Alle verbindingen (gsm, bluetooth, wifi) moeten uit omdat je telefoon daarmee potentieel gevaarlijke elektromagnetische straling veroorzaakt. En je laptop mag niet op schoot tijdens het opstijgen en landen omdat 'ie het gangpad kan blokkeren of door de cabine kan schieten als er iets misgaat.
Aangezien je in vliegtuigmodus niet kan bellen, geen berichten kan verzenden en niet op het internet kan surfen, schakelen heel wat mensen hun toestel gemakshalve gewoon uit. Muziek beluisteren die op je telefoon is opgeslagen kan je echter gerust blijven doen.
Het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA) laat weten dat dat vanaf nu niet meer nodig is. Ook hoef je je telefoon tijdens de vlucht niet meer in vliegtuigmodus te zetten, wat in principe betekent dat je mag bellen en internetten in het vliegtuig.
De snelheid van internet in het vliegtuig is lang niet zo snel als op vaste grond, maar je kunt er prima mee Whatsappen, e-mailen en zelfs een beetje op sociale media rondkijken. Lekker Netflixen zit er bij veel airlines helaas nog niet in, al bieden sommigen wel streampakketten aan.
Je kan wifi in het vliegtuig op twee manieren leveren: via de grond, en via satelliet. Vooral laagvliegende vliegtuigen hebben iets aan de eerste vorm. Een antenne aan de onderkant van het vliegtuig zoekt contact met nabije telefoonmasten.
Stap 1: Start Spotify en log in met uw account. Stap 2: Ga naar het nummer, de afspeellijst of podcast die je in het vliegtuig wilt beluisteren en schakel vervolgens de Download-knop rechtsboven in om Spotify-nummers te downloaden. Stap 3: Stel nu de Spotify Offline-modus in.
In de accu van een powerbank zit het brandbare materiaal lithium. Lithium is een brand- en explosiegevaarlijke stof. Het is vaak maar een hele kleine hoeveelheid, maar toch is dit risicovol. Mocht een accu om een of andere reden oververhit raken, kan dit zorgen voor kortsluiting in de batterij met brand als gevolg.
Is wifi in het vliegtuig duur? De prijzen voor wifi in het vliegtuig verschillen behoorlijk per luchtvaartmaatschappij. Gemiddeld kun je zeggen dat je tussen de €10,- en €50,- betaalt voor het gebruik tijdens een vlucht, afhankelijk van de vluchtduur, het gewenste aantal MB's of de gebruikte device.
Een wifiverbinding in een vliegtuig is vaak sloom, duur en in veel gevallen zelfs helemaal niet mogelijk. Vliegtuigfabrikanten Airbus en Boeing hebben namelijk moeite met het inbouwen van wifi in oudere toestellen. Luchtvaartmaatschappijen zoals KLM zijn daar de dupe van.
De meeste draadloze hoofdtelefoons werken via Bluetooth, en dat mag in principe: Bluetooth is draadloze technologie die via radiostralen werkt (net als wifi), maar de afstand is erg kort. Aan boord van een vliegtuig is een noice cancelling hoofdtelefoon echt geen overbodige luxe.
Voorlopig is telefoongebruik alleen toegestaan als je je mobiele telefoons en andere gadgets met een mobiele verbinding op vliegtuigmodus zet.
Met de Twelve South AirFly Pro kun je AirPods of een draadloze Beats-koptelefoon gebruiken voor het entertainmentsysteem in een vliegtuig, apparaten in de sportschool of op andere plekken waar je wel een bekabelde aansluiting hebt maar geen Bluetooth-verbinding.
Aan boord van de Boeing 737 MAX, Boeing 767 en Boeing 787 Dreamliner zijn USB-poorten aanwezig in de stoel. Hiermee kun je je smartphone of tablet opladen.
Alle verbindingen (gsm, bluetooth, wifi) moeten uit omdat je telefoon daarmee potentieel gevaarlijke elektromagnetische straling veroorzaakt. En je laptop mag niet op schoot tijdens het opstijgen en landen omdat 'ie het gangpad kan blokkeren of door de cabine kan schieten als er iets misgaat.
Je kunt nog steeds veel doen op je apparaten in de vliegtuigmodus. Zo kun je apps die geen verbinding hoeven te maken met internet, probleemloos gebruiken. Muziek afspelen via Spotify kan dus alleen als je de nummers vooraf op je toestel hebt gedownload.
Tijdens de vlucht raak je buiten het bereik van de telefoontorens waarmee je mobiele telefoon constant verbinding zoekt. Omdat je telefoon geen verbinding kan vinden stuurt hij een steeds sterker wordend elektrisch signaal de wereld in op zoek naar deze torens.
Dus als u capaciteit wilt besparen, zet het toestel dan tijdelijk in de vliegtuigmodus. Bijvoorbeeld als de batterij bijna leeg is. Zonder draadloze verbindingen wordt de batterij nauwelijks belast. Het is natuurlijk ook mogelijk het apparaat volledig uit te zetten en zo de batterij te sparen.
Hallo. KLM heeft universele stopcontacten aan boord van de Airbus A330-, de Boeing 777- en de 787 Dreamliner-toestellen. Aan boord van de Boeing 737-toestellen hebben passagiers die in Business Class of op een Economy Comfort-stoel reizen toegang tot een stopcontact.
Wifi-diensten kunnen gebruikt worden aan boord van alle Airbussen A350, A321neo-vliegtuigen, sommige Boeings 777 en Airbussen A330 op een hoogte van ongeveer 3 kilometer.
Nee, TUI fly heeft geen WiFi aan boord.
De kans op schade aan jouw laptop of tablet is een stuk kleiner als je het apparaat meeneemt in de handbagage. Toch kan het apparaat ook dan nog beschadigen. Tijdens de vlucht kan jouw rugzak of trolley namelijk gaan schuiven in de bagagevakken. Dit kan schade aan het apparaat tot gevolg hebben.
Je handbagage en accessoire mogen bij elkaar max 10 kg. wegen en de maten zijn inclusief wielen en handgrepen. Wil je meer meenemen? Boek dan ruimbagage bij.