Draadloze telefoons, magnetrons, babyfoons, draadloze speakers, monitoren en videozenders die werken met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz kunnen storing veroorzaken in een Wi-Fi-netwerk. Als het probleem blijft optreden, kunt u proberen de frequentieband van de router in te stellen op 5 GHz of 2,4 GHz.
Als Wi-Fi+ is ingeschakeld, zal wifi automatisch worden uitgeschakeld wanneer er geen draadloze verbinding beschikbaar is. Als er een draadloos netwerk gedetecteerd is zal wifi automatisch inschakelen en zal jouw apparaat verbinding maken.
Redenen waarom uw telefoon de verbinding met wifi verbreekt
Mogelijk moet uw telefoon opnieuw worden opgestart . Mogelijk bent u te ver van de router verwijderd. Mogelijk blokkeert iets de verbinding. Mogelijk probeert uw telefoon verbinding te maken met andere netwerken.
Start je apparaat opnieuw op.
Dit klinkt misschien eenvoudig, maar soms is dat het enige wat nodig is om een slechte verbinding te herstellen. Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen.
Draadloze telefoons, magnetrons, babyfoons, draadloze speakers, monitoren en videozenders die werken met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz kunnen storing veroorzaken in een Wi-Fi-netwerk. Als het probleem blijft optreden, kunt u proberen de frequentieband van de router in te stellen op 5 GHz of 2,4 GHz.
App-interferentie met Wi-Fi-instellingen kan leiden tot verbroken verbindingen. IP-adresconflicten tussen apparaten op het netwerk kunnen verbindingen verstoren. Problemen met netwerkauthenticatie, zoals onjuiste wachtwoorden, kunnen frequente verbroken verbindingen veroorzaken. Verouderde routerfirmware kan leiden tot compatibiliteitsproblemen met Android-apparaten.
Als je Android steeds de verbinding met wifi verbreekt, kun je het probleem ook oplossen door de routerinstellingen te controleren. Dit komt omdat je telefoon mogelijk geblokkeerd is om verbinding te maken met het netwerk , en als dit het geval is, zal je telefoon de verbinding nooit behouden.
Een veelvoorkomende reden voor een verbroken verbinding met een draadloos netwerk is dat u een zwak signaal heeft. Draadloze netwerken hebben een beperkt bereik, dus als u zich te ver van het basisstation bevindt kunt u mogelijk geen signaal krijgen dat sterk genoeg is om de verbinding te behouden.
Mogelijke oorzaken zijn drukte op het wifi-kanaal en andere apparaten die wifi verstoren. Vooral in grote huizen, goed geïsoleerde woningen of gebouwen met dikke muren is het wifi-signaal niet altijd in alle kamers goed. Een wifi-signaal kan namelijk niet gemakkelijk door materialen als beton heen.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer.Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten.
Als Spectrum uw internet blijft laten vallen, kan dit een teken zijn dat u uw wifi-installatie opnieuw moet opstarten , zowel modem als router. Beide apparaten verzamelen tijdelijke gegevens en andere cachebestanden tijdens gebruik.
Een van de meest voorkomende oorzaken van willekeurige Wi-Fi-uitval is een slecht Wi-Fi-signaal . Uw Wi-Fi-signaal kan zwak zijn omdat u te ver van uw router bent, of u ondervindt interferentie van belemmerende materialen of andere Wi-Fi-netwerken. Bekijk onze gids over 10 eenvoudige manieren om uw Wi-Fi te versnellen, om uw Wi-Fi een boost te geven.
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
De problemen van draadloos internet kunnen een aantal oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat er andere draadloze apparaten op dezelfde lijn als de WiFi verbinding zitten. Bijvoorbeeld de draadloze router van de overburen. De tweede reden is vaak de isolatie in de muren en vloeren.
Controleer uw Wi-Fi-router – zorg ervoor dat de kabels en draden niet los zitten . U kunt uw netwerkverbinding verbreken en opnieuw verbinden. Als u nog steeds het probleem ondervindt van "Wi-Fi verbonden maar geen internet" of "geen internet", overweeg dan om uw apparaat opnieuw op te starten. U kunt doorgaan en uw Wi-Fi-router opnieuw opstarten als het probleem aanhoudt.
Als u regelmatig uw internetverbinding verliest, kan er een probleem zijn met de netwerkdekking . Dit is waarschijnlijk het gevolg van uw locatie, bijvoorbeeld een garage of een betonnen gebouw. Test of een verandering van locatie helpt. Als dit niet lukt, controleer dan de netwerkdekking in uw omgeving.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een Bluetooth-apparaat willekeurig de verbinding met uw Galaxy-telefoon of -tablet verbreekt. Het kan zijn dat de batterij van het apparaat bijna leeg is, dat het apparaat te ver van het Galaxy-apparaat is verwijderd of dat de Bluetooth-functie per ongeluk is uitgeschakeld .
Waarom blijft het netwerk van mijn Android-telefoon wegvallen? Uw telefoon kan om verschillende redenen een slechte signaalsterkte ervaren. De meest voorkomende oorzaak van een intermitterende netwerkverbinding is echter interferentie in de omgeving . Misschien bevindt u zich te ver van uw router of in een gebouw dat een slecht signaal ontvangt.
Rechtermuisklik op Start en selecteer Instellingen. Selecteer Netwerk & Internet. Selecteer Wi-Fi/Status en klik op Adapteropties wijzigen. Rechtermuisklik op Draadloze Netwerkverbinding en selecteer Inschakelen.