Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Wordt er een fout weergegeven zodra u de bankpas probeert in te voeren, terwijl een ander zonder problemen geld kan opnemen, dan kan het ermee te maken hebben dat u zich bij een vreemde bank bevindt. Is er een computerstoring bij uw huisbank, dan beïnvloedt dat ook geldopnames bij de geldautomaten van andere banken.
Steeds minder geldautomaten
Die landelijke norm wordt echter in vijf provincies niet gehaald. Ook zijn geldautomaten na 23.00 uur vaak uitgeschakeld. In 2020 is afgesproken dat de meeste geldautomaten tussen 23.00 uur en 06.00 uur uitgeschakeld worden om plofkraken te voorkomen.
Op dit moment zijn er geen storingen bij ons bekend. Bekijk hier de meest voorkomende storingen op je pinautomaat.
Geldmaat, de organisatie die de automaten voor de banken beheert, heeft dat gedaan naar aanleiding van een netwerkstoring van de softwareleverancier in Noorwegen. Inmiddels is de storing grotendeels verholpen en zijn de automaten opnieuw opgestart.
Bij automaten van Geldmaat kun je 5 keer per dag geld opnemen tot maximaal 1250 euro per dag. Bij andere banken kun je 5 keer per dag geld opnemen tot maximaal 250 euro per dag.
Op dit moment is er een storing met Internet Bankieren, Mobiel Bankieren en iDEAL. Wij doen ons best om het zo snel mogelijk te herstellen. Zodra het is opgelost, laten we het weten. Onze excuses voor het ongemak!
Er zijn op dit moment geen storingen bekend.
Dit betekent dat alle pinautomaten dicht zijn/uit staan tussen 23.00 uur en 07.00 uur, waardoor er geen geld kan worden gepind. Geld pinnen, pinautomaat buiten gebruik en vraag je je toch af welke pinautomaat nog wel open is? De ATM's van GWK Geldwisselkantoor zijn vaak 24 uur open.
Je neemt standaard tot maximaal € 1.250 per week op bij automaten van Geldmaat. Heb je een Rabo RiantPakket? Dan neem je tot € 5.000 per week op. Bij andere geldautomaten (geen Geldmaat) kun je één keer per dag tot € 250 opnemen.
Pinautomaten worden per direct 's nachts uitgeschakeld tussen 23.00 en 07.00 uur. Het gaat om een tijdelijke maatregel die plofkraken tegen moet gaan.
Handig als je liever niet teveel losgeld in huis hebt en rondslingerende bankbiljetten graag transformeert tot méér saldo op je rekening. Maar pas op: het is niet gratis. En je mag maar tot €10.000 per keer storten. Anders komt de Belastingdienst om de hoek kijken.
Standaard opnamelimiet bij een geldautomaat is € 500 per dag. Na wijzigen paslimiet tot € 5.000 per dag. Meerdere transacties per dag, tot aan je limiet is mogelijk. Meer dan € 5.000?
Je mag €10.000 contant storten zonder dat je bank hier melding van maakt. Contant betalen in een winkel is verboden vanaf een bedrag van €3.000. Als je meer dan dit bedrag stort dan is je bank of de winkelier verplicht dit te melden bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties.
Bel met ons storingsnummer 088 22 74 100 (24/7) en geef het nummer van de automaat door. Wij zorgen ervoor dat het in orde komt. Op de locatiewijzer vindt u een andere geldautomaat bij u in de buurt. Voor een storing bij een Geldmaat muntenautomaat kunt u contact met ons opnemen via: 088-1104100.
's Nachts niet pinnen
De regel die eerder tijdelijk werd ingevoerd om plofkraken tegen te gaan, is nu definitief geworden. Alleen op drukke locaties, zoals grote stations en uitgaansgebieden, kun je tot 02.00 uur geld opnemen.
Volgens de banken zijn er minder plofkraken gepleegd door de nachtelijke sluiting. Sinds half december zijn geldautomaten door heel Nederland dicht tussen 23.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's ochtends.
Je Betaalpas kapot, beschadigd of werkt niet? Je kunt je bestaande (Mijn) Betaalpas gemakkelijk vervangen via Mijn ING. Het vervangen van de Betaalpas kost € 4,50*. Je ontvangt de nieuwe pas binnen 3 werkdagen op je correspondentieadres.
De bank van de ontvanger schrijft het bedrag direct na ontvangst bij op de rekening van de ontvanger. Betaal je op werkdagen na 15.00 uur of in het weekend: de bank van de ontvanger krijgt het bedrag de volgende werkdag.
Van ABN Amro naar andere bank: op werkdagen vóór 14.30u: zelfde dag. op werkdagen tussen 14.30u en 15.00u: zelfde dag of eerstvolgende werkdag. op werkdagen na 15.00u: eerstvolgende werkdag.
Met de vernieuwingen aan het inlogscherm en het rekeningoverzicht maken we de ABN AMRO app persoonlijker en vriendelijker in gebruik. Aan de manier waarop u inlogt en uw bankzaken regelt, verandert er verder niets. U blijft bankieren met de veiligheid die u van ons gewend bent.
Waarom kan ik de app niet downloaden op mijn toestel? Misschien is uw toestel verouderd of moet u de software van uw telefoon updaten. In te oude versies van Android of iOS is ook vaak de beveiliging verouderd. Nieuwe functies in de ABN AMRO app doen het dan niet.
De ABN AMRO app kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. U heeft drie keer een verkeerde identificatiecode ingevuld. U heeft zichzelf geblokkeerd of verwijderd binnen Internet Bankieren (bij Profielinstellingen). ABN AMRO heeft uw profiel geblokkeerd of verwijderd.