Dit zou betekenen dat je toestel in de niet-storen stand staat. Dit is ook te herkennen aan een maantje die je ziet in het bedieningspaneel (het scherm wat je naar boven kan halen bij iPhone en naar beneden kan halen bij Android). Hier, of in de instellingen van je toestel kan je dit ook uitzetten.
Ga naar 'Instellingen' > 'Focus' > 'Niet storen' en controleer of deze functie is uitgeschakeld. Kijk of u bepaalde telefoonnummers hebt geblokkeerd. Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Geblokkeerde contacten'. Controleer of het doorschakelen van oproepen is ingeschakeld.
Stap 1: Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. Hierdoor kun je niet bellen. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen. Stap 2: Controleer de algemene netwerk instellingen in je mobiele telefoon.
Schakel de functie in. Controleer of Bellen via Wi-Fi correct ingeschakeld is door de Vliegtuigmodus aan te zetten en daarna Wi-Fi in te schakelen. Als het goed is verschijnt er nu een aparte providernaam in beeld. In het geval van Vodafone is dat Vodafone NL Wi-Fi.
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Dit betekent dat het opzetten en ontvangen van gesprekken mogelijk niet lukt.
Als u 'Niet storen' hebt ingeschakeld, verschijnt er een maansikkelsymbool in de statusbalk en op uw toegangsscherm.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
Check of de oplader en kabel werken. Probeer ze met een ander apparaat. Ga na of de kabel goed is aangesloten op de oplader en je telefoon. Check of de poort van je telefoon geen stof of pluisjes bevat.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Het probleem ligt in het feit, dat er een doorschakeling staat op je aansluiting. Wat in het geval van jouw geldt, als een permanente doorschakeling naar je voicemail, ook als je jouw toestel gewoon aan hebt staan.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Netwerkproviders in Nederland hebben met elkaar afgesproken dat zij de noodoproepen van elkaar overnemen. Hierdoor kun je altijd 112 bellen, ook als je bij je eigen provider geen bereik hebt. De 112-oproepen krijgen bovendien altijd voorrang boven andere gesprekken.
De panelleden rapporteren over hun ervaringen en vertellen hoe tevreden ze zijn. Simpel krijgt van hen gemiddeld een 8,5. Gebruikers geven aan erg tevreden te zijn met de dienstverlening, meldt de Consumentenbond. Ook in april 2020 kwam Simpel als beste uit de test.
Simpel is een budgetprovider die gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. Simpel biedt geen smartphone in combinatie met een abonnement.
De functie veilige modus is alleen beschikbaar op Samsung smartphones. Met behulp van deze stand kun je je toestel opstarten zonder geïnstalleerde apps van derden. Hierdoor start je smartphone of tablet alleen op met de standaard geïnstalleerde apps zoals contacten, instellingen en berichten.
Ik kan niet bellen met mijn Samsung Galaxy S10 Android 9.0
Dan kan het soms helpen om de telefoon te herstarten. Oplossing: Herstart de telefoon. Druk op de aan/uit-knop en houd de knop ingedrukt. Druk gelijktijdig onder op de volumeknop en houd de knop ingedrukt tot de telefoon opnieuw opstart.
Als je problemen hebt met bellen of gebeld worden, heb je mogelijk een probleem met de netwerkdekking. Dit is waarschijnlijk het resultaat van je locatie, bijvoorbeeld een garage of betonnen gebouw. Test of een wijziging van locatie helpt. Als dit niet helpt, controleer dan de netwerkdekking in jouw omgeving.