Neem contact op met je mobiele provider om je simkaart te testen. Als er een andere telefoon in de buurt is dat dezelfde operator gebruikt, kun je je simkaart met die telefoon testen. Als het probleem zich blijft voordoen nadat je een geldige simkaart hebt teruggeplaatst, probeer dan je telefoon opnieuw op te starten.
Geef aan dat u niet gebeld wilt worden
Dit heet: recht van verzet. De verkoper moet dan het gesprek stoppen en mag u niet meer bellen. U kunt ook zelf contact leggen met het bedrijf en zeggen dat u niet meer gebeld wilt worden. Dit kan telefonisch, per brief of via e-mail.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je niet kan bellen of niet gebeld kan worden: Je hebt een slechte mobiele ontvangst. Er staat iets niet goed in je apparaatinstellingen. Je simkaart is kapot of werkt niet goed.
Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Doorschakelen' en zorg dat 'Doorschakelen' is uitgeschakeld.Controleer 'Houd onbekende bellers stil'. Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Houd onbekende bellers stil'. Als deze optie is ingeschakeld, moeten bellers in 'Contacten' of in 'Recent' staan.
Controleer je simkaart
Probeer dus je simkaart te verwijderen uit het toestel, reinig de simkaart en stop hem terug in je iPhone. Als dit geen verbetering brengt, probeer dan een andere simkaart in je toestel te stoppen, zo kun je kijken of het probleem aan de simkaart ligt, of aan je toestel zelf.
Neem contact op met je mobiele provider om je simkaart te testen. Als er een andere telefoon in de buurt is dat dezelfde operator gebruikt, kun je je simkaart met die telefoon testen. Als het probleem zich blijft voordoen nadat je een geldige simkaart hebt teruggeplaatst, probeer dan je telefoon opnieuw op te starten.
Wat betekent 'geen service'? De melding 'geen service' ontstaat op uw smartphone als u geen mobiele verbinding hebt. Het is wat anders dan 'Geen SIM', wat slaat op het geval wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met uw provider. Het komt erop neer dat u geen bereik heeft.
Er komen geen telefoongesprekken binnen op mijn iPhone
Misschien heb je nummers doorgeschakeld. Controleer dit in Instellingen > Telefoon > Doorschakelen. Controleer of je de beller geblokkeerd hebt via Instellingen > Telefoon > Geblokkeerde contacten.
Je ontvangt de oproepen van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je toestel te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.
Swipe omlaag vanaf de bovenkant van het beginscherm om het bedieningspaneel te openen. Tik op de knop 'Focus' (het maansikkelsymbool). Als je geen maansikkelsymbool ziet, is 'Niet storen' momenteel uitgeschakeld.
Mogelijke oorzaken zijn: Je krijgt geen beltoon of geluid bij een notificatie, omdat het geluid van de telefoon op stil staat. Het geluid van de telefoon staat op stil, omdat de functie 'niet storen' aan staat. Het geluid van de telefoon staat op zacht, waardoor je niets kunt horen.
Houd de aan-uit-knop ingedrukt
Houd eerst de aan/uit-knop vijf tot zeven seconden ingedrukt. Meestal kan een telefoon hiermee opnieuw worden opgestart.
Nee, er is geen storing.
Hoi.... als u wel kunt bellen maar niet gebeld kunt worden, ligt dat waarschijnlijk aan de ingeschakelde vliegtuig- en DND-modus, onjuiste netwerkinstellingen of aan het feit dat de software van uw apparaat niet up-to-date is . Controleer of u per ongeluk of opzettelijk de vliegtuigmodus hebt ingeschakeld en dit bent vergeten.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je telefoon niet overgaat als je iemand belt. Niet kunnen bellen kan te maken hebben met je mobiele ontvangst of je apparaatinstellingen.Of misschien is je simkaart kapot.Ook kan het zijn dat je provider een storing heeft.
“Mij niet bellen!” De uitspraak van tv-persoonlijkheid Martin Meiland wordt onder jongeren gebruikt om aan te geven dat ze niet bij bepaalde (theoretische) situaties of mensen betrokken willen zijn.
Een belangrijke reden kan zijn dat de functie voor het blokkeren van oproepen of de modus Niet storen van uw telefoon is ingeschakeld . Als een van deze instellingen is geactiveerd, blokkeert uw telefoon alle inkomende oproepen. De modus Niet storen is handig als u niet gestoord wilt worden tijdens een vergadering of als u slaapt.
Wanneer iemand jouw nummer heeft geblokkeerd, hoor je dit direct wanneer je probeert te bellen.Je krijgt dan namelijk maar één kiestoon te horen en vervolgens krijg je de voicemail. In sommige gevallen word je zelfs direct doorgestuurd naar de voicemail.
Als je Smartphone 'bevriest' of vastloopt, kan het nodig zijn om alle apps te sluiten en je toestel opnieuw te starten. Wanneer je je toestel opnieuw gaat starten, probeer dan altijd eerst de aan/uit knop en de volume-omlaagknop tegelijkertijd minstens zeven seconden ingedrukt te houden.
Als je problemen hebt met bellen of gebeld worden, heb je mogelijk een probleem met de netwerkdekking. Dit is waarschijnlijk het resultaat van je locatie, bijvoorbeeld een garage of betonnen gebouw. Test of een wijziging van locatie helpt. Als dit niet helpt, controleer dan de netwerkdekking in jouw omgeving.
Een telefoonnummer blokkeren of de blokkering van een telefoonnummer opheffen. Als je geen gesprekken van een bepaald telefoonnummer wilt ontvangen, kun je het blokkeren. Als dat nummer je probeert te bellen, wordt het gesprek automatisch geweigerd op je telefoon.
Wanneer je iPhone consequent oproepen direct naar voicemail doorstuurt, kunnen onbedoeld geactiveerde doorschakel instellingen de boosdoener zijn. Het is gemakkelijk om tijdens het verkennen van instellingen per ongeluk deze functie aan te zetten, wat resulteert in gemiste oproepen zonder dat je telefoon overgaat.
1 Uw telefoon moet opnieuw worden opgestart . 2 U bevindt zich op een plek met slechte mobiele dekking. 3 Uw telefoon staat in de vliegtuigmodus. 4 Uw telefoon maakt geen verbinding met het beste signaal.
Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je iOS of iPadOS 14 of ouder gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
De eerste optie is het opladen van je telefoon, zodat je zeker weet dat de batterij vol is. De tweede optie is het resetten van je telefoon. Met een harde reset dwing je je toestel om zichzelf opnieuw op te starten. De derde optie is het herstellen van de fabrieksinstellingen.