: Je hebt zowel het eerste als het tweede toestel nodig om de app te registreren met een QR-code. Het is dus niet mogelijk dit op afstand te doen.
Soms kun je niet inloggen door een storing in Rabo Online Bankieren of iDEAL. Misschien zijn we bezig met onderhoud aan ons systeem. Dit doen we vooral 's nachts, zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Check als je niet kunt inloggen of er een storing of onderhoud is.
In de volgende gevallen is het nodig je telefoon of tablet opnieuw te registreren: Als je de app vier maanden lang niet gebruikt. Er is een software-update van het besturingssysteem geweest. Je hebt alle cookies verwijderd.
Dat doe je door eerst een keer in te loggen in internetbankieren. Vergeet niet je nieuwe pasnummer in te vullen in het inlogscherm. Na een paar minuten is ook de Rabo App bijgewerkt.
Wil je snel inloggen zonder Rabo Scanner? Registreer dan je toestel of browser en bedenk een 5-cijferige code. Je logt daarna in met deze code. Alleen in de Rabo App kun je ook betalingen ondertekenen met je 5-cijferige code.
Wil je met je computer inloggen op Rabo Internetbankieren? Dan zie je ons vernieuwde inlogscherm. Het scherm is veilig en vertrouwd, net als het oude inlogscherm. Je kunt dus zonder zorgen met je Rabo Scanner inloggen.
Je gebruikt een 5-cijferige code om in te loggen in de Rabo App. Diezelfde code kun je gebruiken om in te loggen in internetbankieren. Registreer daarvoor de browser waar jij graag mee werkt op je laptop, tablet, desktop of mobiele telefoon.
Je betaalpas is geblokkeerd voor de Rabo Scanner.
Limieten voor geld overboeken zonder Rabo Scanner
Voor bedragen hoger dan € 2.000, heb je de Rabo Scanner nodig. Deze limiet kun je niet wijzigen. Als je geld wilt overboeken naar je eigen (spaar)rekening, heb je geen Rabo Scanner nodig tot een maximumbedrag van € 100.000 per week.
Wat betekent systeemfout 999 Rabobank? Je betaalpas is geblokkeerd voor de Rabo Scanner.
Om uit te loggen uit de Rabo App klik je op het icoontje van het poppetje (Profiel). Dit zie je rechtsboven in je scherm. Klik daarna op de oranje knop 'Uitloggen'.
De komende weken wordt de Rabo App stap voor stap vernieuwd. Klanten kunnen straks via de app nog makkelijker hun bankzaken regelen: van rekeningen & verzekeringen tot hypotheek. Ook wordt de app steeds meer een 'financiële coach', die klanten meer grip geeft op hun financiën.
Inloggen met de Rabo Scanner
Voor internetbankieren heb je een betaalpas en in eerste instantie een Rabo Scanner nodig. Als je internetbankieren aanvraagt, krijg je een Rabo Scanner. Je ontvangt de scanner binnen 3 dagen via de post. Met de Rabo Scanner log je in en onderteken je de overboekingen.
Neem dan contact met ons op en vraag een nieuwe Rabo Scanner aan. Hiervoor betaal je € 14,95. Een postzegel is niet nodig.
Werkt je Rabo Scanner niet meer? Misschien zijn de batterijen leeg. Vervang eerst de batterijen en kijk of je scanner het dan weer doet.
Uw eerste betaalpas
Toets de laatste 10 cijfers van uw rekeningnummer in. Toets de 3 cijfers van uw pasnummer in. Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die u in uw brief vindt. Uw betaalpas is geactiveerd.
De nieuwe betaalpas heeft een nieuwe look & feel. Hieronder in het kort de nieuwe uitingen op de betaalpas: Je gegevens staan op de achterkant van de betaalpas. Zo is het minder waarschijnlijk dat andere mensen deze gegevens kunnen zien bij een betaling in een winkel.
Standaardlimiet betaalautomaat
De limiet voor betalen bij een betaalautomaat is standaard € 5.000 per week. Bij een Rabo RiantPakket is dit € 10.000 en bij een Rabo JongerenRekening € 500.