Als er weinig opslagruimte vrij is op je telefoon of tablet, werkt de synchronisatie niet. Ga als volgt te werk om opslagruimte vrij te maken op je apparaat: Verwijder apps die je niet gebruikt. Verwijder gedownloade bestanden of bestanden die je hebt gemaakt, of verplaats bestanden naar je computer.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
U kunt deze indexeringsproblemen mogelijk oplossen door de lokale opslag te wissen en al uw e-mail opnieuw te downloaden met de optie Verwijderen en opnieuw synchroniseren hieronder. Als er iets fout is gegaan tijdens een synchronisatie, kan dit ertoe leiden dat berichten niet worden weergegeven in Outlook.
Als alle mappen behalve de map Postvak zijn gesynchroniseerd of als u de mappen niet kunt synchroniseren, hebt u mogelijk een beschadigd OST-bestand. Als u het probleem wilt oplossen, maakt u een nieuw OST-bestand. Volg de stappen in Het OST-bestand opnieuw opbouwen. Synchroniseer vervolgens de offlinemappen opnieuw.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
Een zogenoemde software bounce komt voor als de postbus van de ontvanger vol zit, de mailserver er uit ligt of de mail een te groot bestand bevat. De meeste e-mail diensten zullen soft bounce-berichten opnieuw sturen binnen 72 uur. Een hard bounce wil zeggen dat het e-mail adres ongeldig is.
U kunt deze instellingen als volgt aanpassen: Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe gegevens'. Kies een instelling, zoals 'Automatisch' of 'Handmatig', of kies een schema voor hoe vaak Mail gegevens ophaalt.
Als u werkt met een Microsoft Exchange-account in Outlook, worden uw e-mailberichten, contactpersonen, agenda-items en eventuele andere Microsoft Exchange-mappen automatisch gesynchroniseerd. Uw gegevens zijn altijd up-to-date in Outlook en op de server waarop Microsoft Exchange Server wordt uitgevoerd.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Voor Android: Open telefooninstellingen > Toepassingen > Outlook > Zorg ervoor dat Contactpersonen is ingeschakeld. Open vervolgens de Outlook-app en ga naar Instellingen > tik op uw account > tik op Contactpersonen synchroniseren.
Uitloggen en synchronisatie uitzetten
Als je synchronisatie uitzet, kun je nog steeds je bookmarks, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen op je computer zien. Als je echter wijzigingen aanbrengt, worden deze wijzigingen niet opgeslagen in je Google-account en niet gesynchroniseerd met je andere apparaten.
Met behulp van synchronisatie worden alle wijzigingen aan een bestand op de computer of in de cloudservice op elkaar afgestemd, zodat elke kopie van het bestand de meest recente wijzigingen bevat.
Ga naar 'Instellingen' > 'Mail' en tik op 'Accounts'. Tik op 'Nieuwe account' en selecteer uw e-mailaanbieder. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in. Als u 'Volgende' ziet, tikt u op hierop en wacht u tot Mail uw account verifieert.
Synchroniseren houdt in dat je onderdelen tussen je Mac en een iPhone, iPad of iPod touch overzet en up-to-date houdt. Als je bijvoorbeeld een film toevoegt aan je Mac, kun je je apparaten synchroniseren, zodat de film zowel op de Mac als op de iPhone komt te staan.
Meestal zal het 'enkele seconden' duren voordat een e-mail aankomt op de server door processing invloeden, maar hoeveel precies hangt van je eigen provider af. Gmail bijvoorbeeld bied de mogelijk om een e-mail te 'recallen' binnen een paar seconden, dat betekend dus dat hij pas na een paar seconden echt verstuurd word.