Controleer de installatieplaats van het tv-toestel en de draadloze router. De signaalsterkte wordt mogelijk beïnvloed door de volgende zaken: Er zijn andere draadloze apparaten, magnetrons, fluorescerende lampen enz. in de buurt van het toestel geplaatst.
Start de router opnieuw op. Trek de stekker uit het stopcontact, wacht ongeveer 1 minuut en sluit opnieuw aan. Probeer een ander apparaat op de router aan te sluiten. Als het werkt, is het een tv-probleem en als het niet werkt, is het een router-probleem.
Je Samsung (of andere Android-telefoon) verbinden met je tv
Zorg ervoor dat je telefoon en je tv met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn. Scrol op je telefoon naar beneden, zodat je het snelpaneel in beeld krijgt. Zet Smart View aan. Je krijgt nu alle apparaten zien die beschikbaar zijn.
Let er op dat de televisie en de telefoon verbonden zijn met hetzelfde wi-fi netwerk. Soms moet je op de televisie nog even toestemming geven om te kunnen casten. Ga naar de app en geeft aan dat je wilt 'mirroren' naar het beeldscherm. Zo kan iedereen in de woonkamer meekijken met wat jij op je telefoonscherm ziet!
Als u problemen ondervindt met het casten van video via de ingebouwde Chromecast-functionaliteit (voorheen Google Cast) naar uw Android TV, controleert u of u de nieuwste versie van de Google Cast-receiver gebruikt.
De modelcode staat op de verpakkingsdoos of op de sticker aan de achterkant van je tv. Je kunt het ook vinden in het menu van je tv: 1 Toets de menu-knop van de afstandsbediening in.
U kunt een ondersteunde Android-smartphone met een micro-USB-kabel op de tv aansluiten om op televisie van op de smartphone opgeslagen media (foto's, muziek en video's) te genieten. U kunt dergelijke handelingen ook uitvoeren met de afstandsbediening van de tv.
1 Verbind je apparaat/pc en de tv met hetzelfde wifi-netwerk. 2 Scrol naar beneden voor het snelpaneel van je telefoon en zet Smart View aan. 3 Je krijgt alle beschikbare apparaten te zien. Tik op je tv.
Toegang tot SmartTV kan worden geblokkeerd door de router van het thuisnetwerk. De internetprovider kan helpen met het controleren van de beveiligingsinstellingen van de router (bijv. firewall, cloudbeveiliging).
Hoe herken je of je een smart-tv hebt? Simpel. Als deze een uitgebreid instellingsmenu heeft, je 'm kunt verbinden met internet en als de tv een app store heeft. Dat maakt een televisie namelijk slim en zo kun je het apparaat naar je voorkeuren aanpassen.
Voor sommige programma's en wedstrijden heb je een pincode of een betaalcode nodig. Als je de TV-ontvanger voor de eerste keer aansluit, dien je een pincode en een betaalcode op te geven. Hier lees je hoe je de pincode en de betaalcode kunt wijzigen.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
SSID staat voor Service Set IDentifier en is simpelweg de naam van je netwerk. Als je de lijst met wifi-netwerken op je laptop of telefoon opent, wordt er een lijst met SSID's weergegeven.
WPA/WPA2 staat voor Wi-fi Protected Access. Met andere woorden: het wifi-wachtwoord. Deze vind je op de bijgeleverde stickers van het modem en bij op het mee verstuurde plastic kaartje.
Start je modem of router opnieuw op. Raadpleeg de fabrikant voor instructies. Plaats de Chromecast verder bij je tv vandaan om wifi- of bluetooth-storingen te voorkomen. Zorg er ook voor dat de Chromecast geen contact maakt met andere apparaten, draden of kabels.
Schakel wifi in en uit op het apparaat waarmee je de Chromecast instelt en open de Google Home-app opnieuw. Als het probleem hiermee niet is opgelost, ga je verder met de volgende stap. Gebruik een ander apparaat om het Chromecast-apparaat in te stellen.