Aandacht voor elkaar. SBS6 maakte begin december bekend dat op eerste kerstdag 's avonds geen film of tv-programma wordt uitgezonden, maar beelden van een haardvuur. Met het initiatief wilde de zender naar eigen zeggen mensen inspireren om meer aandacht voor elkaar te hebben tijdens de feestdagen.
SBS6 deed op eerste kerstdag goede zaken met knapperend haardvuur dat 's avonds vier uur lang werd uitgezonden. Gemiddeld keken er 281.000 mensen naar het beeld waarmee het programma zelfs op een plek in de top 25 van best bekeken uitzendingen is beland.
SBS6 zendt dit jaar op de avond van Eerste Kerstdag geen televisieprogramma's en reclameblokken uit. In plaats daarvan zal tussen 18.30 en 22.30 uur alleen een haardvuur te zien zijn, opgeluisterd door kerstmuziek van Sky Radio.
Een andere vorm van kunstmatige haarden is de open haard televisie. Je kunt dan gewoon een Dvd of videoband kopen om van een brandend vuurtje te genieten. Deze 'haard' is uitermate geschikt voor mensen die geen geld hebben voor een echte haard. Er zijn geen onderhoudskosten, inbouwkosten en voorrijkosten.
Wanneer het voor u niet mogelijk is een echt haardvuur in uw woning te hebben, dan is een digitaal haardvuur een perfect alternatief. Als u gezellig een boek wilt lezen, kunt u via een speciale open haard-applicatie een rustgevend, knapperend haardvuur op de achtergrond aanzetten.
De voetbalwedstrijd Nederland-Argentinië in de halve finale van het WK 2014 op woensdag 9 juli 2014, betekende een recordaantal kijkers voor de Nederlandse televisie: ruim 9 miljoen.
Voor de berekening van de kijkcijfers maakt SKO gebruik van een kijkerspanel. Daarin zitten ongeveer 2.800 mensen, verdeeld over zo'n 1.250 huishoudens. Deze personen vormen een representatief beeld van Nederland. Via deze huishoudens wordt bijgehouden hoeveel mensen naar welk tv-programma kijken.
Kijkcijfers op televisie zijn dus geen absolute cijfers, een feit dat regelmatig tot discussie heeft geleid. Op internet worden andere methoden gebruikt waarbij wel absolute aantallen geteld worden, hoewel ook hier de betrouwbaarheid niet volledig te garanderen valt.
Het beste antwoord. Zo een kastje ziet er uit als een soort settopbox, niets bijzonders. De panelleden voor het kijkonderzoek worden at random geworven door het onderzoeksbureau. Dit is noodzakelijk om een representatieve steekproef voor heel Nederland te krijgen.
' We komen tot de conclusie dat ongeveer 60% van de Vlamingen naar de Nederlandse televisie kijkt. Dit percentage ligt nog betrekkelijk laag als men weet dat ongeveer 20% niet kijkt omdat ze bij gebrek aan een sterke antenne deze zenders niet kunnen nemen.
Hilversum (ANP) 15 april 2022 - The Passion is gisteravond bekeken door ruim 2,2 miljoen mensen. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). Het muzikale paasspektakel was daarmee het best bekeken programma van de avond.
Sinds de terugkeer van Vandaag Inside is er opnieuw een ouderwetse concurrentiestrijd gaande met NPO1-concurrent Op1 gaande. Ook vrijdagavond gingen de actualiteitsprogramma's weer nek aan nek in de kijkcijferlijst: Vandaag Inside moest het doen met 728.000 kijkers, Op1 trok maar liefst 769.000 kijkers.
De derde liveshow van The Voice of Holland heeft vrijdagavond bijna 2,3 miljoen kijkers getrokken. Daarmee was de talentenjacht het best bekeken televisieprogramma van die dag, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
De deelnemers aan het NLO vullen een radiolog in. In dit 'radiodagboekje' geven de respondenten over een periode van een week per kwartier aan of ze geluisterd hebben.
Kassa, het consumentenprogramma van BNNVara, had bijvoorbeeld in 2010 gemiddeld nog 2.026.000 kijkers. In 2020 waren dit er nog maar 1.695.000. In zijn kantoor vertelt Mark Deuze, hoogleraar mediastudies aan de Universiteit van Amsterdam, over de huidige staat van de televisie.
Toen keken er gemiddeld ruim 400.000 mensen dagelijks naar het kanaal, waar dat normaal rond de 300.000 ligt. Gisteren liep het aantal kijkers door de Top 2000 op tot ruim 1,6 miljoen. NPO 1 Extra zendt 24 uur per dag de Top 2000 uit. Het themakanaal is bij vrijwel alle providers gratis te bekijken.
De aftrap van het tweede seizoen van Wie Kent Nederland trok vorige week, recht tegenover de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal, 390 duizend kijkers naar SBS 6. En gisteren, zónder een veel bekeken voetbalwedstrijd aan de andere kant, waren dat er nóg minder: 346 duizend (10 procent marktaandeel).
Afgelopen dinsdagavond werd het 8 uur Journaal door krap 1,6 miljoen mensen bekeken. Dat is in korte tijd de zoveelste keer dat het populairste TV-programma niet meer boven de twee miljoen kijkers uitkomt.
Gisterenavond heeft de succesvolle KRO-NCRV quiz De slimste mens 2,2 miljoen kijkers behaald. Met een kijkcijferaandeel van 32,9% in de groep 6 jaar en ouder was dit de best bekeken aflevering ooit.
Het nieuwe seizoen van Een Huis Vol is dinsdagavond zeer voortvarend van start gegaan: maar liefst 1.085.000 genoten op NPO1 van het wel en wee van enkele grote Nederlandse families.
Met 1,4 miljoen belangstellenden was de het tv-programma over het Korps Commandotroepen van Jeroen van Koningsbrugge meer in trek dan de zilveren schaatsrace van Jutta Leerdam en het veelbesproken optreden van de Russische kunstschaatsster Kamila Valieva.
Het coronavirus zorgde ervoor dat we veel meer naar tv keken. Drie programma's gingen in 2020 zelfs boven de magische kaap van twee miljoen kijkers. The masked singer scoorde eind oktober 2.048.800 kijkers. Daarmee sluit VTM voor de vierde keer in zijn bestaan het jaar af als winnaar.
De programma's van NPO, SBS en RTL zijn te bekijken via NLziet, vanaf 1 april ook in EU-landen.