Wanneer het sleutelgat aan de rechterzijde van het stuurwiel zit moet de coureur met zijn rechterhand starten en met diezelfde hand een versnelling selecteren. Door het contact naar links te verplaatsen kan de coureur de auto met zijn linkerhand starten, terwijl hij met zijn rechterhand de versnellingsbak bedient.
Toen de startvlag werd gezwaaid, moesten de coureurs in hun auto's springen en ze starten om over de circuits te racen. De Porsche-ingenieurs realiseerden zich later dat het verplaatsen van de ontsteking naar links tijd zou besparen in vergelijking met de traditionele start van de auto in Le Mans .
En toch blijft het aantal personen dat 'Porsj' zegt schrikbarend hoog. Daarom, voor eens en voor altijd, een les van het merk zelf: het is 'Porsje'. Om daar nog even op door te gaan. Het is niet 'Lamborjini', het is 'Lamborgini' (met de Engelse g uit het woord 'great', niet de Nederlandse g uit het woord 'graag').
De achtergrond van de afbeelding heeft de rode en zwarte kleuren van de federale staat en de gestileerde geweien zijn afkomstig uit het traditionele wapen van de staat Württemberg - Hohenzollern. Boven de beeltenis de verbindende naam van Porsche, als een soort beschermende luifel.
Er worden in Nederland in verhouding veel soorten Porsches verkocht. Dit komt doordat er in Nederland veel mensen zijn die het goed voor elkaar hebben op financieel gebied. Wanneer je een Porsche wilt rijden kan dat voor jou een jongensdroom zijn.
In tegenstelling tot massaproductie van automerken gelooft Porsche in het produceren van auto's in beperkte aantallen, omdat kopers beperkt zijn , waardoor de kosten veel te hoog worden. Omdat deze auto's in de hogere prijsklasse vallen, kan het soms moeilijk zijn om kopers te vinden.
De aanschaf van een nieuwe auto wordt doorgaans niet gezien als de meest verstandige aankoop die je kunt doen. De Britse consumentenorganisatie Whatcar heeft echter uitgezocht welke auto's het minste afschrijven in de eerste drie jaar en het blijkt dat een Porsche aardig waardevast is.
De 916 is de zeldzaamste model van Porsche is in feite een van de zeldzaamste voertuigen ooit.
Het Porsche en Ferrari steigerende paard-logo
De steigerende pony is ontstaan als wapen van de voormalige staat Weimar, Duitsland en haar hoofdstad Stuttgart , dat tegenwoordig bekendstaat als Baden-Württemberg. Dit wordt in elk logo apart gebruikt, omdat elk merk een onafhankelijke verbinding heeft met Stuttgart.
Sinds 2009 is het bedrijf in handen van Volkswagen dat weer grotendeels in handen is van Porsche SE. in september 2022 kreeg Porsche AG een eigen beursnotering al blijft Volkswagen AG veruit de grootste aandeelhouder. Tegenwoordig bouwt Porsche naast sportauto's ook SUV's en elektrische auto's.
Hoe wordt Porsche uitgesproken? Als je vraagt "Is Porsche Italiaans?", is het antwoord nee, het is Duits. Terwijl sommige mensen de Italiaanse merknaam, "Porsh", uitspreken, is de juiste uitspraak als een woord met twee lettergrepen, zoals dit: " Por-shuh ".
Lidl. Ook Lidl is Duits, maar dit bedrijf heeft nooit moeilijk gedaan over de uitspraak. Duitsers zeggen liedul.
Porsche 911, het bekendste Porsche model
De 911 is absoluut het meest bekende Porsche model zowel op het circuit als op de weg. Hoewel de 911 al sinds 1963 op de markt is (ooit op de markt gebracht als de 901), wordt dit model gezien als 911 vanaf dé 1980 Porsche.
De startknopfunctie is beschikbaar in alle modellen van de Porsche 911. Bekijk vergelijkbare autodetails: Heeft de Lamborghini Huracan Evo een startknopfunctie? Heeft de Mercedes-Benz G-Klasse een startknopfunctie?
Wanneer je een auto koopt, zitten er meestal twee sleutels bij: de autosleutel met afstandsbediening en de reservesleutel.
Het rijden in een Porsche is nu voor iedereen mogelijk! Een Porsche is een bijzondere sportwagen. Een gewilde activiteit waarbij een ervaren instructeur jou de meest bijzondere eigenschappen en capaciteiten van een Porsche laat ontdekken. Tijdens het Porsche rijden wordt een vooraf uitgezette route gereden.
Iedereen die de logo's van Ferrari en Porsche vergelijkt, zal de overeenkomsten herkennen. Beide merken versieren hun voertuigen met zwarte hengsten die lijken te steigeren op hun achterpoten — en Porsche heeft hun logo rechtstreeks overgenomen van het embleem van Stuttgart, Duitsland, de geboorteplaats van het merk.
Voor het ontwerp van het Porsche-logo haalde Franz inspiratie uit het stadszegel van Stuttgart, waarop een steigerend paard staat, en verwerkte dit in het midden van de schildvorm. Omdat Stuttgart zelf rond 950 na Chr. werd gesticht als centrum van paardenfokkerij en stoeterijen , was het dier een passende toevoeging aan het embleem.
In de top 10 staat maar één Europees merk. Het gaat om Porsche, waarbij in het geval van 2019-modellen 162 problemen per 100 voertuigen zijn geregistreerd. De 911 is bovendien het model met het laagste aantal problemen van de studie. Het is de derde keer in vier jaar tijd dat de Duitse sportwagen die prijs pakt.
Van alle getallen die we met Porsche associëren, is 911 ongetwijfeld het bekendste – hoewel de auto waarop de naam voor het eerst verscheen, oorspronkelijk de 901 heette.
De krachtigste Porsche in serie geproduceerd: de Porsche Taycan Turbo GT. Porsche breidt het modellengamma uit met de Taycan Turbo GT en de Taycan Turbo GT met Weissach-pakket. Laatstgenoemde is gebouwd voor het circuit en is een tweezitter voor een nog betere vermogen-gewichtsverhouding.
Uit Duitsland is een Porsche vaak duizenden euro's goedkoper dan in ons land. Ook als daar de rest BPM moet worden opgeteld die bij de import aan de belastingdienst wordt betaald. Ook is een Porsche in Duitsland vaak beter onderhouden en hebben ze meer opties en accessoires.
Porsches behouden niet alleen hun waarde , maar veel van hun voertuigen worden ook erkend als een van de beste in wederverkoop op de markt. Natuurlijk zijn er wat problemen met andere auto's, dus het is van vitaal belang om een zorgvuldige beslissing te nemen bij het landen op een Porsche omwille van de wederverkoopwaarde.
Reguliere onderhoud valt ook mee, de onderdelen heb je voor tussen €100(kleine beurt) en €170(grote beurt). Voor olie moet je circa €100 rekenen per beurt. Onderhoud van een Porsche is niet zo erg duur, maar als iets kapot gaan kan het duur worden.