Sluit je andere toepassingen. Als je een van je Dropbox-bestanden hebt geopend in een andere toepassing, zoals Word, wordt het bestand mogelijk niet goed gesynchroniseerd. Sluit alle toepassingen behalve Dropbox, sluit het bestand, en open het vervolgens opnieuw in Dropbox.
OneDrive synchroniseren met uw computer
Selecteer Start, typ OneDrive en selecteer vervolgens de OneDrive-app. Meld u aan bij OneDrive met het account dat u wilt synchroniseren, en voltooi de installatie. Uw OneDrive-bestanden worden gesynchroniseerd met uw computer.
Eenvoudig bestanden synchroniseren. Je kunt eenvoudig je bestanden beschikbaar maken tijdens je dagelijkse reis naar het werk of op vakantie. Wanneer je een bestand opslaat in de Dropbox-map op je computer, wordt het automatisch gesynchroniseerd naar je mobiele apparaat.
Je kunt Dropbox zelf bijwerken naar meest recente stabiele versie. Ga hiervoor naar de downloadpagina of de installatiepagina (voor Linux-gebruikers).
Met behulp van synchronisatie worden alle wijzigingen aan een bestand op de computer of in de cloudservice op elkaar afgestemd, zodat elke kopie van het bestand de meest recente wijzigingen bevat.
Wanneer je twee Dropbox-accounts koppelt, kun je er eenvoudig tussen schakelen overal waar je Dropbox gebruikt, zonder dat je je telkens bij de één hoeft af te melden en bij de ander hoeft aan te melden. Je kunt je accounts koppelen op dropbox.com, in de Dropbox-desktopapp en de Dropbox iOS-app.
Wanneer je een overdracht verzendt, ontvangt de ontvanger een deelbare link waarmee de bestanden kunnen worden gedownload. Er is geen Dropbox-account nodig om een overdracht te openen of te downloaden.
Met onze desktopapp geïnstalleerd, hoef je alleen maar bestanden op te slaan in de Dropbox-map op je computer. In onze mobiele app kun je bestanden uploaden vanaf je mobiel of tablet en met de camera van je apparaat documenten inscannen naar Dropbox.
De gebruiker kan met Dropbox bestanden synchroniseren op verschillende apparaten en ze tegelijkertijd delen met vrienden. Dropbox synchroniseert bestanden tussen verschillende computers via de Dropbox-client die hiervoor gebruikmaakt van het internet. De Dropboxclient is beschikbaar voor Windows, Mac en Linux.
Geen zorgen, al je verloren werk of bestanden worden 30 dagen opgeslagen in Dropbox (of langer voor Dropbox Professional- en Business-gebruikers).
Nadat je een bestand hebt toegevoegd aan je Dropbox, wordt het gesynchroniseerd met onze beveiligde online servers. Alle bestanden die door Dropbox online worden opgeslagen, worden versleuteld en bewaard op veilige opslagservers. Deze opslagservers bevinden zich in datacenters in de Verenigde Staten.
Conclusie: wie echt niet veel ruimte nodig heeft, raden we op basis van de prijs Google Drive aan. Naast 15GB gratis opslagruimte zijn er voldoende tarieven om de capaciteit op maat van je zaak te kiezen. OneDrive is het beste alternatief, aangezien je dan voor een pakket met de Office-producten kunt gaan.
Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan. Synchroniseren van ondertitels bij een digitale film: de ondertitels gelijk laten lopen met het beeld.
Controleer de onderstaande zaken als een synchronisatie niet goed lijkt te werken. Zorg dat de synchronisatie app up-to-date is. Zorg dat je bestanden/mappen geen ongeldige karakters of bestandstypen bevatten. Zorg dat je niet meer dan 255 karakter gebruikt voor de namen van je bestanden/mappen.
Met zijn 33 jaar is Drew Houston, de CEO van Dropbox, een van de jongste miljardairs ter wereld, volgens zakenblad Forbes. Het grootste deel van zijn kapitaal verwierf Houston als eigenaar van Dropbox, een online opslagplaats voor documenten, foto's, video's en meer.
Dropbox Basic-accounts bieden gratis 2 GB opslagruimte. Onze meer uitgebreide abonnementen bieden meer opslagruimte: 2 TB bij een Dropbox Plus- of Dropbox Family-account, 3 TB bij een Dropbox Professional-account en 5 TB bij een Dropbox Business-account.
Bestanden kleiner 'inpakken'
Zet daarvoor de bestanden om naar een zogenaamd zip-bestand. Verzend vervolgens het zip-bestand per e-mail. De ontvanger pakt het zip-bestand weer uit en heeft de bestanden in oorspronkelijke grootte op de computer staan.
Maximale grootte van bijlagen
Als je meerdere bestanden hebt, mogen ze gezamenlijk niet groter dan 25 MB zijn. Als je bestand groter is dan 25 MB, voegt Gmail automatisch een Google Drive-link aan de e-mail toe en wordt het bestand niet opgenomen als bijlage.
Hoe verstuur ik grote bestanden via e-mail? Je kunt grote bestanden verzenden via e-mail door een deelbare link naar een bestand of map in Dropbox te maken. In Dropbox zelf kun je over een bestand of map bewegen en deze via e-mail verzenden door op Delen te klikken als die optie verschijnt.
Dropbox-abonnementen voor individuele gebruikers
Meld je aan op dropbox.com. Klik op je avatar (profielfoto of initialen) in de rechterbovenhoek. Klik op Instellingen. Klik onder Algemeen op Account verwijderen.
Tik op Foto-instellingen > Back-up maken en synchroniseren. Zorg ervoor dat de schakelaar Back-up & synchronisatie is ingeschakeld.