Waarom opnieuw identificeren ABN AMRO?

Dat heeft te maken met de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft). Financiële instellingen zijn hierdoor namelijk wettelijk verplicht om de identiteit van nieuwe en bestaande klanten te controleren en de klantgegevens actueel te houden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Waarom opnieuw identificeren bij ABN AMRO?

Volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) moeten we de identiteit van onze klanten kennen en hun identiteitsbewijs (ID) doorlopend controleren. Zo weten we aan wie we onze diensten en producten aanbieden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom vraagt mijn bank mijn identiteitsgegevens?

De financiële onderneming of dienstverlener (hierna noemen we dit: financiële onderneming) is verplicht om uw ID te controleren. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Zo'n controle wordt een cliëntenonderzoek genoemd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op autoriteitpersoonsgegevens.nl

Waarom moet ik opnieuw registreren bij de ABN AMRO app?

Veelgestelde vragen over de app op een nieuw toestel

Zo weten we namelijk zeker dat u degene bent die de app gebruikt op dit – nog onbekende - toestel. Dus als u wilt bankieren op een nieuwe telefoon, vragen we u om de ABN AMRO app eerst weer te activeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom vraagt de ABN AMRO app om mijn ID?

Veelgestelde vragen over veiligheid

Wij vragen nooit naar je gebruikersnaam, wachtwoord of pincode. Als we vragen om je ID aan te leveren, doe je dat altijd in onze app of Internet Bankieren. Deze verbindingen zijn namelijk beveiligd. Hier kun je jouw gegevens veilig aanleveren, controleren, wijzigen en bevestigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Identificeren met iDIN op Mijnverzekeringenopeenrij.nl

24 gerelateerde vragen gevonden

Is de ABN AMRO app vernieuwd?

Op 4 april 2022 is er dus een update van de mobiel bankieren-app uitgerold, en deze nieuwste versie werkt alléén op toestellen waar minstens Android-versie 8.0 op draait. Een recenter besturingssysteem is natuurlijk prima, maar op oudere besturingssystemen is de app niet langer functioneel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Waarom ID activeren?

Waarom activeren met je identiteitsbewijs? met je telefoon of tablet. Omdat je hierbij zowel je telefoon/tablet als je identiteitsbewijs in eigen hand hebt, weten we zeker dat jij het bent die de app activeert. Zo kunnen criminelen nog moeilijker misbruik maken van jouw gegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Waarom vraagt de ABN AMRO app toegang tot mijn camera?

Waarom vraagt de ABN AMRO app toegang tot 'Apparaat ID' of 'Telefoon, Foto's/Media bestanden en Camera'? De app heeft toegang tot je Apparaat ID nodig om je toestel te registreren. Lees meer over toestelregistratie. De app vraagt toegang tot je telefoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom heb ik geen toegang tot mobiel bankieren bij ABN AMRO?

De ABN AMRO app kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Je hebt drie keer een verkeerde identificatiecode ingevuld. Je hebt jezelf geblokkeerd of verwijderd binnen Internet Bankieren (bij Profielinstellingen). ABN AMRO heeft je profiel geblokkeerd of verwijderd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan ik de ABN AMRO-app registreren zonder een identiteitsbewijs?

Tip 4: zo activeer je de app zonder ID

Of lukt het je toch niet om de app te activeren met je identiteitsbewijs? Je kunt de ABN AMRO app ook activeren met je e. dentifier en je betaalpas. Kies dan voor 'Activeren met e.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom opnieuw identificeren?

Waarom moeten banken dit? Dat heeft te maken met de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft). Financiële instellingen zijn hierdoor namelijk wettelijk verplicht om de identiteit van nieuwe en bestaande klanten te controleren en de klantgegevens actueel te houden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Waarom identiteit bevestigen bank?

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht ons om (nieuwe) klanten te identificeren. Maar ook om onderzoek te doen naar klanten en ongebruikelijke transacties te melden. Het is hierbij belangrijk dat we zeker weten dat jíj een rekening op jouw naam hebt of aanvraagt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nn.nl

Is het veilig om mijn paspoortnummer te geven?

De Nederlandse overheid adviseert om je identiteitsbewijs níet af te geven of te laten kopiëren. Dit om identiteitsfraude te voorkomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anwb.nl

Welke gegevens doorstrepen op bankpas?

Maak op de kopie uw burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan. Schrijf op de kopie dat het een kopie is. Schrijf op de kopie voor welke instantie of welk product de kopie is bedoeld. Schrijf op de kopie de datum waarop u de kopie afgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Kan ik inloggen bij ABN AMRO zonder pas?

Met de ABN AMRO app kun je alleen QR-codes scannen die zijn gemaakt door ABN AMRO. De QR-code werkt niet als je deze scant met de ingebouwde camera-app op je toestel. Elke keer als je gaat inloggen in Internet Bankieren, krijg je een nieuwe QR-code. Deze is uniek voor jou en voor dat moment.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom identificatieplicht?

Met de identificatieplicht wordt fraude veel moeilijker, omdat mensen bijvoorbeeld niet meer een verkeerde naam kunnen opgeven. De identificatieplicht is een middel om fraude en criminaliteit te bestrijden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op advocare.home.xs4all.nl

Waarom opnieuw registreren bij de ABN AMRO app?

Als je 3 keer een foute identificatiecode hebt ingevuld, moet je de app opnieuw registreren voor gebruik. Je kiest dan een nieuwe 5-cijferige identificatiecode. Daarna kun je meteen weer inloggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Waarom lukt inloggen bij ABN AMRO niet?

Waarschijnlijk is uw identificatiecode geblokkeerd. Dit gaat vanzelf, als u 3 keer uw identificatiecode verkeerd heeft ingevuld. Oplossen gaat zo: Met de ABN AMRO app: log in en volg opnieuw de stappen om uw toestel te registreren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Is er momenteel een storing bij ABN AMRO vandaag?

Gebruikersrapporten geven aan geen actuele problemen bij ABN-Amro.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op allestoringen.nl

Hoe veilig is de ABN AMRO app?

Nee, bankieren met de ABN AMRO app is veilig. Op veiligbankieren.nl lees je dat fraude met Nederlandse bank apps nog niet is voorgekomen. Samen met jou zorgen we ervoor dat we dit zo houden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Is de ABN AMRO app veranderd?

De Mobiel Bankieren app van ABN AMRO is vernieuwd en verder verbeterd. Zo is de Mobiel Bankieren app klaar voor IBAN. Het adresboek is omgezet naar IBAN en iOS en Android gebruikers kunnen voortaan gebruik maken van een IBAN acceptgiroscanner. Hierdoor hoeft de klant gegevens niet meer handmatig in te voeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.com

Kan ik de bank app veilig gebruiken op openbare WiFi?

Doe geen bankzaken via een openbaar netwerk. Privacy- en fraudegevoelige zaken, zoals internetbankieren, moet je echt niet via een openbaar netwerk doen. Wil je jouw financiële zaken toch buitenshuis regelen? Zet WiFi dan gewoon uit en gebruik de bankapp via het veilige mobiele netwerk van jouw provider.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op avantage.nl

Hoe lang mag ID verlopen zijn?

Samenvatting. Bij het stemmen moet je bewijzen wie je bent door je te legitimeren. Dat doe je met een identiteitsbewijs. Deze mag maximaal 5 jaar verlopen zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op eemsdelta.nl

Waarom moet ik mijn DigiD opnieuw activeren?

In de volgende situaties moet u opnieuw uw DigiD aanvragen:
  1. U bent uw gebruikersnaam vergeten.
  2. U bent uw wachtwoord vergeten. ...
  3. U heeft uw DigiD 3 jaar lang niet gebruikt. ...
  4. U heeft uw DigiD niet binnen 20 dagen geactiveerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is een ID-check verplicht?

De identificatieplicht geldt voor iedereen. Het is niet mogelijk voor bepaalde groepen een uitzondering te maken, bijvoorbeeld voor mensen met een verstandelijke beperking en psychiatrische patiënten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Populaire vragen