Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief met een code. Met deze code activeert u uw nieuwe telefoonnummer. In de brief staat hoe u dit doet.
U kunt kiezen of u sms-controle activeert per brief of via de app. Om sms-controle te activeren met de app, heeft u een geactiveerde DigiD app nodig.
U kunt uw wachtwoord op 3 manieren herstellen, namelijk met: e-mail én sms (e-mailadres en telefoonnummer zijn aan uw DigiD toegevoegd) brief. DigiD app (geactiveerd)
Ga naar de website www.digid.nl. Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD. Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.
Download de DigiD app in de app-store (iOS) of play-store (Android). Voordat u de app gaat gebruiken, moet u deze activeren. Open de DigiD app en volg de stappen in de app om de app te activeren. U ontvangt de activeringscode per sms.
Als u alleen kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, kan dit twee oorzaken hebben: DigiD werkt niet goed met uw browser of uw browser is niet geüpdatet naar de nieuwste versie. Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen. Sluit de CoronaCheck-app af.
Zorg dat je provider sms-, mms- of RCS-berichten ondersteunt. Check je abonnement of beltegoed om te zien of dit genoeg is om berichten te sturen/ontvangen. Zorg dat je ontvangst hebt. Check of de vliegtuigmodus aanstaat.
U kunt de DigiD helpdesk bellen op telefoonnummer 088 123 65 55 en een machtiging aanvragen. U vraagt aan de persoon die u gaat helpen om de machtiging voor u aan te vragen.
U bent niet wettelijk verplicht een DigiD aan te vragen. Het is wel zo dat steeds meer overheidsorganisaties DigiD gebruiken voor de toegang tot hun online dienstverlening. Zonder DigiD kunt u dus veel dingen niet via internet regelen.
Apple heeft je telefoonnummer opgeslagen in de database van iMessage. Als een iPhone gebruiker jou een sms stuurt, komt deze niet aan. De sms wordt namelijk naar de database van iMessage gestuurd en daar kun je nu geen gebruik meer van maken. Apple heeft ervoor gezorgd dat iedereen zich kan afmelden voor iMessage.
De data van SMS-berichten staat in een lokale database op je Android telefoon opgeslagen. Als deze eenmaal is aangepast, is de data weg. En als het geheugen te vol staat met SMS'jes worden de oudste berichten overschreven.
Ga naar 'Instellingen' > 'Berichten' en tik op 'Stuur en ontvang via' om te controleren of uw telefoonnummer is ingesteld voor het versturen en ontvangen van berichten.
Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist/vergeten
Bij het activeren van uw DigiD moet u precies dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord invoeren die u bij de aanvraag heeft bedacht. Zijn deze niet precies gelijk of bent u deze vergeten, dan kunt u uw DigiD niet activeren. Vraag dan opnieuw een DigiD aan.
Open de app en tik op 'Pincode vergeten'. Tik op 'Opnieuw activeren', dan wordt die app gedeactiveerd. U kunt nu weer een DigiD app activeren op een ander apparaat.
Een DigiD is geldig tot drie jaar na de laatste keer dat u er ergens mee hebt ingelogd. Gebruikt u DigiD dus geruime tijd niet, dan moet u een nieuw DigiD aanvragen.
Met de DigiD sms-controle logt u niet meer in met alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord. U ontvangt ook een sms-code op uw telefoon. Deze vult u in als extra controle. U kunt de DigiD sms-controle ook gebruiken vanuit het buitenland.
U kunt de DigiD app op maximaal 5 verschillende apparaten activeren.
Heb je geen smartphone en geen DigiD? Dan kun je de code telefonisch aanvragen: Bel 0800 – 1351 of 0800-1421. Houd je Burger Service Nummer (BSN) bij de hand.
Gebruik de nieuwste versie van de DigiD app.
Zoek naar de DigiD app. Staat er 'Openen' naast de app, dan heeft u de nieuwste versie. Staat er 'Updaten' of 'Werk bij', dan heeft u nog niet de nieuwste versie. Update de app en probeer opnieuw in te loggen.
Met de Berichten-app kun je sms'jes, foto's, video's en audioberichten versturen en ontvangen. Ook kun je je berichten een persoonlijk tintje geven met onder andere geanimeerde effecten, memoji-stickers en iMessage-apps.