Controleer of je modem goed is aangesloten en de kabel stevig vastzit. Kijk of je vaste telefoon is aangesloten op telefoonaansluiting TEL 1.
Herstart je toestel. Ook in het toestel kan een communicatiefout optreden. Start het toestel opnieuw op. Dit doe je door de stekker uit van het basisstation of het toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.
Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Nu is onderling bellen nog gratis, dan gaat het 9 cent per minuut kosten, plus een starttarief van 9 cent. Om gratis onderling te kunnen bellen, is een aanvullend abonnement van 9,95 euro per maand nodig.
Vast Bellen
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo. Hoe dat in zijn werk gaat, leggen we je tijdens de bestelling uit.
Probeer een ander telefoontoestel en een andere telefoonkabel. De storing komt waarschijnlijk door je eigen toestel of telefoonkabeltje (RJ11-kabel). Vervang beide onderdelen. Leen eerst een vaste telefoon van bijvoorbeeld je buren of vrienden, zodat je kunt testen of het toestel ook echt de oorzaak is.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Sinds1 januari 2012 kunnen UPC klanten gratis naar de helpdesk bellen. Het gratis nummer 1200 is alleen beschikbaar voor klanten die een vaste telefoonlijn van het kabelbedrijf hebben en daarmee bellen. Het gratis nummer voor zakelijke klanten is 1202.
Op de website kun je via het contactformulier uw vragen, complimenten of klachten kwijt. De expert van Ziggo gaat je dan daarna terug mailen of terug bellen. Je kunt altijd bij een verkoop- of servicepunt langs gaan in de buurt.
Klachten geven ons de kans om onze dienstverlening te verbeteren. Heb je een klacht? Dan horen we dat graag. Je kunt ons bellen vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo op 1200 (gratis) of 0900 – 1884 (normaal tarief).
Het telefoonnummer van de Ziggo klantenservice is 0900 1884. Bel je Ziggo vanaf een vaste telefoonaansluiting van Ziggo? Maak dan gebruik van het gratis nummer 1200!
De klantenservice is bereikbaar op de volgende uren: Maandag t/m Vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur. Zaterdag, zondag en feestdagen van 08:00 tot 22:00 uur.
Herstart uw telefoontoestel
Haal dan de stekker uit het toestel, wacht 20 seconden en sluit de stekker weer aan. Wacht tot het toestel weer is opgestart en zich heeft aangemeld. Test of het probleem is opgelost. NB: bij een Gigaset IP DECT toestel dient u het DECT-basisstation te herstarten.
De kiestoon wordt door de modem zelf aangemaakt, dus dat je geen kiestoon hoort met 2 verschillende toestellen kan inderdaad betekenen dat de poort stuk is, of een van de kabels die er tussen zitten.
Oplossingen: Schakel de extra functies uit. Vervang de batterijen. Gebruik het meegeleverde basisstation of een ander basisstation van Gigaset om het toestel op te laden.
Je staat 24/7 met ons in contact via de app, chat en de website. Zo hou je zelf altijd de regie over je Ziggo zaken.
Gratis nummers (of gratis inbelnummers, als het om telefonische vergaderingen gaat) zijn servicenummers die beginnen met een specifiek nummer, in Nederland bijvoorbeeld 0800. Hieraan herkennen uw bellers dat ze geen telefoonkosten hoeven te betalen om u te bereiken. Een nummer met 0900 nummer is niet gratis.
Volop Bellen in binnen- en buitenland
Voor slechts 15,- per maand bel je onbeperkt naar Nederlandse vaste en mobiele nummers, én naar vaste nummers in 34 andere landen. Bel je naar het buitenland, dan betaal je per gesprek een starttarief van 0,14 cent inclusief btw.
Nadat je de bevestigingsbrief van Ziggo hebt gekregen, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit is wettelijk bepaald. Binnen deze periode kun je zonder kosten afzien van de bestelling en hem terugdraaien.
Een 0900-nummer is een servicenummer dat betaald is voor de beller. De eigenaar van het nummer bepaalt welk tarief de beller betaalt. Dit kan een tarief per minuut zijn, variërend van € 0,00 tot € 1,10 of een vast bedrag per gesprek tot € 1,80 inclusief BTW.
Telefoon maakt geen contact met netwerk
In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.